001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (28 березня - 4 квітня  2016 року).

Бюджет

Станом на 1 квітня до Загального фонду міського бюджету надійшло 225 млн грн. (26,8 % до плану на рік). Сума перевиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 15,2 млн грн. (за розписом – 33,6 млн грн.), зокрема: податок на доходи фізичних осіб – за розписом 9 млн грн., акцизний податок – 2,6 млн грн. (за розписом – 5,9 млн грн.), земельний податок та орендна плата – 7,2 млн грн. (за розписом – 9,3 млн грн.), єдиний податок – 5,6 млн грн. (за розписом – 6,5 млн грн.), плата за оренду комунального майна – 2,1 млн грн. (за розписом – 2,8 млн грн.).

У порівнянні з відповідним періодом минулого року в співставних значеннях надходження власних доходів збільшилися на 74,7 млн грн. за рахунок податку на доходи фізичних осіб (+41,8 млн грн.), акцизному податку (+11 млн грн.), земельному податку та орендної плати (+ 11,3 млн грн.), єдиного податку (+7,6 млн грн.), платі за оренду комунального майна (+2,4 млн грн.), податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (+902,7 тис. грн.).

Із загальної суми надходжень з початку року 58,4 % (131,3 млн грн.) становить податок на доходи фізичних осіб; 15,5 % (34,8 млн грн.) – земельний податок та орендна плата; 11,6 % (26,2 млн грн.) – єдиний податок; 9,3 % (20,7 млн грн.) – акцизний податок; 2,6 % (5,8 млн грн.) – плата за оренду комунального майна; 0,9 % (2,1 млн грн.) – плата за надання адміністративних послуг.

До Спеціального фонду міського бюджету надійшло 9,8 млн грн. (16,5 % до плану на рік), що на 4,2 млн грн. менше надходжень за відповідний період
2015 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 1,3 млн грн. (114 % до планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12), в тому числі: 1,2 млн грн. – кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності; 139,9 тис. грн. – кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту; 6,7 тис. грн. – відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів.

Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 278,9 млн грн. (92,6 % до плану на січень-березень за розписом).

Плата за землю та комунальне майно

Надходження від плати за встановлення особистого строкового сервітуту за тимчасове користування місцями для розташування тимчасової споруди з 1 січня по 31 березня склали 188,6 тис. що становить 29,02 % від запланованих надходжень на рік.

За тимчасове користування місцями, що знаходяться в комунальній власності, для розташування рекламних засобів, отримано 444,8 тис. грн. (24,71 % від запланованих надходжень на рік).

Плати за землю І квартал надійшло 34,8 млн грн. (орендна плата – 24,8 млн грн., земельний податок – 10 млн грн.). 

Станом на 4 квітня до міського бюджету перерахували 5,8 млн грн. від оренди та 1,2 млн грн. від відчуження комунального майна. 

Заборгованість із заробітної плати

Станом на 1 квітня сума загального боргу складала 77,5 млн грн. Заборгованість накопичили 36 підприємств: 12 – економічно активні (38,2 млн грн.), 13 – підприємства-банкрути (37,9 млн грн.), шість – економічно неактивні (1,3 млн грн.).

Серед економічно активних підприємств найбільше боргів має ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 34,4 млн грн. (в лютому відшкодовано Держбюджетом 14,8 млн грн. ПДВ, у березні погашення ПДВ не проводилось і залишається борг 30,3 млн грн.), ТОВ «Фрунзе-Сервіс» – 622,1 тис. грн. (ненадходження коштів від ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» за прибирання промислових об’єктів та обслуговування об’єктів соцкультпобуту), ДП «Сумський облавтодор» та його філії «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» і «Сумський райавтодор» – 986,6 тис. грн. (несвоєчасне фінансування Службою автомобільних доріг України виконаних робіт із ремонту доріг); КП «Сумижитло» – 775,2 тис. грн. (за рішеннями судів рахунки арештовано виконавчою службою по зведеному виконавчому провадженню (14 виконавчих документів на суму 3 млн. грн.)); серед підприємств-банкрутів – ВАТ «Selmi» – 24,2 млн грн., ПАТ «Центролит» – 10 млн грн.

