007.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (28 жовтня – 4 листопада 2019 року).

Бюджет

Станом на 1 листопада до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн. (77,8% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 103,6 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 109,7 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 2,5 млн грн.; акцизному податку – 12,4 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становила 65 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 73,1 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 3,2 млн грн.; акцизному податку – 12,2 млн гривень.

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 81,3 млн грн. (70,7% до плану на рік) та на 2,1 млн грн. (або на 2,5%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 7,6 млн грн., що на 0,6 млн. грн. (або на 9 %) більше до планових розрахунків на поточну дату за розписом.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 912,9 млн грн., що становить 96,2% до плану на січень-жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 54,2 млн грн., що становить 89,7% до плану за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло: плати від оренди комунального майна – 3,5 млн грн., що в 2,2 раза перевищує планове завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 281,6 тис. грн., що в 3,2 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 14,5 млн грн., що складає 90,5% від планового завдання на місяць.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 19,7 млн грн., що складає 117,4% від планового завдання на 10 місяців; відчуження комунального майна – 4 млн грн., що складає 113% від планового завдання на 10 місяців; плати за землю – 154,9 млн грн., що складає 101,6% від планового завдання на 10 місяців; від продажу земельних ділянок – 593,6 тис. грн, що складає 88,1% від планового завдання на 10 місяців.

Заборгованість із заробітної плати

За оперативною інформацією, станом на 1 листопада прострочену заборгованість із заробітної плати на орієнтовну суму 268,9 млн грн. мали 12 підприємств міста.

У жовтні фактично сплатили заборгованість із заробітної плати АТ «Сумське НВО» в загальному розмірі 10,3 млн грн., ТОВ ДП «Сумигеодезкартографія» – 54,2 тис. грн., ТОВ Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» –185 тис. гривень.
За виконавчими листами з АТ «Сумське НВО» у жовтні стягнуто 1,5 млн грн. простроченої заборгованості з заробітної плати.

Стосовно підприємств-банкрутів управління з питань праці звернулося із запитом до арбітражних керуючих щодо отримання інформації про стан і перспективи погашення заборгованості із заробітної плати.

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилось на світ 40 дітей: хлопчиків – 26, дівчаток – 14.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 426 осіб проти 407.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 235, вуличних травм – 126, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 23, інших – 40.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 219243 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 113831, КНП «ЦПМД № 2» – 105412), що становить 82,8% приписного населення міста.

Освіта

Протягом осінніх канікул щоденно відбувались заходи для дітей різних вікових груп, дітей із числа пільгових категорій та груп ризику. Школярі відвідували заклади позашкільної освіти, музеї та театри міста, подорожували Україною.

Проведено заходи до Дня визволення України від нацистських загарбників. У рамках заходу «З добрим ранком, ветеране-визволителю!», школярі привітали зі святом 16 ветеранів, які визволяли Україну.

Здійснено загальноміський рейд «Канікули», під час якого вивчено стан дозвіллєвої діяльності учнів під час осінніх канікул, відвідано сім’ї дітей, які перебувають на внутрішкільному обліку або опинились у складних життєвих обставинах.
На базі ЗОШ № 15 проведено І міський квест з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності «Healthy child: партнерство заради здоров’я» для 20 команд учнів 5–7-х класів.

Організовано проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з екології, української мови та літератури, міського етапу Всеукраїнського фестивалю-конкурсу для популяризації та пропаганди здорового способу життя, запобігання негативним проявам серед дітей та учнівської молоді «Молодь обирає здоров’я».

Працювала робоча група з питання підвищення рівня організації харчування школярів, вихованців та впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР). Розглядалися звернення батьківської громадськості по ЗОШ № 4, ПДЮ, НВК № 42, ДНЗ № 21.

У ССШ № 17 здійснено модернізацію системи освітлення спортивної зали.

Соціальний захист

Ситуація щодо соціального забезпечення була стабільна.

Проведено нарахування житлової субсидії та пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за жовтень. Отримають субсидію готівкою через відділення АТ «Укрпошта» 3627 представників домогосподарств, 16148–- грошовим переказом через банк; пільги готівкою отримають грошовим переказом 224 пільговики. У безготівковій формі субсидія буде перерахована 237 домогосподарствам, пільги – 11245 громадянам.

За рахунок коштів міського бюджету надавачам послуг проведено відшкодування витрат за вересень за пільги на оплату житлово-комунальних послуг, встановлені рішенням міської ради, на загальну суму 105,8 тис. грн., а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 103,4 тис. гривень. 47 внутрішньо переміщеним особам перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, по додаткових відомостях жовтня на загальну суму 45,7 тис. гривень. 69 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (284,2 тис. гривень). Для проведення невідкладного лікування дитини коштом міського бюджету надано цільову матеріальну допомогу (80 тис. грн.). Чотирьом сім’ям, в яких виховуються діти, хворі на онкологічні захворювання, виплачено матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів та виробів медичного призначення (125 тис. грн.). 14 військовослужбовцям, які проходять службу за контрактом у Збройних Силах України, виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. гривень. Двом учасникам антитерористичної операції, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. гривень. 50 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: вул. Г. Кондратьєва, 165 проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за вересень (9 тис. грн.). Проведено, запроваджене в 2019 році відшкодування вартості проїзду один раз на рік до будь-якого пункту України і назад залізничним транспортом, шести членам сімей загиблих учасників АТО.

Ринок праці

З 25 по 31 жовтня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 190 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 24 жовтня перебували на обліку, становила 200 осіб із них 1674 (84%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 5413 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 2141. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 283 осіб.

Станом на 1 листопада розірвали 289 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

На виконання громадських робіт у 2019 році направили 193 особи з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 86 – до КП «Зеленбуд»; 15 осіб – до КП «Спеціалізований комбінат»; 92 – до департаменту соціального захисту населення. Також 32 особи взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснювалась за кошти роботодавців.

Актуальна база вакансій станом на 1 листопада налічувала 1003 одиниці: для робітників – 531, службовців – 367, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 105. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.