Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (2– 9 листопада 2020 року).
Бюджет
Станом на 1 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,5 млрд грн. (76,5% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 137,1 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 92,6 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 24,3 млн грн., єдиного податку – 29,3 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 107,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 65 млн грн., єдиного податку – 25,2 млн грн., земельного податку та орендної плати – 25,4 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 6,2 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 50,4 млн грн. (59,9% до плану на рік) та на 32,4 млн грн. (або на 39,1%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.
До бюджету розвитку надійшло 8,2 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5,2 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 415,7 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на січень-жовтень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 102,7% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 166,3 тис. грн., що становить 60,5% від планового завдання на місяць; плати за землю – 13,7 млн грн., що становить 91,1% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 19,2 млн грн. (102% від планового завдання на 10 місяців); від відчуження комунального майна – 5,2 млн грн. (120,6% від планового завдання на 10 місяців); плати за землю – 135,7 млн грн. (84,2,2% від планового завдання на 10 місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,7 млн грн.), ВАТ «SELMI» (33,1 тис. грн.).
Усього з початку жовтня п'ять роботодавців міста погасили 31,9 млн грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (19,4 млн грн.; заборгованість із заробітної плати погашено в повному обсязі), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (3,2 млн грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (8,4 млн грн.), ВАТ «SELMI» (857,2 тис. грн.); Північна регіональна філія ДП «Українське державне аерогеодезичне підприємство» («УКРДАГП») (81,7 тис. грн.; заборгованість виплачено в повному обсязі).
Протягом тижня інспектори управління з питань праці продовжували інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього протягом минулого тижня провели зустрічі з 44 суб’єктами господарювання та охопили 77 особи.
Крім того, працівники управління були залучені до роботи у складі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За вказаний період заходами контролю було охоплено 35 об’єктів (аптеки, медичні центри та заклади охорони здоров’я).
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 42 дитини: хлопчиків – 20, дівчаток – 22.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 294 проти 327.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 172, вуличних травм – 91, дорожньо-транспортних – три, спортивних – шість, інших – 22.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217892 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 109089, КНП «ЦПМД № 2» – 108803), що становить 82,5% приписного населення міста.
Освіта
У закладах загальної середньої освіти освітній процес здійснювався в онлайн-режимі. Адміністрації шкіл здійснювали постійний контроль за проведенням дистанційних уроків учителями та виховних заходів класними керівниками.
У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури взяли участь 70 учнів із 24 закладів освіти міста. За результатами виконаних завдань журі визначило 29 переможців.
В онлайн-режимі відбувся ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з трудового навчання та історії.
На базі ССШ № 29 в дистанційному форматі провели методичне об'єднання вчителів-логопедів міста, під час якого були надані рекомендації проведення корекційної логопедичної роботи з молодшими школярами у дистанційному форматі в умовах карантину.
Відбулась онлайн-нарада із заступниками директорів з питання покращення організації дистанційного навчання.
Провели інструктивну онлайн-нараду учасників першого (зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021».
У садочках функціонували 441 групи для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього заклади дошкільної освіти відвідували 5832 вихованця, що на 312 осіб більше, ніж попереднього тижня. На самоізоляції перебували дев’ять груп (137 дітей та 11 працівників). Хворіли дитина та 33 працівники.
Дошкільні заклади функціонували у відповідності до вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря України. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в садочках міста.
Тривали ремонтні роботи в 11 закладах освіти: капітальний ремонт приміщень у ССШ № 3; капітальний ремонт їдальні у ЗОШ № 12; капітальний ремонт (облаштування) спортивного майданчика «Олімпієць» у ЗОШ № 18; капітальний ремонт покрівлі у ЗЗСО № 21; капітальний ремонт інженерних мереж будівлі у ЗОШ № 23; капітальний ремонт подвір'я, облаштування майданчика «креативний простір» у ССШ № 25; капітальний ремонт їдальні у ССШ № 30; капітальний ремонт спортивного майданчика у гімназії № 1; капітальний ремонт огорожі, павільйонів та замощення території НВК № 9; капітальний ремонт м’якої покрівлі в ЗДО № 13; капітальний ремонт будівлі із заміною вікон та дверей у ЗДО № 15; капітальний ремонт будівлі із заміною вікон на металопластикові у ЗДО № 39.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. Але, враховуючи стрімке збільшення кількості захворюваності серед працівників департаменту, в тому числі і на коронавірусну інфекцію, з 8 жовтня припинено прийом громадян на період віднесення Сум до «червоної» зони.
Перераховано субсидії та пільги за жовтень 20215 субсидіантам та 3874 пільговикам, які виявили бажання отримувати знижку на оплату житлово-комунальних послуг готівкою, на загальну суму 20,2 млн гривень.
КП «Електроавтотранс» за рахунок коштів територіальної громади відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 1396,3 тис. гривень.
На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» 20 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (86,8 тис. грн.).
Надано цільову матеріальну допомогу трьом мешканцям громади (132 тис. гривень).
Трьом багатодітним сім’ям, діти з яких у 2020 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку.
У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 15 добровольцям-захисникам України виплачено щомісячну адресну грошову допомогу на отримання транспортних послуг за листопад на 9 тис. гривень.
Двом останнім в списку захисникам України які були включені до переліку, затвердженого рішенням Сумської міської ради в 2019 році, перераховано допомогу в розмірі 350 тис. гривень.
У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання по 69 справах одержувачів житлової субсидії. По 66 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії відповідно до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По трьом домогосподарствам припинено надання житлової субсидії за результатами проведених перевірок достовірності наданої заявниками інформації, яка використовується для визначення права на отримання даного виду допомоги.
Крім того, прийняте рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги трьом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 26 внутрішньо переміщеним особам. По всіх, комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.
Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня було перераховано виробникам по актах виконаних робіт 353,3 тис. грн. та виплачено компенсацію за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування 31 особі на суму 83,7 тис. гривень.
Ринок праці
З 30 жовтня по 5 листопада в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 157 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 6 листопада перебували на обліку, становила 3417 осіб, із яких 3053 (89%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3249 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2557 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 204 осіб.
На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.
Ще 13 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Станом на 6 листопада розірвано 264 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 637 одиниць: для робітників – 388, службовців – 188, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 61. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.
По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.
Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3493 пакети документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.