Охорона здоров'я

У міському клінічному пологовому будинку за останній тиждень з'явилось на світ 29 дітей (за попередній тиждень – 35): дівчаток – 15, хлопчиків – 14.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, майже не змінилась: 288 осіб проти 285.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 161 (переломи – 42, травми зв’язок – 38, рани – 42, вивихи – дев'ять, інше – 30).
Вуличних травм – 96 (переломи – 15, травми зв’язок – 18, рани – 10, інше – 53), виробничих – три, спортивних – три, дорожньо-транспортних – три, кримінальних – одна, інших – 21.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 25 переселенців з Донецької та Луганської областей: 20 дорослих (17 – з приводу лікування, троє – за медоглядом), та п'ятеро дітей (госпіталізовані).

Медичної допомоги потребували й 10 військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО. Зареєстрували три телефонні дзвінки до психолога Телефону довіри суїцидологічного центру від військовиків, котрі перебували на Сході країни, та їхніх рідних.

Освіта

Заклади освіти міста працювали у звичайному режимі.

Команда школярів міста бере участь у ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів.
Суми приймали учасників змагань із географії. Для 150 дітей з усієї України була організована екскурсія Центром еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.

Відбулося пробне зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури, на яке зареєструвались 775 осіб (60,5 %), найбільший показник по області).

У дошкільних закладах вивчено стан корекційної допомоги дітям з вадами мовлення, у школах № 8, № 11 – надання освітніх послуг учням, які отримують освіту за інклюзивною формою навчання (13 учнів).

Сумський навчально-виховний комплекс № 11 провів освітній захід на виконання меморандуму про співпрацю у сфері дошкільної освіти між Міністерством освіти і науки України та Нідерландською фундацією «Aflatoun International».

За результатами природничо-математичного конкурсу «Совенятко», що проводиться для учнів 3-4 класів, найкращими визнано команду школи № 15. У міському етапі Всеукраїнської краєзнавчої експедиції «Моя Батьківщина – Україна» І місце вибороли команди шкіл № 4, № 10, № 12, № 24, Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Загалом конкурс зібрав 268 учасників, які проводили краєзнавчу, науково-дослідницьку роботу, збирали матеріал під час походів та експедицій.

Відбувся міський етап Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!». На розгляд журі було представлено 132 фотороботи.

У школах № 4 і № 15 провели огляд-конкурс «Кращий навчальний кабінет» у номінаціях «Трудове навчання», «Захист Вітчизни».

На базі школи № 29 провели «круглий стіл», під час якого обговорювалися проблеми репродуктивного здоров’я учнівської молоді.

Відбулась нарада керівників закладів освіти і засідання колегії управління освіти і науки.

Для педагогів провели 12 методичних заходів, спрямованих на підвищення їх фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
Двадцять сумських учителів взяли участь у проекті ЄС Еразмус+ «Європейські студії освіти фінансової грамотності для педагогів». Учасникам видали відповідні сертифікати.

Розпочались капітальні ремонти у школах № 1, № 5, № 24, № 30.
Проведено розрахунки за постачання гарячої та холодної води.

Працівники галузі отримали заробітну плата за другу половину березня.

На харчування учнів шкіл та вихованців дошкільних закладів з міського бюджету у березні виділили 2,8 млн грн.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

За період із 25 по 31 березня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 154 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 1 квітня перебували на обліку, складала 2953 особи, із них 2433 особи (82 %) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій налічувала 265 одиниць: для робітників – 144, службовців – 85, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 36.

З початку року розірвали 338 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року.
Реєстрацію трудових договорів із початку минулого року органи державної служби не здійснюють.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1185 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 583.

Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 68 особи.

До проведення громадських робіт із початку року залучили 198 осіб з числа зареєстрованих безробітних: 73 працювали у КП «Зелене будівництво» та 125 – в управлінні соціального захисту населення.