Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (31 серпня – 7 вересня 2020 року).
Бюджет
Станом на 1 вересня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,2 млрд грн. (60,4% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 125,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 92,5 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 20,3 млн грн., єдиного податку – 16 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 5,3 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 90,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 63,3 млн грн., єдиного податку – 22,6 млн грн., земельного податку та орендної плати – 22,1 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 4,8 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 37,8 млн грн. (46% до плану на рік) та на 30,9 млн грн. (або на 44,9%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 7,7 млн грн.: кошти від відчуження майна – 4,8 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,8 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 328,9 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-серпень за розписом, до Спеціального фонду – 64,3 млн. грн., що становить 98,6% до плану на січень-серпень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом серпня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 104,1% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 966,5 млн грн., що 3,5 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 15,8 млн грн., що становить 89% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 15,3 млн грн. (101,9% від планового завдання на вісім місяців); від відчуження комунального майна – 4,9 млн грн. (в 2,2 раза перевищує планове завдання на вісім місяців); плати за землю – 107,7 млн грн. (83% від планового завдання на вісім місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало одне підприємство – АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (на суму 9,4 млн грн.).
Крім того, згідно з оперативною інформацією Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), у серпні з ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» у примусовому порядку було стягнуто 34,7 тис. грн. заборгованості із заробітної плати.
Інспектори праці управління з питань праці продовжували відвідування роботодавців із метою інформування їх та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю, зокрема з питань оформлення трудових відносин. Протягом тижня відбулось 39 таких заходів.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 40 дітей: хлопчиків – 21 дівчаток – 19.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 514 осіб проти 542.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 233 вуличних травм – 240, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 15, інших – 25.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 221726 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111980, КНП «ЦПМД № 2» – 109746), що становить 83,9% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста здійснювали освітній процес у відповідності до планів роботи. До навчання приступили 29152 учні (28977 учнів у закладах загальної середньої освіти комунальної форми власності, 175 учнів – у приватних).
З метою моніторингу стану дотримання протиепідемічних заходів закладами загальної середньої освіти та визначення проблем, які необхідно вирішити, управління освіти і науки проводило онлайн-опитування щодо дотримання закладами освіти правил організації освітнього процесу, відвідування та перебування в ньому в умовах профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (СОVID-19).
Відбулась онлайн-нарада з керівниками закладів освіти з питань організованого початку нового навчального року в умовах пандемії та особливостей здійснення інституційного аудиту закладів освіти в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби.
У закладах дошкільної освіти функціонували чергові групи для дітей, батьки яких працюють. Всього садочки відвідували 5237 дітей.
Освітяни взяли активну участь в загальноміських заходах до Дня визволення міста та Дня міста, зокрема в рамках відзначення останнього колективи закладів дошкільної освіти організували виставку виробів декоративно-ужиткового мистецтва.
Закінчено ремонтні роботи в ЗДО № 14, № 25, НВК № 42, ССШ № 25, ЗОШ № 5, № 18, № 27, Спеціальній школі.
Тривали ремонтні роботи в 13 закладах освіти: капітальний ремонт вентиляції харчоблоку ЗОШ № 8 (замовлено обладнання); капітальний ремонт харчоблоку ССШ № 9 (тривають роботи з укладання кахелю та шпаклювання стін); капітальний ремонт «Монтаж системи пожежної сигналізації» у ССШ № 17 (тривають роботи з прокладання кабелю у приміщеннях закладу); капітальний ремонт покрівлі ЗЗСО № 21 (завершені роботи по улаштуванню стропильної системи та покриття ); капітальний ремонт їдальні ЗОШ № 23 (завершуються роботи з укладання кахелю, виконується монтаж підвісної стелі); капітальний ремонт спортивного майданчику гімназія № 1 (ведуться роботи по вирівнюванню поверхні спортивного майданчику), капітальний ремонт майстерні В. Піщанська ЗОШ (виконуються роботи по фарбуванню стін та підлоги); капітальний ремонт маршових сходів ЗДО № 8 (завершені роботи по улаштуванню підвісної стелі, тривають роботи по нанесенню декоративної штукатурки); капітальний ремонт будівлі ЗДО № 13 (виконуються роботи по укладанню кахелю на стіни на підлогу); капітальний ремонт туалетної кімнати ЗДО № 17 (завершуються роботи по укладанню кахелю); капітальний ремонт туалетних кімнат ЗДО №18 (завершуються ремонтні роботи); капітальний ремонт маршових сходів ЗДО № 21 (тривають роботи по фарбуванню стін); капітальний ремонт фоє Міжшкільного навчально-виробничого комбінату (завершені роботи по монтажу підвісної стелі).
Станом на 1 вересня по галузі «Освіта» використано коштів, спрямованих на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, у сумі 861,3 тис. гривень.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.
Перераховано субсидії та пільги за серпень 15784 субсидіантам та 3879 пільговикам, які виявили бажання отримувати знижку на оплату житлово-комунальних послуг готівкою, на загальну суму 7,4 млн. гривень. Вже з 2 вересня мешканці Сумської ОТГ мали можливість отримати дані кошти.
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» 34 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу на суму 176,6 тис. грн., у тому числі за рахунок коштів депутатів – п’яти особам (33 тис. грн.).
У відповідності до програми Сумської міської ОТГ «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» надано матеріальну допомогу сім’ї захисника України, яка опинилися в складних життєвих обставинах (21 тис. грн.).
До Дня міста Суми 68 членам сімей загиблих (померлих) захисників України перераховано одноразову матеріальну допомогу (по 1 тис. грн). Враховуючи карантинні обмеження щодо запобігання розповсюдженню на території ОТГ коронавірусної інфекції, замість проведення попередньо запланованих святкового та поминального обідів, здійснено виплату матеріальної допомоги 50 ветеранам війни та праці до Дня визволення міста нацистських загарбників (по 250 грн.) та 69 членам сімей загиблих (померлих) захисників України для вшанування пам’яті їх близьких (по 350 грн.) на загальну суму 36,7 тис. гривень.
У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання по 73 справах одержувачів житлової субсидії. У підсумку комісією, враховуючи рішення виконавчого комітету від 7 липня 2020 року № 342, по 24 справах прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії на неопалювальний період 2020 року без врахування акту обстеження матеріально-побутових умов проживання.
Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 30 внутрішньо переміщеним особам, та по яких комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.
Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня укладено п’ять відповідних договорів, а також по актах виконаних робіт перераховано виробникам 33,4 тис. гривень.
Ринок праці
З 28 серпня по 3 вересня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 152 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 4 вересня перебували на обліку, становила 3823 особи, із яких 3394 (88,8%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2556 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1964. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 165 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 11 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 7 серпня розірвано 214 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 4 вересня налічувала 674 одиниці: робітників – 385 одиниць, службовців – 220, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 69.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.
По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернулись 466 роботодавці щодо 2597 працівника. Ухвалено рішення про надання такої допомоги 464 роботодавцям міста.
Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3478 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання допомоги 3421 підприємцю.