001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (23 – 30 листопада 2020 року).

Бюджет

Станом на 26 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,7 млрд грн. (83,3% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 144,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 105,4 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 32,2 млн грн., єдиного податку – 15,4 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,6 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становила 132,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 81,9 млн грн., єдиного податку – 24,6 млн грн., земельного податку та орендної плати – 33,2 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,2 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 55,2 млн грн. (65,7% до плану на рік) та на 37,7 млн грн. (або на 40,6%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.

До бюджету розвитку надійшло 8,8 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5,8 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 484,7 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-листопад за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 101,7% від планового завдання на місяць; плати за землю – 5,8 млн грн., що становить 36,6% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 560,5 тис. грн., що становить 203,8% від планового завдання на місяць.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,1 млн грн. (102,1% від планового завдання на 11 місяців); від відчуження комунального майна – 5,8 млн грн. (125,6% від планового завдання на 11 місяців); плати за землю – 141,5 млн грн. (80% від планового завдання на 11 місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на 11 місяців).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,3 млн грн.), ВАТ «SELMI» (1600 гривень).

Протягом тижня інспектори управління з питань праці продовжували інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього за тиждень провели зустрічі з 47 суб’єктами господарювання та охопили 91 особу.

Також працівниками управління розпочато інформування роботодавців та працівників з даних питань та питань охорони праці серед старостинских округів. Так, за тиждень провели зустрічі з 25 суб’єктами господарювання та охопили 123 особи на території Піщанського та Стецьківського старостинських округів, які ввійшли до Сумської міської територіальної громади, за результатами яких виявлено шість неоформлених осіб.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 36 дітей: хлопчиків – 22, дівчаток – 14.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 354 особи проти 292.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 167, вуличних травм – 137, виробничих – дві, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 21, інших – 25.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217926 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 109089, КНП «ЦПМД № 2» – 108837), що становить 82,5% приписного населення міста.

Освіта

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики взяли участь 15 учнів 8–11 класів. За результатами перевірки журі визначило вісім переможців.

До ІІ етапу XХІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 102 учні із 30 закладів освіти. Журі визначило 30 переможців.

В онлайн-режимі відбувся ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з німецької, французької мов та географії.

Робоча група розпочала вивчення питання стану дотримання вимог постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22 серпня 2020 року № 50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» у закладах загальної середньої освіти міста.

Відбулась онлайн-нарада для директорів закладів загальної середньої освіти, де розглянули питання стану матеріального забезпечення організації дистанційного навчання, використання коштів державної субвенції на деззасоби, окреслили особливості організації та проведення ЗНО–2021.

У відповідності до наказу Міністерства освіти і науки України від 8 листопада 2020 року № 1361 «Про безкоштовне забезпечення перших класів державних і комунальних закладів загальної середньої освіти ігровими наборами Six Bricks», 33 заклади загальної середньої освіти міста отримали 3221 ігровий набір LEGO Six Bricks.

У рамках онлайн-марафону «ЗНО–2021: результати 2020, орієнтири на 2021» відбувся вебінар «ЗНО–2021 з математики: аналіз результатів 2020 року, орієнтири на 2021 рік».

Працівники управління освіти і науки взяли участь у Форумі «Реальність і масштаб проблеми насильства над дітьми: чому суспільство не толерує».

Проведено індивідуальні корекційно-розвиткові заняття для 11 дітей з особливими освітніми потребами.

У садочках функціонували 439 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 5769 вихованців, що на 165 осіб менше ніж попереднього тижня. На самоізоляції перебували 11 груп (168 дітей та 16 працівників). Хворіли 28 працівників. Дошкільні заклади функціонували у відповідності до вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря України. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в садочках міста.

У закладах загальної середньої освіти міста на самоізоляції перебували сім класів (523 учня та 16 педагогів). Хворіли 14 учнів та 17 працівників.

Управління освіти і науки здійснювало систематичний моніторинг стану виконання ремонтних робіт, які тривали в 11 закладах освіти.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. Але, враховуючи стрімке збільшення кількості захворюваності серед працівників департаменту, в тому числі і на коронавірусну інфекцію, з 8 жовтня припинено прийом громадян.

Проведено розрахунок розміру житлової субсидії та нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за листопад, при цьому розміри субсидії та пільг розраховано вже з урахуванням надання послуги «опалення» на повний місяць. Розмір житлової субсидії розрахований з урахуванням збільшених соціальних нормативів на 50% на період дії карантину, а також враховано збільшення ціни на послугу з газопостачання (з 6,736 грн./м3 до 8,87582 грн./м3). Загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 52,2 млн грн., з них субсидії нараховано 24778 домогосподарствам, на 38,9 млн грн., пільги – 11506 особам на 13,3 млн гривень. За листопад отримають субсидію готівкою 4661 представник домогосподарств через відділення АТ «Укрпошта» (7,3 млн грн.), 19364 домогосподарств – грошовим переказом через банківські установи (30,1 млн грн.). Пільги ж готівкою отримають 3853 пільговики на суму 5,3 млн гривень. У безготівковій формі субсидія буде перерахована 753 домогосподарствам (1,5 млн грн.), пільги – 7653 громадянам (8 млн. грн.).

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 757 одержувачам на 2,7 млн гривень.
КП «Електроавтотранс» за рахунок коштів територіальної громади відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 293,9 тис. гривень.

АТ «Укрлізниця» також коштом громади відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні в сумі 83,3 тис. гривень.

Профінансовано шість вищих навчальних закладів для забезпечення проведення виплати 826 студентам, яким призначено соціальну стипендію за листопад на суму 1363,6 тис. гривень.

За рахунок коштів територіальної громади надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків проведено відшкодування витрат за жовтень за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради, на загальну суму 213,3 тис. гривень.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» двом особам з інвалідністю внаслідок війни надано цільову матеріальну допомогу для вирішення питань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових будинків (квартир) (86,7 тис. грн.).
Трьом сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу за рахунок коштів, передбачених у бюджеті міської територіальної громади на виконання виборчих програм і доручень виборців (27 тис. грн.).

Сім’ям, в яких виховуються діти, хворі на онкологічні та онкогемоталогічні захворювання (11 сімей), виплачено матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів, виробів медичного призначення та проведення обстеження (134 тис. грн.).

До Міжнародного дня людей з інвалідністю коштом бюджету громади 54 особам з інвалідністю з дитинства І групи (підгрупи А) перераховано одноразову допомогу в розмірі 400 гривень.

У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» захиснику України, який отримав захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. гривень.

У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою було підготовлено подання по 79 справах одержувачів житлової субсидії. По 69 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По дев’яти домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною у складі сім’ї члена домогосподарства.

Крім того, прийнято рішення про призначення державної соціальної допомоги чотирьом малозабезпеченим сім’ям з урахуванням виняткових обставин, які склалися в родинах, та прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги чотирьом пільговикам за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі двом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 15 внутрішньо переміщеним особам. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.

Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня було укладено 13 договорів на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації перераховано виробникам по актах виконаних робіт 379,4 тис. гривень.

Ринок праці

З 20 по 26 листопада в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 138 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 27 листопада перебували на обліку, становила 3414 осіб, із яких 3045 (89%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3399 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2669 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 211 осіб.

На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення. Ще 13 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Станом на 27 листопада розірвано 277 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 607 одиниць: для робітників – 352, службовців – 191, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 64. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.

По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.

Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3497 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.