Фінансовий і соціальний стан Сум (12 липня – 19 серпня 2019 року).
Бюджет
Станом на 15 серпня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 1,1 млрд грн. (56,9% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 100 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 91,4 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 1,8 млн грн.; акцизному податку – 22,3 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становить 55 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 61,1 млн грн.; акцизному податку – 9,1 млн грн., плати за надання інших адміністративних послуг – 2,8 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 101,3 млн грн. (або на 10,6%).
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 66,8 млн грн. (59% до плану на рік) та на 5,7 млн грн. (або на 9,4%) більше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 7 млн грн., що на 2,8 млн грн. більше до плану на січень-серпень за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 770,8 млн грн., що становить 96,9 % до плану на січень-серпень за розписом, до Спеціального фонду – 52,7 млн грн., що становить 89,5% до плану за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом серпня надійшло плати за землю – 3 млн грн., що складає 18,4% від планового завдання на місяць; від оренди комунального майна – 486,8 тис. грн., що складає 29,5% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали від: оренди комунального майна – 14,4 млн грн., що складає 106,6% від планового завдання на вісім місяців; відчуження комунального майна – 3,7 млн грн., що складає 132% від планового завдання на вісім місяців; плати за землю – 110,7 млн грн., що складає 91,4% від планового завдання на вісім місяців та перевищує надходження відповідного періоду минулого року на 10,6 млн. грн., або на 10,6%; від продажу земельних ділянок – 593,6 тис. грн, що складає 103,4% від планового завдання на вісім місяців.
Станом на 16 серпня вихідний залишок розподільчого рахунку міського бюджету по оренді комунального майна складав 1,2 млн гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією станом на початок серпня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 284,7 млн грн. мали 12 підприємств міста.
З них чотири – економічно активні (255,9 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 248,8 млн гривень.
Протягом серпня фактично сплачено заборгованості із заробітної плати: ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – на 1,1 млн грн. та ТОВ «Сумиспортінвест» – на 128,8 тис. грн., ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – на 12,9 млн гривень.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилось на світ 48 дітей: хлопчиків – 27, дівчаток – 21.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 538 осіб проти 472.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 296, вуличних травм – 203, спортивних – два, дорожньо-транспортних –три, інших – 34.
Медичної допомоги потребували 14 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО, 11 з них лікувались амбулаторно, троє – стаціонарно.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 219 139 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 114 008, КНП «ЦПМД № 2» – 105 131), що становить 82,5% приписного населення міста.
Від початку оздоровчої кампанії у міській дитячій лікарні Святої Зінаїди оздоровлено 977 дітей, у стаціонарі – 593, у денних стаціонарах – 384.
Освіта
Заклади освіти міста функціонували відповідно до плану роботи.
Протягом тижня робочою групою управління освіти і науки за участю представників управління з питань праці, Сумського міського відділу Управління ДСНС України в Сумській області, Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області, відділу охорони здоров’я здійснювався огляд стану готовності 81 закладу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до 2019-2020 навчального року.
З метою підвищення ефективності діяльності Інклюзивно-ресурсного центру № 1 впроваджено систему автоматизації роботи АС «ІРЦ».
Тривала робота з формування груп компенсуючого типу для дітей порушеннями мовлення з наданням висновків ІРЦ.
Завершено капітальний ремонт будівлі міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, теплопункту ДНЗ № 14, сантехнічного вузла НВК № 37.
Тривала реконструкція приміщень Інклюзивно-ресурсного центру № 1, на що міським бюджетом 2019 року управлінню капітального будівництва та дорожнього господарства передбачено кошти у сумі 2,2 млн гривень.
Департаменту фінансів, економіки та інвестицій надано інформацію: про використання коштів для встановлення системи відеоспостереження по закладах галузі «Освіта» в рамах програми автоматизації муніципальної системи; про використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій; про фактичне споживання комунальних послуг та енергоносіїв бюджетними установами та очікувані показники споживання до кінця поточного року; про дебіторську та кредиторську заборгованість по галузі «Освіта».
Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації надано інформацію про використання субвенції з державного бюджету для придбання дидактичного матеріалу, меблів та комп’ютерного обладнання для початкових класів Нової української школи.
Ринок праці
З 9 по 15 серпня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 181 особа.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 16 серпня перебували на обліку, складала 2234 особи із них 1905 осіб (85%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 4075 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 1560 осіб.
Професійне навчання під замовлення роботодавця пройшли 204 особи.
Станом на 16 серпня розірвали 224 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
На виконання громадських робіт у 2019 році направили 149 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 65 – у КП «Зеленбуд»; 15 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат»; 69 – у департаменті соціального захисту населення. Також 26 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Актуальна база вакансій станом на 16 серпня налічувала 1255 одиниць: для робітників – 658, службовців – 478 осіб, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 119.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.