Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (30 березня – 6 квітня 2020 року).
Бюджет
Станом на 1 квітня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 455,5 млн грн. (22,7% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 46,5 млн грн. або «-» 9,3%, за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 37,2 млн грн.; акцизного податку – 2,5 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 4,9 млн грн.; єдиного податку – 2,5 млн грн.
Сума недовиконання за розписом становила 14,5 млн грн. або «-» 3,1%, за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 8,6 млн грн.; єдиного податку – 8 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 4,6 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 15 млн грн. (18,6% до плану на рік) та на 6,4 млн грн. (або на 29,9%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 1,7 млн грн. (кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,3 млн грн.; від продажу земельних ділянок – 0,8 млн грн.; від відчуження майна – 0,6 млн грн.), що на 1,1 млн грн. (або в 2,8 рази) більше до планових розрахунків на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 140,3 млн грн., що становить 99,7% до плану на січень-березень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом березня надійшло: плати від оренди комунального майна – 1861,9 тис. грн., що становить 95,5% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 597,4 тис. грн., що в 2,2 рази перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 13045,4 тис. грн., що складає 80,8% від планового завдання на місяць; продажу земельних ділянок – 856,2 тис. грн, що в 4,3 рази перевищує планове завдання на 2020 рік.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 5821,7 тис. грн. (103% від планового завдання на три місяці); від сплати за землю – 43074,8 тис. грн. (90,4% від планового завдання на три місяці); відчуження комунального майна – 597,4 тис. грн., (113,8% від планового завдання на 3 місяця); продажу земельних ділянок – 856,2 тис. грн, що в 4,3 рази перевищує планове завдання на рік.
Заборгованість із заробітної плати
За оперативними даними, прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 316896,5 тис. грн. мали 15 підприємств міста: 288153,7 тис. грн. (або 91%) – 9 економічно активних підприємств; 28742,8 тис. грн. (або 9%) – шість підприємств-банкрутів.
Також за звітний період виплачувалася заборгованість із заробітної плати трьома економічно активними підприємствами-боржниками: АТ «Сумське НВО», філія «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця», ГУНП у Сумській області (1927 тис. гривень).
Охорона здоров’я
На минулому тижні галузь «Охорона здоров’я» функціонувала в режимі підвищеної готовності.
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 25 дітей: хлопчиків – 15, дівчаток – 10.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 232 проти 220 проти осіб.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 152, вуличних травм – 64, виробничих – одна, інших – 15.
До лікувально-профілактичних закладів міста за медичною допомогою звернулося вісім військовослужбовців (з числа
учасників ООС) з яких сім проліковано амбулаторно, одного – стаціонарно.
Окрім цього на минулому тижні за амбулаторною медичною допомогою до медичних установ міста зверталися сім переселенців з Донецької та Луганської областей
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 222522 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 114704, КНП «ЦПМД № 2» – 107818), що становить 83,1% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста перебували в режимі карантину.
Було організовано роботу в дистанційному режимі для педагогічних працівників, гнучкий графік роботи запропонований для непедагогічних працівників.
Керівництво закладів освіти проводило онлайн-наради з педагогами щодо контролю за впровадженням дистанційного навчання; систематично проводився моніторинг наповнення рубрики «Дистанційне навчання» на веб-сайтах закладів освіти.
На сайті та ютуб-каналі управління освіти і науки був створений розділ «Дистанційне навчання», який систематично наповнювався розробками уроків для 1-11 класів.
Проведено підготовку до онлайн засідань атестаційних комісій педагогічних працівників; надавались індивідуальні консультації щодо організації роботи з підвищення рухової активності учнів в домашніх умовах під час карантину.
У всіх закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти було встановлено дезінфекційні бар’єри, а працівників забезпечено антисептичними засобами та захисними масками.
Соціальний захист
Протягом звітного періоду мешканцям Сумської міської ОТГ надано 862 соціальних послуги з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та оформлення житлової субсидії. Зокрема, через соціальну мережу «Facebook» було надано консультації 15 мешканцям.
На виконання міської програми «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 43 сім’ям учасників бойових дій проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за лютий 2020 року на суму 57,9 тис. гривень.
Комунальному підприємству «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян, які виникли у січні 2016 року.
Організовано роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. В межах наявних коштів, згідно з чергою, укладено 47 договорів на забезпечення 213 осіб з інвалідністю 598 засобами реабілітації (кріслом колісним, протезами молочних залоз, протезно-ортопедичними засобами, ортопедичним взуттям, технічними засобами реабілітації, на ремонт технічних засобів реабілітації). Здійснено виплату компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування 16 особам на загальну суму 42,5 тис. гривень.
Ринок праці
З 27 березня по 2 квітня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулось 298 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 3 квітня перебували на обліку, становила 2526 особа, з яких 2148 (85%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1006 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 557. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 124 осіб.
На виконання громадських робіт направили 29 осіб: 21 – до КП «Зеленбуд», дві особи – до КП «Спеціалізований комбінат», шість – до департаменту соціального захисту населення. Ще сім осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 3 квітня розірвано 72 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 3 квітня налічувала 412 одиниць: для робітників – 213, службовців – 153, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 46.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.