Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (26 жовтня – 2 листопада 2020 року).
Бюджет
Станом на 29 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,5 млрд грн. (74,7% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 157,2 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 105,2 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 27,7 млн грн., єдиного податку – 29,2 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 126,9 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 77,5 млн грн., єдиного податку – 24,8 млн грн., земельного податку та орендної плати – 28,9 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 6,2 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 50 млн грн. (59,5% до плану на рік) та на 30,8 млн грн. (або на 38,1%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 8,2 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5,2 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 415,7 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на січень-жовтень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 102,2% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 166,3 тис. грн., що становить 60,5% від планового завдання на місяць; плати за землю – 8,8 млн грн., що становить 58,3% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 19,2 млн грн. (102% від планового завдання на 10 місяців); від відчуження комунального майна – 5,2 млн грн. (120,6% від планового завдання на 10 місяців); плати за землю – 130,8 млн грн. (81,2% від планового завдання на 10 місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували три підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (3,2 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (103, 2 тис. грн.), ВАТ «SELMI» (29,8 тис. грн.).
Усього з початку жовтня п'ять роботодавців міста погасили 30,2 млн грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (19,4 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (6,6 млн грн.), ВАТ «SELMI» (824,1 тис. грн.); Північна регіональна філія ДП «Українське державне аерогеодезичне підприємство» («УКРДАГП») (81,7 тис. грн.; заборгованість виплачено в повному обсязі).
Протягом тижня інспектори управління з питань праці продовжували інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього протягом минулого тижня провели зустрічі з 28 суб’єктами господарювання та охопили 74 особи.
Крім того, працівники управління були залучені до роботи у складі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За вказаний період заходами контролю було охоплено 101 об’єкт (аптеки, медичні центри та заклади охорони здоров’я).
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 50 дітей: хлопчиків – 25, дівчаток – 25.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 327 проти 326.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 175, вуличних травм – 117, дорожньо-транспортних – три, спортивних – сім, інших – 25.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217769 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 109089, КНП «ЦПМД № 2» – 108680), що становить 82,4% приписного населення міста.
Освіта
У закладах загальної середньої освіти міста тривали осінні канікули.
Відбулись засідання конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора Центру професійного розвитку педагогічних працівник Сумської міської ради, зустріч із керівниками закладів освіти приєднаних територіальних громад з питання подальшого їх функціонування, онлайн-наради з керівниками закладів загальної середньої та позашкільної освіти з питань функціонування закладів загальної середньої освіти у «червоній зоні», особливостей організації та проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
В онлайн-режимі відбувся ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із української мови та літератури.
У садочках функціонували 442 групи для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 5520 вихованців, що на 454 особи більше, ніж попереднього тижня. На самоізоляції перебували вісім груп. Дошкільні заклади працювали у відповідності до вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря України. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в садочках міста.
У рамках реалізації концепції Нової української школи заклади загальної середньої освіти міста отримали 230 комплектів LEGO.
Завершено капітальний ремонт санвузла ПДЮ та капітальний ремонт покрівлі в ЗДО № 6.
Тривали ремонтні роботи в 11 закладах освіти: капітальний ремонт приміщень у ССШ № 3; капітальний ремонт їдальні ЗОШ № 12; капітальний ремонт (облаштування) спортивного майданчика «Олімпієць» ЗОШ № 18; капітальний ремонт покрівлі ЗЗСО № 21; капітальний ремонт подвір'я «облаштування майданчика «креативний простір" ССШ № 25; капітальний ремонт їдальні ССШ № 30; капітальний ремонт спортивного майданчика гімназії № 1; капітальний ремонт огорожі, павільйонів та замощення території НВК № 9; капітальний ремонт м’якої покрівлі ЗДО № 13; капітальний ремонт будівлі із заміною вікон та дверей ЗДО № 15; капітальний ремонт будівлі із заміною вікон на металопластикові у ЗДО № 39.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. Але, враховуючи стрімке збільшення кількості захворюваності серед працівників департаменту, в тому числі і на коронавірусну інфекцію, з 8 жовтня припинено прийом громадян на період віднесення Сум до «червоної» зони.
Проведено розрахунок розміру житлової субсидії та нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за жовтень поточного року. При цьому, при автоматичному розрахунку розміру житлової субсидії на опалювальний період 2020–2021 роки з жовтня по 29513 домогосподарствах, враховано дату початку опалювального сезону з 16 жовтня 2020 року. У результаті виконаного розрахунку розміру житлової субсидії її отримувачами з жовтня є 23895 домогосподарств (по інших або відмова, або відсутня інформація про сплату ЄСВ, інші причини). При цьому, по 4014 домогосподарствам розмір субсидії в жовтні становить 0 гривень. За жовтень отримають субсидію готівкою 4080 представників домогосподарств через відділення АТ «Укрпошта» (3,2 млн грн.), 16136 домогосподарств – грошовим переказом через банківські установи (13,6 млн грн.). Пільги ж готівкою отримають 3874 пільговики на суму 3,4 млн гривень. У безготівковій формі субсидія буде перерахована 284 домогосподарствам (259,9 тис. грн.), пільги – 8083 громадянам (5,1 млн грн.).
Профінансовано шість вищих навчальних закладів для забезпечення проведення виплати 735 студентам, яким призначено соціальну стипендію за жовтень на суму 1,5 млн гривень.
За рахунок коштів територіальної громади проведено відшкодування витрат підприємств-надавачів послуг за надані в вересні поточного року пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 85,4 тис. гривень.
На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» надано цільову матеріальну допомогу для лікування мешканки громади в сумі 35 тис. гривень.
У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» надано матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. грн. військовослужбовцю, який проходить військову службу за контрактом у Збройних Силах України.
У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання про розгляд та прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги трьом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Крім того, прийняте рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги багатодітній сім’ї, за місцем її фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 33 внутрішньо переміщеним особам. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.
Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня було укладено перераховано виробникам по актах виконаних робіт 99,8 тис. гривень.
Ринок праці
З 23 по 29 жовтня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 143 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 30 жовтня перебували на обліку, становила 3378 особи, із яких 2987 (88%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3190 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2518 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 204 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 12 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 30 жовтня розірвано 248 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 583 одиниці: для робітників – 334, службовців – 188, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 61. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.
По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.
Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3493 пакети документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.