Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (28 вересня – 5 жовтня 2020 року).
Бюджет
Станом на 1 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн. (68,1% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 137,8 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 90,7 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 22 млн грн., єдиного податку – 30,6 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 6 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 101,9 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 61,8 млн грн., єдиного податку – 23,6 млн грн., земельного податку та орендної плати – 24 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 5,4 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 46,7 млн грн. (55,6% до плану на рік) та на 28,8 млн грн. (або на 38,2%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 7,9 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,8 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 366,9 млн грн., що становить 100,4% до плану на січень-вересень за розписом, до Спеціального фонду – 72,3 млн. грн., що становить 98,8% до плану на січень-вересень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом вересня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 103,3% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 174,2 тис грн., що 9,7% від планового завдання на місяць; плати за землю – 14,3 млн грн., що становить 87,9% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 17,3 млн грн. (102% від планового завдання на дев’ять місяців); від відчуження комунального майна – 5 млн грн. (124,7% від планового завдання на дев’ять місяців); плати за землю – 122 млн грн. (83,5% від планового завдання на дев’ять місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (на суму 13,7 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» ( на суму 1,8 млн грн.).
Усього протягом вересня роботодавці міста погасили 75 млн грн. заборгованої заробітної плати.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 50 дітей: хлопчиків – 29, дівчаток – 21.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 455 осіб проти 432.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 230 вуличних травм – 166, спортивних – 18, інших – 41.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 218885 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 108850, КНП «ЦПМД № 2» – 110035), що становить 82,85% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста здійснювали освітній процес у відповідності до планів роботи.
Моніторингова група за участі депутатів Верховної ради України та представника від уповноваженого Президента України з прав дитини Марини ЄШКУН оглянула заклади загальної середньої освіти щодо дотримання тимчасового порядку організації освітнього процесу під час карантину та протиепідемічних заходів.
У садочках функціонували 449 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету міської ради. Всього садочки відвідувала 6181 дитина.
За підсумками лайт-фотоконкурсу, що проводиться Інтернет-порталом рейтингу освітніх закладів України, в номінації «Кращий логопедичний кабінет закладу дошкільної освіти – 2020» перемогу здобув ДНЗ № 28. У номінації «Наш заклад дошкільної освіти найкращий – 2020» І місце посів садок № 10, у номінації «Мій улюблений дитсадок – 2020» ІІ місце посів ДНЗ № 28, а у номінації «Весняні барви нашого закладу дошкільної освіти – 2020» ІІІ місце посів садочок № 7.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2020 р. № 848, у зв’язку з тим, що в класичній гімназії на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 перебувало 68% здобувачів освіти та персоналу закладу освіти, а в ССШ № 30 – 59%, діяльність закладів призупинили до стабілізації ситуації.
Робота зі зверненнями громадян відбувалась через електронну пошту та чат-бот.
Продовжувався монтаж пожежної сигналізації у ССШ №17 та капітальний ремонт фоє Міжшкільного навчально-виробничого комбінату.
Розпочато капітальний ремонт м’якої покрівлі ДНЗ №13.
Тривали ремонтні роботи у дев’яти закладах освіти: капітальний ремонт стадіону ССШ № 2; капітальний ремонт харчоблоку ССШ № 9; капітальний ремонт (облаштування) спортивного майданчика «Олімпієць» ЗОШ № 18; капітальний ремонт покрівлі ЗЗСО № 21; капітальний ремонт їдальні ЗОШ № 23; капітальний ремонт спортивного майданчика гімназії № 1; капітальний ремонт пральні ЗДО № 3; капітальний ремонт приміщень ЗДО № 29; капітальний ремонт санвузла ПДЮ.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.
Проведено розрахунок розміру житлової субсидії та нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за вересень поточного року. При цьому, розмір житлової субсидії розрахований з урахуванням збільшених соціальних нормативів на 50% на період дії карантину, а також враховано збільшення ціни на послугу. Абонентам Дирекції «Котельня Північного промвузла» у зв’язку з відсутністю послуги «централізоване постачання гарячої води» у вересні нараховано субсидії та пільги без даної послуги та із збільшеним соціальним нормативом на послугу «централізоване постачання холодної води. Розмір субсидії за вересень враховує і нарахування оплати внесків за обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії за надані послуги абонентам ТОВ «Сумитеплоенерго» за січень – липень 2020 року.
Перераховано кошти субсидій та пільг за вересень. Субсидію готівкою через відділення АТ «Укрпошта» перераховано 4147 представникам домогосподарств (1 млн грн.), грошовим переказом через банківські установи (4,7 млн грн.) – 17705 домогосподарствам. Пільги готівкою перераховані 3956 пільговикам на суму 1,8 млн гривень. У безготівковій формі субсидія буде перерахована 311 домогосподарствам (105,5 тис. грн.), пільги – 8740 громадянам (2,6 млн грн.).
За рахунок коштів територіальної громади проведено відшкодування витрат підприємств-надавачів послуг за надані в серпні поточного року пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 86,1 тис. гривень.
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» 15 сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (108,1 тис. грн.).
У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання про розгляд та прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги двом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 32 внутрішньо переміщеним особам. Усім комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.
Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня по актах виконаних робіт перераховано виробникам 254,3 тис. гривень.
Ринок праці
З 25 вересня по 2 жовтня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 124 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 2 жовтня перебували на обліку, становила 3507 особи, із яких 3111 (89%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2927 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2286. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 193 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 12 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 2 жовтня розірвано 236 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 2 жовтня налічувала 659 одиниць: робітників – 379, службовців – 207, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 73. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.
По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників.
Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3486 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3435 підприємцям.