Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (13 – 20 липня 2020 року).
Бюджет
Станом на 16 липня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 960,9 млн грн. (47,9% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 123 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 71,8 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 24,4 млн грн., єдиного податку – 19,6 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 81,8 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 41,3 млн грн.; єдиного податку – 15,4 млн грн., земельного податку та орендної плати – 23,9 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 4,1 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 27,6 млн грн. (33,8% до плану на рік) та на 39,1 млн грн. (або на 58,6%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 5,2 млн грн.: кошти від відчуження майна – 3,6 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,5 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 304,8 млн грн., що становить 99,7% до плану на січень-липень за розписом, до Спеціального фонду – 48,3 млн. грн., що становить 84,5% до плану на січень-липень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом липня надійшло: від оренди комунального майна – 1,8 млн грн., що становить 95,2% планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 869,9 грн., що становить 138,3% від планового завдання на місяць; плати за землю – 3,1 млн грн., що становить 18,5% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 13,2 млн грн. (183,8% від планового завдання на сім місяців); від відчуження комунального майна – 3,6 млн грн. (183,3% від планового завдання на сім місяців); плати за землю – 79,3 млн грн. (70,8% від планового завдання на сім місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на сім місяців).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували три підприємства міста на загальну суму 12,3 млн грн.: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (8,1 млн грн.), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,9 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (2,2 млн грн.).
Усього з початку липня шестеро роботодавців погасили 69 млн грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (51,9 млн грн.), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (12,3 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» ( 4,6 млн грн.), Автомобільна школа Сумської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів (62,7 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі), КП «Сумижитло» (133,1 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі), ПАТ «Сумиоблагротехсервіс» (7,6 тис. грн., списано заборгованість підприємства-банкрута у зв’язку з припиненням юридичної особи).
Інспектори праці управління з питань праці протягом тижня продовжували проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед роботодавців міста з питань додержання законодавства про працю.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 39 дітей: хлопчиків – 21, дівчаток – 18.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 500 осіб проти 545.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 257, вуличних травм – 196, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – п’ять, інших – 40.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 220647 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111550, КНП «ЦПМД № 2» – 109097), що становить 83,1% приписного населення міста.
Освіта
Відбулось ЗНО з біології, географії та хімії, для проведення яких було задіяно відповідно 90, 64 та 14 педагогів закладів освіти міста.
Для забезпечення повноцінного та якісного освітнього процесу в умовах соціального дистанціювання під час пандемії, з метою окреслення основних напрямків роботи, для керівників закладів освіти провели онлайн-нараду, де учасникам надали методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти міста.
Функціонували 33 заклади дошкільної освіти (1667 дітей) та сім навчально-виховних комплексів (203 дитини дошкільного віку).
Тривали ремонтні роботи у 19 закладах освіти: капітальний ремонт туалетних кімнат в ЗЗСО № 19; капітальний ремонт їдальні ЗОШ № 23; капітальний ремонт підсобних приміщень харчоблоку в ССШ № 25; капітальний ремонт приміщення в НВК № 11; капітальний ремонт теплового пункту в ССШ № 29; капітальний ремонт підсобного приміщення харчоблоку ДНЗ № 15; капітальний ремонт приміщень харчоблоку в ДНЗ № 12; капітальний ремонт фізіотерапевтичного кабінету ДНЗ № 40; капітальний ремонт туалетних кімнат; утеплення цоколю з відновленням відмостки у ДНЗ № 14; капітальний ремонт трубопроводу гарячого водопостачання та каналізації у ДНЗ № 25; капітальний ремонт фізіотерапевтичного кабінету ДНЗ № 40; капітальний ремонт коридору ЗОШ № 5; капітальний ремонт приміщення НВК № 9; капітальний ремонт харчоблоку у ДНЗ № 32; капітальний ремонт мережі опалення у НВК № 41; капітальний ремонт групових приміщень ДНЗ № 27; благоустрій території господарського блоку у ДНЗ № 38; капітальний ремонт фойє у Спеціальній школі; капітальний ремонт теплового пункту ЗОШ № 18.
Розпочались ремонтні роботи в ЗОШ № 13, ССШ № 10, ССШ № 17, міському центрі науково-технічної творчості учнівської молоді ( вул. Курська).
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.
Перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за липень 661 внутрішньо переміщеній особі на суму 983,2 тис. гривень.
Громадянам І та ІІ категорії, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (1729 осіб), перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за червень на загальну суму 489 тис. гривень. Щорічну допомогу на оздоровлення в 2020 році виплачено 471 постраждалій від Чорнобильської катастрофи особі на 44 тис. гривень.
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» за рахунок коштів, передбачених у бюджеті міської ОТГ на виконання виборчих програм і доручень виборців, 19 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (154,2 тис. грн.).
Почесним донорам України (404 особи) виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. гривень.
Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 77 осіб за липень на 128,3 тис. гривень, зокрема виплачено грошову допомогу восьми особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 28 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 856 грн. або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, чотирьом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто в період Другої світової війни (по 1712 грн. або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), шести особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн. кожному) та 15 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн.), а також 13 дітям з інвалідністю, хворим на фенілкетонурію, та дитині, хворій на бульозний епідермоліз (по 3 тис. грн. кожній).
У відповідності до програми Сумської міської ОТГ «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 25 дітям загиблих (померлих) захисників України перераховано щомісячну грошову допомогу за липень, яка виплачується в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Добровольцям-захисникам України (17 осіб) виплачено щомісячну адресну грошову допомогу на отримання транспортних послуг за липень на 10,5 тис. гривень.
Перераховано щомісячну грошову допомогу за поточний місяць п’яти особам із інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України по 1200 гривень.
У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання по 388 справах одержувачів житлової субсидії. У підсумку комісією, враховуючи рішення виконавчого комітету від 7 липня 2020 року № 342, прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії на неопалювальний період 2020 року без врахування акту обстеження матеріально-побутових умов проживання. Також ухвалено рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги трьом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 41 внутрішньо переміщеній особі, та по яких комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.
Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня укладено 10 відповідних договорів.
Ринок праці
З 10 по 16 липня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 125 осіб
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 17 липня перебували на обліку, становила 4609 осіб, із яких 3883 (84%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1887 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1389 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 141 особи.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 11 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 17 липня розірвано 184 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 17 липня налічувала 565 одиниць: для робітників – 332, службовців – 173, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 60.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило вісім осіб.
По допомогу по частковому безробіттю на період карантину звернулись 454 роботодавці для виплати допомоги 2546 працівникам. Вже прийняті рішення про надання такої допомоги 425 роботодавцях міста.
На виплату допомоги по частковому безробіттю прийнято 3352 пакети документів від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників. Станом на 17 липня прийнято рішення про надання допомоги по частковому безробіттю 3288 підприємцям, які не мають найманих працівників.