Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (16 – 23 березня 2020 року).
Бюджет
Станом на 19 березня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 388,8 млн грн. (19,4% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 41,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 34,6 млн грн.; акцизного податку – 4,8 млн грн., земельного податку та орендної плати – 8,0 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 19,6 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 11,2 млн грн.; єдиного податку – 6,7 млн грн., земельного податку та орендної плати – 7,6 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 12,4 млн грн. (15,4% до плану на рік) та на 5,4 млн грн. (або на 30,5%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 0,8 млн грн. (кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,2 млн грн., від відчуження майна – 0,6 млн грн.), що на 0,3 млн грн. (або на 68,8 %) більше до планових розрахунків на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 139,0 млн грн., що становить 98,9% до плану на січень–березень за розписом. До Спеціального фонду офіційних трансфертів не надходило.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом березня надійшло: плати від оренди комунального майна – 1700,3 тис. грн., що становить 87,2% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 597,4 тис. грн., що в 2,2 рази перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 3127,2 тис. грн., що складає 19,4% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 5660,1 тис. грн. (100,2% від планового завдання на три місяці); від сплати за землю – 33156,6 тис. грн. (69,6% від планового завдання на три місяці).
Заборгованість із заробітної плати
За оперативними даними, станом на 1 березня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 316896,5 тис. грн. мали 17 підприємств міста: 288153,7 тис. грн. (або 91%) – шість економічно активних підприємств; 28742,8 тис. грн. (або 9%) – шість підприємств-банкрутів.
За оперативною інформацією, у березні заборгованість із заробітної плати виплачували три економічно активні підприємства-боржники: АТ «Сумське НВО» (28943,6 тис. грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1025,0 тис. грн.); ТДВ «Будінмашсервіс» (49,0 тис. грн.).
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 38 дітей: хлопчиків – 18, дівчаток – 20.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 289 осіб проти 424.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 177, вуличних травм – 79, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – 9, інших – 18.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 222750 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 115016, КНП «ЦПМД № 2» – 107734), що становить 83,4% приписного населення міста.
Освіта
За звітний період освітній процес у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти усіх типів і форм власності, а також МНВК та ІРЦ було призупинено у зв’язку з карантином.
Керівниками освітніх установ в режимі онлайн було опрацьовано документи, якими необхідно керуватися під час карантину. Також забезпечено постійну комунікацію класних керівників з батьками учнів, особливо з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах.
У закладах освіти проводилися профілактичні та дезінфекційні заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19.
Освітні програми закладів освіти реалізовувались шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачам, запроваджено гнучкий (дистанційний) режим роботи працівників закладів освіти відповідно до
Методичних рекомендацій, відтерміновано проведення атестації працівників закладів освіти та проведення засідань відповідних атестаційних комісій.
У зв’язку з карантином у закладах загальної середньої освіти опрацьовані нормативно-правові документи щодо організації дистанційного навчання та забезпечено відпрацювання навчального матеріалу із використанням технологій електронного навчання (Google Class, електронна пошта, групи в соціальних мережах). Педагогічні працівники проводять роз’яснювальну роботу з батьками по впровадженню технологій дистанційного навчання. На шкільних веб-сайтах створено розділ «Дистанційне навчання» для здобувачів освіти 1-11 класів (кожен клас отримав конкретні завдання з предметів). Завдання дублюються у Viber. Спілкування учителів та учнів з проблемних питань відбувається у телефонному режимі.
Соціальний захист
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 59 осіб за березень 2020 року на загальну суму 70,5 тис. грн. Зокрема, виплачено грошову допомогу 31 особі з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років, п’яти ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, які захищали та визволяли Суми у період Другої світової війни, шести особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані, та 16 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів.
Відповідно до програми Сумської міської ОТГ «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» перераховано щомісячну грошову допомогу за поточний місяць п’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України по 1200 гривень.
Організовано роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. В межах наявних коштів, згідно з чергою, укладено 45 договорів на забезпечення 168 осіб з інвалідністю 380 засобами реабілітації (кріслом колісним, протезами молочних залоз, протезно – ортопедичними засобами, ортопедичним взуттям, технічними засобами реабілітації, на ремонт технічних засобів реабілітації). Здійснено виплату компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування п’яти особам на загальну суму 7,9 тис. гривень.
Для розгляду на засіданні комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, підготовлено подання по 37 справах одержувачів житлової субсидії, які претендують на її отримання не враховуючи загальні вимоги порядку надання субсидії, по яким комісією прийнято позитивне рішення. До того ж по 28 домогосподарствам припинено надання житлової субсидії у зв’язку із виявленими змінами в складі членів домогосподарства або в складі сім’ї членів домогосподарства, або пов’язані із зміною місця реєстрації. Також в ході роботи комісії прийнято рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім’ї з урахуванням виняткових обставин, які склалися в родині, та про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги двом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем його фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду на засіданні комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальної допомоги 29 внутрішньо переміщеним особам, по яких комісією прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.
Ринок праці
З 13 по 19 березня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулось 174 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 20 березня перебували на обліку, становила 2267 особа, з яких 1921 (85%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 961 особа, з них зареєстрованих безробітних – 518. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 124 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 17 осіб: 13 – до КП «Зеленбуд», чотири – до департаменту соціального захисту населення. Ще сім осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 20 березня розірвано 60 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 20 березня налічувала 535 одиниць: для робітників – 246, службовців – 240, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 49.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.