Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (5 – 12 жовтня 2020 року).
Бюджет
Станом на 8 жовтня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 1,4 млрд грн., що становить 70,1 % до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 138 млн грн., в тому числі за рахунок податку на доходи фізичних осіб – 86,3 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 24,9 млн грн.; єдиного податку – 30,8 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 6,3 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 104,1 млн грн., в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 57,8 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 26,8 млн грн.; єдиного податку – 24,4 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 5,6 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 45,3 млн грн., (53,9 % до плану на рік) та на 31,2 млн грн. (або на 40,8 %) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 7,9 млн. грн.: кошти від відчуження майна – 5,0 млн грн., кошти від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн.; кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,8 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 397,5 млн грн., що становить 95,7 % до плану на січень-жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9 % до плану на січень-жовтень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна - 21 тис. грн., що складає 1,1 % від планового завдання на місяць; плати за землю – 844,7 тис. грн., що складає 5,6 % від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 17,3 млн грн., (92 % від планового завдання на 10 місяців); відчуження комунального майна – 5 млн грн., (116,8 % від планового завдання на 10 місяців); плати за землю – 122,9 млн грн., (76,3 % від планового завдання на 10 місяців); продажу земельних ділянок – 1, 1 млн грн. (100 % від планового завдання на 2020 рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією протягом попереднього тижня заборговану заробітну плату виплачувало три підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 4529,6 тис. грн., ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1430,8 тис. грн., Північна регіональна філія «УКРДАГП» – 50 тис. грн.
Усього з початку жовтня роботодавці міста погасили 6010,4 тис. грн. заборгованої заробітної плати.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 46 дітей: хлопчиків – 25, дівчаток – 21.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 389 осіб проти 455.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 204 вуличних травм – 144, спортивних – 16, дорожньо-транспортних – 2, інших – 23.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 219392 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 109 357, КНП «ЦПМД № 2» – 110 035), що становить 83,04 % приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти міста здійснювали освітній процес у відповідності до планів роботи.
У садочках функціонували 447 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету міської ради. Всього садочки відвідувала 6088 дітей.
За підсумками фінального етапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка дипломом ІІ ступеня нагороджено двох учнів шкіл № 21 та № 29. Дипломами ІІІ ступеня нагороджено чотирьох учнів шкіл № 7, 12, 18, 27.
За підсумками фінального етапу ХХ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика дипломами ІІ ступеня відзначено двох учнів шкіл № 18 та № 21.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2020 р. № 848, у зв’язку з тим, що в класичній гімназії на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 перебувало 68% здобувачів освіти та персоналу закладу, діяльність установи призупинили до стабілізації ситуації.
Виконано капітальний ремонт їдальні у ЗОШ № 23, капітальний ремонт приміщення ЗДО № 29, капітальний ремонт покрівлі ЗДО № 22.
Розпочато капітальний ремонт їдальні ЗОШ № 12 та капітальний ремонт будівлі із заміною вікон на металопластикові у ЗДО № 39.
Тривали ремонтні роботи у десяти закладах освіти: капітальний ремонт харчоблоку ССШ № 9; капітальний ремонт (облаштування) спортивного майданчика «Олімпієць» ЗОШ № 18; капітальний ремонт покрівлі ЗЗСО № 21; капітальний ремонт спортивного майданчика гімназії № 1; капітальний ремонт пральні ЗДО № 3; капітальний ремонт санвузла ПДЮ; капітальний ремонт огорожі, павільйонів та замощення території НВК № 9; капітальний ремонт їдальні ССШ № 30; капітальний ремонт м'якої покрівлі ЗДО № 13; капітальний ремонт приміщень у ССШ № 3.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.
Організовано роботу по підготовці справ та документів одержувачів житлової субсидії для розрахунку розміру даної допомоги на опалювальний період 2020 – 2021 років без звернення громадян: направлено запити до організацій–надавачів житлово–комунальних послуг щодо отримання інформації про забезпеченість громадян житловою площею та надання комунальними послугами, вартості даних послуг по 29513 домогосподарствам; запити до Державної податкової служби України та Пенсійного фонду України запити щодо отримання інформації про доходи за 1 півріччя 2020 року по 44478 громадянам, з урахуванням яких в подальшому буде проведено автоматичний розрахунок розміру субсидії.
У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за жовтень поточного року 14054 мешканцям громади на 24,5 млн. гривень.
На виконання програми Сумської міської ТГ «Милосердя» п'яти багатодітним сім’ям, діти з яких в 2020 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (допомогу вже виплачено 11 сім'ям на 23,8 тис. гривень).
Відповідно до програми Сумської міської ТГ «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» двом захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. гривень, таку допомогу виплачено 15 особам.
П'яти сім’ям загиблих захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань по 10 тис. гривень кожній. З початку року таку допомогу вже надано 53 сім’ям.
П'яти військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у ЗСУ, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. гривень (допомогу виплачено 43 військовослужбовцям).
15 добровольцям-захисникам України виплачено щомісячну адресну грошову допомогу на отримання транспортних послуг за жовтень 2020 року на 9,3 тис. гривень.
До Дня Захисника України всім особам з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників АТО (84 особи) виплачено матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. гривень.
Продовжується робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. По актам виконаних робіт перераховано виробникам 5 795,6 тис. гривень.
Ринок праці
З 2 по 8 жовтня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 102 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які перебували на обліку станом на 9 жовтня 2020 року складає 3455 осіб; із них 3054 отримували допомогу по безробіттю.
За сприянням служби зайнятості з початку року працевлаштували 3000 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 2351.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 204 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направлено 36 осіб з числа зареєстрованих безробітних: 25 осіб – до КП «Зеленбуд»; п'ять осіб – до КП «Спеціалізований комбінат»; шість осіб – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 12 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 9 жовтня розірвано 238 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій станом на 2 жовтня налічувала 659 одиниць: робітників – 344, службовців – 220, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 65. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.
По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників.
Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3486 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3435 підприємцям.