Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (20–27 квітня 2020 року).
Бюджет
Станом на 23 квітня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 542,8 млн грн. (27% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 78,7 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 51,6 млн грн.; акцизного податку – 6,2 млн грн., земельного податку та орендної плати – 14,8 млн грн, єдиного податку – 5,4 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 45,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 19,3 млн грн.; єдиного податку – 9,4 млн грн., земельного податку та орендної плати – 14,3 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 20,2 млн грн. (25,1% до плану на рік) та на 5,9 млн грн. (або на 22,7%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 2,3 млн грн. (кошти від продажу земельних ділянок – 1 млн грн.; кошти від відчуження майна – 1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,3 млн грн.) що на 1,5 млн грн. (або в 2,8 раза) більше до планових розрахунків на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 170,4 млн грн., що становить 99,7% до плану на січень-квітень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом квітня надійшло: від оренди комунального майна – 1,7 млн грн., що становить 86,5% від планового завдання на місяць; відчуження комунального майна – 369,1 тис. грн., що становить 134,2% від планового завдання на місяць; плати за землю – 1,6 млн грн., що складає 9,9% від планового завдання на місяць; продажу земельних ділянок – 192,8 тис. грн., що становить 96,4% від планового завдання на рік.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 7,5 млн грн. (98,8% від планового завдання на чотири місяці); від відчуження комунального майна – 966,5 тис. грн. (120,8% від планового завдання на чотири місяці); від сплати за землю – 44,6 млн грн. (70,3% від планового завдання на чотири місяці); від продажу земельних ділянок – 1 млн грн. (в 5,2 раза перевищує планове завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом попереднього тижня заборговану заробітну плату виплачували чотири підприємства міста (загальна сума 2,7 млн грн.): АТ «Сумське НВО» (1,1 млн. грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,4 млн грн.), філія «Сумський райавтодор» (209,4 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі), ТДВ «Будінмашсервіс» ( 27 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі).
Усього з початку квітня п'ять роботодавцями міста було виплачено 10,5 млн грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (6,5 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (3,1 млн грн.), філія «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ( 527 тис. грн., заборгованість погашено у повному обсязі), філія «Сумський райавтодор» (209,4 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі), ТДВ «Будінмашсервіс» (110 тис. грн.).
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 42 дитини.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 234 особи проти 250.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 170, вуличних травм – 46, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – дві, інших – 15.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 220390 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112310, КНП «ЦПМД № 2» – 108080), що становить 83% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста перебували в режимі карантину.
З метою вдосконалення організації дистанційного навчання під час карантину в школах міста, аналізу наявних проблем та пошуку можливостей для їх вирішення в подальшому, управлінням освіти і науки організувало опитування учнів та батьків.
Відбувались онлайн-наради для керівників закладів освіти, підпорядкованих централізованій бухгалтерії управління освіти і науки, заступників директорів з господарської роботи, завгоспів, вихователів-методистів закладів дошкільної освіти для вирішення поточних питань.
Керівники закладів освіти проводили онлайн-наради з педагогами з метою контролю за впровадженням дистанційного навчання.
Управління освіти і науки здійснювало моніторинг наповнення рубрики «Дистанційне навчання» на веб-сайтах закладів освіти.
Освітяни систематично наповнювали розробками уроків для 1–11 класів розділ «Дистанційне навчання» на веб-сайті та YouTube-канал управління освіти і науки.
У закладах освіти ДНЗ №№ 10, 14, ССШ № № 2, 3, ЗОШ № 15 завершили монтаж сучасної системи автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення людей про пожежу та передавання тривожних сповіщень, у ЗОШ № 15 ще й капітальний ремонт системи блискавкозахисту будівлі.
Соціальний захист
Департаментом виконано перерахунок розміру житлової субсидії по 36094 домогосподарствах за березень та квітень поточного року в зв’язку зі збільшенням соціальних нормативів на 50% на період дії карантину.
При цьому, 886 отримувачам житлової субсидії, розмір якої у березні дорівнював 0 грн. (оскільки вартість житлово-комунальних послуг в межах соціальних нормативів користування не перевищувала визначеного відсотка платежу), в результаті проведеного перерахунку, у зв’язку із збільшенням нормативів дораховано субсидію за березень.
Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 1071 одержувачу на 3,6 млн гривень.
887 внутрішньо переміщеним особам перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за квітень на 1,3 млн гривень.
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» 62 особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю відшкодовано за січень-березень витрати на оплату послуг з доступу до інформаційної мережі Інтернет на 10,5 тис. гривень.
Додатково до виплат за рахунок коштів державного бюджету з бюджету Сумської міської ОТГ проведено виплату разової грошової допомоги 62 учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни, які брали безпосередню участь у бойових діях під час Другої світової війни, в розмірі по 1 тис. грн. кожному.
У відповідності до програми Сумської міської ОТГ «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 39 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165 проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за березень на 53 тис. гривень.
За кошти Державного бюджету України забезпечено підготовку документів та виплату разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни: відповідно до переліку осіб, які є пенсіонерами Сумського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області та Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, протягом звітного періоду дану допомогу перераховано 75 ветеранам війни на 104,3 тис. грн., а також 1174,6 тис. грн. перераховано на спеціальні рахунки військових частин, установ та організації для виплати допомоги 845 особам за місцем їх служби.
У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, на якому розглянуто пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 18 внутрішньо переміщеним особам, та по яких комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат. З початку поточного року вже проведено 15 засідань відповідної комісії, на яких розглянуто 478 заяв внутрішньо переміщених осіб.
Ринок праці
З 17 по 23 квітня квітня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 324 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 24 квітня перебували на обліку, становила 3720 осіб, з яких 3099 (83%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1068 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 610. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 124 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще вісім осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 24 квітня розірвано 108 трудових трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 24 квітня налічувала 364 одиниці: для робітників – 171, службовців – 140, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 53. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило 10 осіб.