003.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (7–14 грудня 2020 року).

Бюджет

Станом на 10 грудня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,8 млрд грн. (87,5% до плану на рік).

Сума недовиконання за розписом становила 131,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 78,9 млн грн., єдиного податку – 30,1 млн грн., земельного податку та орендної плати – 31,2 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,7 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 56,7 млн грн. (67,4% до плану на рік) та на 38,1 млн грн. (або на 40,2%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.

До бюджету розвитку надійшло 9,4 млн грн.: кошти від відчуження майна – 6,4 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 518,1 млн грн., що становить 96,5% до плану на рік за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на рік.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом грудня надійшло: від оренди комунального майна – 33,6 тис. грн., що становить 1,8% від планового завдання на місяць; плати за землю – 1,03 млн грн., що становить 6,9% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 630,9 тис. грн., що в 2,3 рази перевищує планове завдання на місяць.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,2 млн грн. (94% від планового завдання на 2020 рік); від відчуження комунального майна – 6,4 млн грн. (131,4% від планового завдання на 2020 рік); плати за землю – 150,6 млн грн. (78,4 % від планового завдання на 2020 рік); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на 2020 рік).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (115,8 тис. грн.), ВАТ «SELMI» (2 тис. грн.).

За останній тиждень інспекторами праці було проведено два інспекційних відвідування, в ході яких виявлено одне порушення щодо невиконання припису стосовно своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати працівниці.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 38 дітей: хлопчиків – 19, дівчаток – 19.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 347 особи проти 273.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 187, вуличних травм – 110, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 25, інших – 21.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217200 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110336, КНП «ЦПМД № 2» – 106864), що становить 82,2% приписного населення міста.

Освіта

Тривав ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад. У змаганнях з фізики взяли участь 70 учнів 7-11 класів із 16 закладів освіти міста, переможцями визначили 32 особи. В олімпіаді з правознавства взяли участь 29 учнів 9-11 класів із 16 закладів загальної середньої освіти, переможцями стали 12 учнів.

Працівники управління освіти і науки взяли участь в уроці толерантності «Інвалідність і суспільство», у практикумі Сумського регіонального відділення Асоціації міст України «Управління освітою в умовах нового адміністративно-територіального устрою», у проєкті IREX «Споживай! Розумій! Впливай!: інфомедійна грамотність та соціальна комунікація в епоху інфодемії», що пройшли у онлайн-форматі.

Для керівників закладів дошкільної освіти організували семінар з питання здійснення публічних закупівель.

Проводилось онлайн-опитування керівників закладів освіти щодо розподілу коштів бюджету розвитку Сумської міської територіальної громади, передбачених на капітальні видатки, з метою забезпечення прозорого та раціонального їх використання.

У садочках функціонували 436 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету міської ради. Всього садочки відвідували 5637 вихованців.

Проводився методичний супровід роботи ЗДО в рамках Всеукраїнського освітнього проєкту «Становлення та розвиток особистості на ранньому етапі онтогенезу».

Представники психологічної служби ЦПРПП взяли участь у вебінарі МОН України «Безпечна та дружня до дитини школа» - системна модель для створення сприятливого освітнього середовища в контексті реформи НУШ».

Інклюзивно-ресурсний центр провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку чотирьох дітей, 11 індивідуальних корекційно-розвиткових занять дітей з особливими освітніми потребами.

Управління освіти і науки здійснювало систематичний моніторинг стану виконання ремонтних робіт, які тривають у восьми закладах освіти.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників.

Сумчанам у кількості 16 чоловік, які проходять гемодіаліз, щоденно надавалась послуга «Соціальне таксі», також трьом мешканцям громади допомагали в підвезенні до лікувальної установи.

У відповідності до програми «Милосердя» за рахунок коштів Сумської міської територіальної громади надавались 100 благодійних обідів, які в період карантину доставляли потребуючим додому.

У терцентрі «Берегиня» інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їх батьками та слухачами «Університету третього віку» проводилась виключно в онлайн режимі. Щодня в прямому ефірі проводились заняття на факультеті «Група здоров'я». Так, на минулому тижні для слухачів «Університету третього віку» розпочався спільний з СумДУ міні-проєкт «Займатися фізичними вправами- корисно!», на факультеті «Геронтопсихологія» Університету третього віку практичний психолог проводив онлайн-консультації та заняття. Разом із тим, для відвідувачів денних відділень провели два майстер-класи з декоративно-прикладного мистецтва по виготовленню новорічних прикрас та на сторінці центру у Facebook – онлайн-проєкт «Готуємо разом».

На виконання проєкту допомоги мешканцям Сумської міської територіальної громади «Соціальний Хліб» одиноким та одинокопроживаючим громадянам, які обслуговуються терцентром «Берегиня», безкоштовно надано 300 батонів та 300 буханок хлібу від ТОВ «Сумська Паляниця». Всього з початку реалізації даного проєкту 300 одиноких потребуючих осіб отримали вже 8900 одиниць хлібобулочних виробів.

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 1,5 млн гривень.

На виконання програми «Милосердя» восьми громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 2, перераховано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 500 гривень. Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 19 осіб за грудень на 57,7 тис. грн., зокрема виплачено грошову допомогу чотирьом особам, яким виповнилося 100 і більше років; особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, 13 дітям з інвалідністю, хворим на фенілкетонурію, та одній дитині, хворій на бульозний епідермоліз.

Відповідно до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» проведено відшкодування вартості проїзду один раз на рік до будь-якого пункту України і назад залізничним транспортом двом членам сімей загиблих захисників України; 24 дітям загиблих (померлих) захисників України перераховано щомісячну грошову допомогу за грудень, яка виплачується в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Напередодні Дня Святого Миколая 20 дітям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу в розмірі по 1 тис. гривень. 15 добровольцям-захисникам України виплачено щомісячну адресну грошову допомогу на отримання транспортних послуг за грудень на 9,3 тис. гривень. Трьом учасникам антитерористичної операції перераховано по 350 тис. грн. для придбання житла. Вже чотири захисники України зі списку 2020 року отримали таку допомогу і протягом календарного року з дня отримання допомоги мають придбати собі житло.

У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою було підготовлено подання по 108 справах одержувачів житлової субсидії. По 97 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По п’яти домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку із виявленням в ході верифікації даних фактів надання недостовірної інформації.

Крім того, прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги двом пільговикам за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі одному учаснику бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 38 внутрішньо переміщеним особам. По 37 комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.

Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня було укладено 25 договорів на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації перераховано виробникам по актах виконаних робіт 204,5 тис. гривень.

Ринок праці

З 4 по 10 грудня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 162 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 11 грудня перебували на обліку, становила 3445 осіб, із яких 3083 (89,5 %) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3535 особи, з них зареєстрованих безробітних – 2771 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 219 осіб.

На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення. Ще 13 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Станом на 11 грудня розірвано 289 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 649 одиниць: для робітників – 359, службовців – 236, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 54. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.

По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.

Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3497 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.