Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (25 січня – 1 лютого 2021 року).
Бюджет
Станом на 28 січня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 120,9 млн грн., що становить 5,6% до плану на рік.
Сума недовиконання становила 38,7 млн грн., в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 26,2 млн грн., земельного податку та орендної плати – 7,9 млн грн., акцизного податку – 7,6 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становила 25,7 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 15,3 млн грн., акцизного податку – 2,5 млн грн., земельного податку та орендної плати – 6,4 млн грн., податку на нерухоме майно – 1,1 млн гривень.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 2,3 млн грн., що становить 3,6% до плану на рік та на 0,2 млн грн. (або на 7,4%) більше надходжень за 2020 рік.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 30,5 млн грн., що становить 99,7% до плану на січень.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом січня надійшло: від оренди комунального майна – 2,3 млн грн., що становить 125,5% від планового завдання на місяць; плати за землю – 6,8 млн грн., що становить 46,2% від планового завдання на місяць; від орендної плати – 5,2 млн. грн., що становить 58,5% від планового завдання на місяць.
Крім того, до бюджету надійшло 0,6 тис. грн. плати за встановлення земельного сервітуту, що в два рази перевищує планове завдання на поточний місяць.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало одне підприємство міста – ВАТ «SELMI» на суму 3,2 тис. гривень.
Протягом тижня інспекторами управління праці було продовжено інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин.
За звітний період працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. З початку року заходами контролю було охоплено 124 об’єкта (аптеки, медичні центри та заклади охорони здоров’я).
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 33 дитини: хлопчиків – 15, дівчаток – 18.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 365 осіб проти 401.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 216, вуличних травм – 115, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 13, інших – 19.
З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217932 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110985, КНП «ЦПМД № 2» – 106947), що становить 82,5% приписного населення міста.
Освіта
Спеціалісти управління освіти і науки, керівники закладів позашкільної освіти взяли участь у нараді Департаменту освіти і науки облдержадміністрації з питання роботи позашкільних закладів освіти.
Відбулись онлайн-наради з керівниками закладів освіти з питань ЗНО та відповідальними особами за ведення офіційних сайтів, підпорядкованих управлінню освіти і науки, з питання організації виконання вимог законодавства щодо забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладів;
З нагоди відзначення Дня Соборності та Дня героїв Крут, з метою виховання в учнів патріотичних почуттів, формування активної громадянської позиції щодо єдиної цілісної держави та захисту її кордонів, управління освіти і науки організувало онлайн-зустріч учнів 8-х класів 38 закладів загальної середньої освіти з представниками Сумської міської організації ветеранів України.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників взяли участь у тренінгу «Методи роботи з платформою G Suite та інтернет-ресурсами Learning.apps, Kahoot, електронним журналом Atoms».
Відбулись методичний онлайн-івент для вчителів географії «Дистанційний урок: цікаво і корисно» з метою ознайомлення вчителів географії з особливостями впровадження сучасних сервісів під час проведення дистанційного уроку; фокус-групи у форматі круглого столу «Компетентнісно зорієнтований урок літератури рідного краю: теорія і практика»; онлайн-засідання професійної спільноти педагогів закладів позашкільної освіти, на якій визначено основні вектори діяльності Центру та закладів позашкільної освіти, опрацьовано питання тайм-менеджменту у професійній діяльності.
У закладах освіти забезпечувалось дотримання температурного режиму.
Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності.
Зафіксовані захворювання двох учнів та 10 працівників закладів загальної середньої освіти. На самоізоляції перебували два класи (24 учні). У садочках функціонувала 451 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 5205 вихованців. У закладах дошкільної освіти на коронавірус хворіли дві дитини, чотири працівники. На самоізоляції перебувала дошкільна група (15 дітей).
Соціальний захист
Департамент працював у режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. При цьому, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході до адміністративної будівлі (вул. Харківська, 35).
Продовжувався прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на першому поверсі адмінбудівлі, для випадків, коли заяви для оформлення різних видів місцевої та державної підтримки повинні надаватись особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, та коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку.
КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 1326,6 тис. гривень.
За рахунок коштів територіальної громади надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків проведено відшкодування витрат за грудень 2020 року за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради, на 380,1 тис. грн., а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 88,4 тис. гривень.
Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати 791 студенту, якому призначено соціальну стипендію за січень, на 1201,5 тис. гривень.
Проведено нарахування житлової субсидії та пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за січень поточного року, в тому числі нараховано пільги та субсидії 1203 мешканцям Битицького, Великочернеччинського та Стецьківського старостинських округів, які приєднались до Сумської міської територіальної громади. Загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 69,2 млн грн., з них субсидії нараховано 29402 домогосподарствам на 54 млн грн., пільги – 11157 особам на 15,2 млн гривень. За січень отримають субсидію готівкою 5444 представники домогосподарств через відділення АТ «Укрпошта» (10,3 млн грн.), 22469 домогосподарств –грошовим переказом через банківські установи (39,9 млн грн.). Пільги ж готівкою отримають 3987 пільговиків на суму 6,3 млн гривень. У безготівковій формі субсидія буде перерахована 1489 домогосподарствам (3,8 млн грн.), пільги – 7170 громадянам (8,9 млн грн.).
На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 69 осіб за січень на 119 тис. грн., зокрема виплачено грошову допомогу шести особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 26 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 884,5 грн. або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто в період Другої світової війни (по 1769 грн. або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), шести особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн. кожному) та 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1000 грн.), а також 14 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3000 грн. кожній).
У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 25 дітям загиблих (померлих) захисників України перераховано щомісячну грошову допомогу за січень, яка виплачується в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Особам із інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України (чотири особи) виплачено щомісячну грошову допомогу за поточний місяць по 1200 гривень.
У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та два засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання по 160 справах одержувачів житлової субсидії. По 156 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства).
Крім того, прийняте рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги трьом пільговикам ( в тому числі двом учасникам бойових дій із числа учасників антитерористичної операції) за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду комісією з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 31 внутрішньо переміщеній особі. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.
Ринок праці
З 22 по 27 січня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 146 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 29 січня перебували на обліку, становила 3560 осіб, із яких 3042 (85%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 185 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 148. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 52 осіб.
Станом на 29 січня розірвано 17 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 560 одиниць: для робітників – 318, службовців – 189, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 53. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.