002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (30 листопада – 7 грудня 2020 року).

Бюджет

Станом на 1 грудня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,7 млрд грн. (85,4% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 116,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 70,6 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 27,4 млн грн., єдиного податку – 29,5 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,4 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становила 132,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 81,9 млн грн., єдиного податку – 24,6 млн грн., земельного податку та орендної плати – 33,2 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,2 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 55,8 млн грн. (66,4% до плану на рік) та на 36,7 млн грн. (або на 39,6%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.

До бюджету розвитку надійшло 8,8 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5,8 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 484,7 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-листопад за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 104,6% від планового завдання на місяць; плати за землю – 13,8 млн грн., що становить 87% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 560,5 тис. грн., що становить 203,8 % від планового завдання на місяць.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,2 млн грн. (102,3% від планового завдання на 11 місяців); від відчуження комунального майна – 5,8 млн грн. (125,6% від планового завдання на 11 місяців); плати за землю – 149,52 млн грн. (84,5% від планового завдання на 11 місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на 11 місяців).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,5 млн грн.), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (14,9 млн грн.).

Протягом тижня інспектори управління з питань праці продовжували інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього за тиждень провели зустрічі з 69 суб’єктами господарювання та охопили 83 особи.

Також працівниками управління продовжено інформування роботодавців та працівників з даних питань та питань охорони праці серед старостинских округів. Так, за тиждень провели зустрічі з 10 суб’єктами господарювання та охопили 14 осіб на території Битицького старостинського округу, який ввійшов до Сумської міської територіальної громади.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 28 дітей: хлопчиків – 12, дівчаток – 16.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 273 особи проти 354.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 159, вуличних травм – 69, виробничих – не звертались, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 16, інших – 28.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 219173 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110336, КНП «ЦПМД № 2» – 108837), що становить 82,9% приписного населення міста.

Освіта

В онлайн-режимі тривав ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад. Були організовані олімпіади з правознавства та фізики.

Також визначили переможців зі змагань з географії – ними стали 22 особи. Загалом участь брали 48 учнів 8-11 класів. В олімпіаді з німецької мови відзначились 34 учні 8-11 класів із шести закладів загальної середньої освіти. Кращих успіхів досягли 16 учнів. Переможцями олімпіади з французької мови визнано шість учнів.

Відбувся ІІІ етап ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Г. Шевченка, перемогли в якому, в дистанційному режимі, сім осіб.

У садочках функціонували 436 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 5798 вихованців, що на 29 осіб більше, ніж попереднього тижня. На самоізоляції перебували 15 груп (237 дітей та 20 працівників). Дошкільні заклади функціонували відповідно до вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря України. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності.

З нагоди відзначення Дня Збройних Сил України, з метою виховання в учнів глибоких патріотичних почуттів, для учнів 10 класів та вчителів предмету «Захист України» проводилась онлайн-зустріч з представником військової частини А1476.

У рамках онлайн-марафону «ЗНО-2021: результати 2020, орієнтири на 2021» відбувся вебінар «ЗНО-2021 з географії: аналіз результатів 2020 року, орієнтири на 2021 рік».

Здійснювався консультативний супровід переможців першого (зонального) туру конкурсу «Учитель року -2021» (номінації «Математика», «Українська мова», «Трудове навчання»).

Працівники управління взяли участь у тренінгах всеукраїнського проєкту «Споживай! Розумій! Впливай: медіаграмотність та соціальна комунікація в епоху інфодемії».

Інклюзивно-ресурсний центр провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку шести дітей, та 16 індивідуальних корекційно-розвиткових занять дітей з особливими освітніми потребами. Разом із тим, спеціалісти ІРЦ взяли участь у міжнародній онлайн конференції за участі представників українських та американських організацій, які займаються проблемами людей з обмеженими можливостями, інклюзивної освіти.

Управління освіти і науки здійснювало систематичний моніторинг стану виконання ремонтних робіт, які тривають у десяти закладах освіти.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.

Проведено масовий перерахунок розміру державних соціальних допомог у зв’язку із зміною з 01 грудня рівня забезпечення прожиткового мінімуму, в результаті якого 5 595 мешканців громади отримають державні допомоги за грудень в збільшеному розмірі.

Перераховано субсидії та пільги за листопад 24025 субсидіантам та 3853 пільговикам, які виявили бажання отримувати знижку на оплату житлово-комунальних послуг готівкою, на загальну суму 42,7 млн. гривень. Вже з 4 грудня мешканці громади мали можливість отримати дані кошти.

Сумчанам у кількості 15 чоловік, які проходять гемодіаліз, щоденно надавалась послуга «Соціальне таксі», також семи мешканцям громади допомогали в підвезенні до лікувальної установи.

У відповідності до програми «Милосердя» за рахунок коштів Сумської міської територіальної громади надавались 100 благодійних обідів, які в період карантину доставляли потребуючим додому.

У терцентрі «Берегиня» інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їх батьками та слухачами «Університету третього віку» проводилась виключно в онлайн режимі. Також проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини з нагоди Міжнародного Дня людей з інвалідністю, зокрема, воркшоп «Твори добро», святкова зустріч «Сім кольорів щастя». Також терцентром було організовано видачу ста особам з інвалідністю продуктових наборів, наданих благодійником, та за сприяння комунальної установи ще 50 особам надано продуктові набори від «Асоціації стоматологів Сум».

На виконання проєкту допомоги мешканцям Сумської міської територіальної громади «Соціальний Хліб» одиноким та одинокопроживаючим громадянам, які обслуговуються терцентром «Берегиня», безкоштовно надано 300 батонів та 300 буханок хлібу від ТОВ «Сумська Паляниця». До Міжнародного Дня людей з інвалідністю 300 осіб також отримали безкоштовно солодкі булочки. Всього з початку реалізації даного проєкту 300 одиноких потребуючих осіб отримали вже 8300 одиниць хлібобулочних виробів.

У КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня послуги отримали 110 осіб.

У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою було підготовлено подання по 90 справах одержувачів житлової субсидії. По 85 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По чотирьом домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку із виявленням в ході верифікації данних фактів надання недостовірної інформації.

Крім того, прийнято рішення про призначення державної соціальної допомоги двом малозабезпеченим сім’ям з урахуванням виняткових обставин, які склалися в родинах, та прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги дев’яти пільговикам за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі шести учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 50 внутрішньо переміщеним особам. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.

Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня було укладено 11 договорів на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації перераховано виробникам по актах виконаних робіт 479,7 тис. гривень.

Ринок праці

З 27 листопада по 3 грудня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 169 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 4 грудня перебували на обліку, становила 3429 осіб, із яких 3066 (89%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3484 особи, з них зареєстрованих безробітних – 2731 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 211 осіб.

На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення. Ще 13 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Станом на 3 грудня розірвано 284 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 622 одиниці: для робітників – 375, службовців – 190, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 57. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.

По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.

Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3497 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.