Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (14 – 21 вересня 2020 року).
Бюджет
Станом на 17 вересня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,3 млрд грн. (64,1% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 143,5 млн грн. у тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 94,1 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 26,7 млн грн., єдиного податку – 23,6 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 5,7 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 108 млн грн. у тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 65,1 млн грн., єдиного податку – 22,8 млн грн., земельного податку та орендної плати – 28,7 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 5,1 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 39,2 млн грн. (47,6% до плану на рік) та на 32,1 млн грн. (або на 45,1%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 7,9 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,8 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 364,4 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-вересень за розписом, до Спеціального фонду – 72,3 млн. грн., що становить 98,8% до плану на січень-вересень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом вересня надійшло: від оренди комунального майна – 1,8 млн грн., що становить 95,3% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2,3 млн грн., що становить 14,1% від планового завдання на місяць; відчуження комунального майна – 174,2 тис. грн, що становить 63,3 % від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 17,1 млн грн. (101,1% від планового завдання на дев’ять місяців); від відчуження комунального майна – 5 млн грн. (200% від планового завдання на дев’ять місяців); плати за землю – 110 млн грн. (75,3% від планового завдання на дев’ять місяців); від продажу земельних ділянок – 1,05 млн грн. (100% від планового завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували три підприємства – АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (на суму 1,7 млн грн.), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (на суму 21,6 млн грн.) та ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (3,3 млн грн).
Усього з початку вересня роботодавцями міста було погашено 59,3 млн. грн. заборгованої заробітної плати.
Інспектори праці управління з питань праці продовжували відвідування роботодавців із метою інформування їх та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю, зокрема з питань оформлення трудових відносин. Протягом тижня відбулись зустрічі з 85 суб’єктами господарювання. За результатами візитів отримано інформацію від роботодавців міста про офіційне працевлаштування з початку вересня 21 найманого працівника.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 43 дитини: хлопчиків – 20 дівчаток – 23.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 504 осіб проти 483.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 240, вуличних травм – 227, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 16, інших – 19.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 218790 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 108850, КНП «ЦПМД № 2» – 109940), що становить 82,8% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста здійснювали освітній процес у відповідності до планів роботи.
Завершено онлайн-опитування батьків, з метою моніторингу стану дотримання протиепідемічних заходів закладами загальної середньої освіти міста та визначення проблем, які необхідно вирішити.
За підсумками лайт-фотоконкурсу, що проводив Інтернет-портал рейтингу освітніх закладів України, перемогу в номінації «Кращий кабінет початкових класів ЗСО – 2020» здобув НВК № 41.
У закладах дошкільної освіти функціонували 443 групи для дітей, категорій, яких визначені рішенням виконавчого комітету ради. Всього садочки відвідувало 5690 дітей.
Освітяни працювали зі зверненнями громадян через електронну пошту та чат-бота.
Закінчувались ремонтні роботи в ЗОШ № 8 та В. Піщанській ЗОШ.
Продовжувались ремонтні роботи в семи закладах освіти: капітальний ремонт харчоблоку ССШ № 9; капітальний ремонт «Монтаж системи пожежної сигналізації» у ССШ № 17; капітальний ремонт покрівлі в ЗЗСО № 21; капітальний ремонт їдальні ЗОШ № 23; капітальний ремонт спортивного майданчику гімназія № 1; капітальний ремонт пральні ЗДО № 3; капітальний ремонт фоє Міжшкільного навчально-виробничого комбінату.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.
У повному обсязі перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І категорії за серпень 2020 року. Враховуючи часткове фінансування, яке надійшло з Державного бюджету України, «чорнобильцям» II категорії перераховано дану компенсацію за серпень частково (тим, хто отримує кошти в АТ «Державний ощадний банк України», АТ КБ «Приватбанк», АТ «Креді Агріколь Банк» та поштові відділення АТ «Укрпошта»), іншим «чорнобильцям» II категорії виплату буде проведено після надходження коштів з державного бюджету.
Профінансовано АТ «Укрзалізниця» пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні на суму 83,3 тис. грн. і в міжміському сполученні на суму 49,6 тис. гривень.
У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання по 29 справах одержувачів житлової субсидії. У підсумку комісією, враховуючи рішення виконавчого комітету від 7 липня 2020 року № 342, по семи справах прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії на неопалювальний період 2020 року без врахування акту обстеження матеріально-побутових умов проживання. По 20 домогосподарствах припинено надання житлової субсидії як за результатами проведених перевірок достовірності наданої заявниками інформації, яка використовується для визначення права на отримання даного виду допомоги, так і у зв’язку зі зміною складу членів домогосподарства.Також комісією прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги п’яти учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 55 внутрішньо переміщеним особам, та по яких комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.
Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня укладено 10 відповідних договорів, а також по актах виконаних робіт перераховано виробникам 236,1 тис. гривень.
Ринок праці
З 11 по 17 вересня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 127 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 18 вересня перебували на обліку, становила 3646 осіб, із яких 3241 (89%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2757 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2135. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 177 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 12 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 18 серпня розірвано 223 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 18 вересня налічувала 710 одиниць: робітників – 400, службовців – 229, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 81.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.
По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернулись 466 роботодавців щодо 2597 працівників. Ухвалено рішення про надання такої допомоги 464 роботодавцям міста.
Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3483 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання допомоги 3422 підприємцю.