Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (27 квітня – 4 травня 2020 року).
Бюджет
Станом на 29 квітня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 560,1 млн грн. (27,9% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 93,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 64,9 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 17 млн грн., єдиного податку – 7,2 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 59,7 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 31,6 млн грн.; єдиного податку – 10,7 млн грн., земельного податку та орендної плати – 16,5 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 20,6 млн грн. (25,5% до плану на рік) та на 7,1 млн грн. (або на 25,7%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 2,8 млн грн. (кошти від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн.; кошти від відчуження майна – 1,4 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,3 млн грн.) що на 1,8 млн грн. (або в 2,9 раза) більше до планових розрахунків на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 171,1 млн грн., що становить 99,7% до плану на січень-квітень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом квітня надійшло: від оренди комунального майна – 1,8 млн грн., що становить 92,7% від планового завдання на місяць; відчуження комунального майна – 830,5 тис. грн., що становить 302% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2,4 млн грн., що складає 15,1% від планового завдання на місяць; продажу земельних ділянок – 192,8 тис. грн., що становить 96,4% від планового завдання на рік.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 7,6 млн грн. (100,4% від планового завдання на чотири місяці); від відчуження комунального майна – 1,4 млн грн. (178,5% від планового завдання на чотири місяці); від сплати за землю – 45,5 млн грн. (71,6% від планового завдання на чотири місяці); від продажу земельних ділянок – 1 млн грн. (в 5,2 раза перевищує планове завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом попереднього тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста (загальна сума 25,8 млн грн.): АТ «Сумське НВО» (25,8 млн. грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (85,1 тис. грн.).
Усього з початку квітня п'ять роботодавцями міста було виплачено 36,3 млн грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (32,3 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (3,2 млн грн.), філія «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ( 527 тис. грн., заборгованість погашено у повному обсязі), філія «Сумський райавтодор» (209,4 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі), ТДВ «Будінмашсервіс» (110 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі).
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 41 дитина: хлопчиків – 19, дівчаток – 22.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 280 осіб проти 234.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 170, вуличних травм – 89, дорожньо-транспортних – одна, інших – 20.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 218484 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110100, КНП «ЦПМД № 2» – 108384), що становить 82,2% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста перебували в режимі карантину.
В онлайн-форматі під головуванням заступника міського голови Віри МОТРЕЧКО відбулась Координаційна рада з питань модернізації мережі закладів освіти міста, під час якої обговорили питання проєктної мережі класів та контингенту учнів на 2020–2021 навчального року, реорганізації Інформаційно-методичного центру, початку зарахування учнів до першого класу у 2020 році, приведення статутів навчально-виховних комплексів у відповідність до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
Провели онлайн-нараду для заступників директорів школи І ступеня з питань організації зарахування дітей до 1-х класів та організованого закінчення навчального року.
Освітяни взяли участь в онлайн-дискусії «Академічна доброчесність» в рамках Проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні SAIUP.
Керівники закладів освіти систематично проводили онлайн-наради з педагогами з метою контролю за впровадженням дистанційного навчання.
Управлінн освіти і науки здійснювало моніторинг наповнення рубрики «Дистанційне навчання» на веб-сайтах закладів освіти.
Освітяни щоденно наповнювали розробками уроків для 1–11 класів розділ «Дистанційне навчання» на веб-сайті та YouTube-канал управління освіти і науки.
Соціальний захист
На минулому тижні проведено нарахування житлової субсидії та пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за квітень поточного року. Так, загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 35,5 млн грн., з них субсидії нараховано 31689 домогосподарствам на 27,9 млн грн., пільги – 11677 особам на 7,5 млн гривень. За квітень отримає субсидію готівкою 6091 представник домогосподарства через відділення АТ «Укрпошта» (4,9 млн грн.), 24 179 домогосподарств грошовим переказом через банківські установи (21,8 млн грн.). Пільги готівкою отримають 3564 пільговики на суму 2,8 млн гривень. У безготівковій формі субсидія буде перерахована 1419 домогосподарствам (1,3 млн грн.), пільги – 8113 громадянам (4,7 млн грн.).
2670 отримувачам державної соціальної допомоги проведено виплату одноразової грошової допомоги у зв’язку з негативними наслідками поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 через банківські установи на загальну суму 2,7 млн гривень.
Профінансовано шість вищих навчальних закладів для забезпечення проведення виплати 719 студентам, яким призначено соціальну стипендію за квітень, на суму 1,2 млн гривень.
Дев’яти підприємствам проведено компенсаційні виплати за надання додаткової відпустки 12 громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на суму 55,9 тис. гривень.
11 громадянам України, які звільнилися з військової строкової служби, виплачено матеріальну допомогу на суму 33 тис. гривень.
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» 61 сім’ї, яка опинилася в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу на суму 300,1 тис. грн., в тому числі за рахунок коштів депутатів семи особам (88 тис. грн.).
КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 90,4 тис. гривень.
Проведено відшкодування витрат за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради, на загальну суму 224 тис. грн., а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 99,7 тис. гривень.
За кошти Державного бюджету України забезпечено перерахунок разової грошової допомоги до 5 травня шести ветеранам війни на суму 12 тис. гривень.
У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, на якому розглянуто пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 23 внутрішньо переміщеним особам, та по яких комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.
Ринок праці
З 24 по 29 квітня квітня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 383 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 30 квітня перебували на обліку, становила 4073 осіб, з яких 3360 (82%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1079 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 619. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 124 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще вісім осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 30 квітня розірвано 112 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 30 квітня налічувала 380 одиниць: для робітників – 180, службовців – 148, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 52. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило 11 осіб.