Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (22 лютого–1 березня 2021 року).
Бюджет
Станом на 25 лютого до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 310,6 млн грн, що становить 14,5% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 28,3 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 23,1 млн грн, земельного податку та орендної плати – 11,9 млн грн, акцизного податку – 13,2 млн грн.
Сума недовиконання за розписом – 23,8 млн грн за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 2,1 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 12,2 млн грн; акцизного податку – 13,5 млн грн.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 8,8 млн грн., що становить 13,9% до плану на рік та на 0,1 млн грн (або на 1,3%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 66,2 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–лютий.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом лютого надійшло: від оренди комунального майна – 2,06 млн грн, що становить 111,5 % від планового завдання на місяць; плати за землю – 6,2 млн грн, що становить 36,1% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 16 тис. грн, або 32% від планового завдання на 2021 рік.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 4,4 млн грн, що становить 118,8% від планового завдання на два місяці; від відчуження комунального майна – 757,5 тис. грн, що становить 75,8% від планового завдання на 2021 рік; плати за землю – 19,1 млн грн, що становить 59,9% від планового завдання на два місяці.
Крім того, з початку року до бюджету надійшло 39,1 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,1 рази перевищує завдання на 2021 рік.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало три підприємства міста: ТОВ «Газтех» (43 млн грн), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (28,2 тис. грн), ТОВ «Пумане-Сервіс» на суму 44,5 тис. грн.
Усього з початку лютого заборгованість із заробітної плати погасили п’ять підприємств міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (5,9 млн грн), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,3 млн грн), ТОВ «Кінотеатр «Дружба» (19,9 тис. грн), ТОВ «Газтех» (43,0 тис. грн), ТОВ «Пумане-Сервіс» (44,5 тис. грн).
Протягом тижня інспекторами праці було продовжено інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього проведено такі зустрічі із 78 суб’єктами господарювання та охоплено 103 особи. За результатами відповідних відвідувань виявлено вісім працівників без оформлення трудових договорів.
Також спеціалісти управління перевірили КП «Зелене будівництво», ТОВ «Сервіс-Дім» з питань дотримання законодавства з охорони праці та ТОВ «Статус-Е» з питань порушення правил з охорони праці при роботі на висоті.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 34 дитини: хлопчиків – 16, дівчаток – 18.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 470 особи проти 483.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 225, вуличних – 186, виробничих – три, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 16, інших – 37.
З початку приписної кампанії в комунальних медичних закладах Сум укладено 217995 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110985, КНП «ЦПМД № 2» – 107010), що становить 82,5% приписного населення міста.
За даними щотижневого моніторингу, попереднього тижня в місті зареєстрували 1541 випадок захворювання на ГРВІ, що на 13,8% більше ніж попереднього тижня. Серед тих, хто занедужав, 61% – діти до 18 років. Госпіталізували 101 жителя міста (6,6% недужих): 60 дорослих і 41 дитина. Інтенсивний показник захворюваності становив 583,3 на 10000 населення, що нижче порогового рівня – 665,3 на 10000.
Освіта
За участі заступника міського голови Станіслава ПОЛЯКОВА відбулась нарада директорів закладів загальної середньої освіти, на якій обговорили стратегічні цілі розвитку освіти в період проведення адміністративно-територіальної реформи й децентралізації влади в Україні, особливості проведення ЗНО–2021 та питання організації якісного харчування.
Для асистентів вчителя закладів загальної середньої освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, провели інструктивно-методичний онлайн-семінар. Досвідом роботи щодо забезпечення особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами обмінялися педагоги закладів освіти міста.
Для педагогів міста відбулось засідання векторної групи проєкту «Кастинг АРТ-технологій» за темою «Використання технологій сучасного театру на уроках мистецької освітньої галузі», а також засідання творчої групи з підготовки уроків для дистанційного навчання у 6 класі з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України».
Освітяни спільно з сумським відділом Державної служби України з надзвичайних ситуацій провели І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу дитячих малюнків та робіт декоративно-прикладної творчості на протипожежну та техногенну тематику «Пожежі краще запобігти!». На розсуд журі представили 123 роботи з 24 закладів загальної середньої освіти. Визначили 17 переможців у трьох вікових група.
Команда 10-Г класу ССШ № 7 увійшла до п’ятірки команд-переможців конкурсу екопроєктів у межах програми UPSHIFT Україна та отримали грант на реалізацію свого проєкту.
Під час урочистого нагородження переможців олімпіад, турнірів, конкурсів шестеро учнів шкіл № 10, № 21, № 22, № 27, Стецьківського ЗЗСО та класичної гімназії отримали стипендії голови обласної державної адміністрації.
Переможці першого (заочного) туру взяли участь в очному турі ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості».
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників створили макет посібника «Міжпредметна інтеграція як запорука якісної підготовки до ЗНО з історії України».
Інклюзивно-ресурсний центр провів шість індивідуальних корекційно-розвиткових занять; комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 23 дітей з особливими освітніми потребами.
У закладах освіти забезпечувалось дотримання температурного режиму. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти міста. Зафіксовані захворювання дев’яти учнів та шести працівників закладів загальної середньої освіти. На самоізоляції перебували 10 класів (281 учень). У садочках функціонувала 461 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 6313 вихованців. Хворів один працівник.
Соціальний захист
Департамент працював у режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. При цьому, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході до адміністративної будівлі (вул. Харківська, 35).
Продовжувався прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на першому поверсі адмінбудівлі, для випадків, коли заяви для оформлення різних видів місцевої та державної підтримки повинні надаватись особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, та коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту, який здійснює прийом в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» з питань оформлення різних видів державної підтримки, зокрема: житлової субсидії та прийом за графіком громадян у Битицькому, Великочернеччинському та Стецьківському старостинських округах.
У зв’язку з продовженням дії загальнонаціонального карантину, проведено автоматичне нарахування (подовження виплати без звернення та подання документів заявниками) державних допомог по 30 квітня 2021 року в тих розмірах, які були визначені раніше, 1169 одержувачам. Це стосується таких видів допомоги, як державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомога особам, які не мають права на пенсію, допомога особам, які проживають разом із громадянами І та ІІ групи внаслідок психічного розладу, та внутрішньо переміщеним особам.
У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб», на минулому тижні 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами: мешканці отримали безкоштовно 300 одиниць хліба та 300 батонів.
Проведено нарахування житлової субсидії та пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за лютий поточного року. Загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 58,6 млн грн, з них субсидії нараховано 29446 домогосподарствам на 45,9 млн грн, пільги – 11154 особам на 12,7 млн грн. Отже, за лютий 2021 року отримають субсидію готівкою 5255 представників домогосподарств через відділення АТ «Укрпошта» (7,5 млн грн), 22323 домогосподарства – грошовим переказом через банківські установи (34,3 млн грн). Пільги готівкою отримають 4145 пільговиків на суму 5,5 млн грн.
У безготівковій формі субсидія буде перерахована 1868 домогосподарствам (4 млн грн), пільги – 7009 громадянам (7,2 млн грн)
Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 1207 одержувачам на 6 млн грн.
Внутрішньо переміщеним особам, 886 ВПО, перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за лютий на 1,2 млн грн.
За рахунок коштів територіальної громади надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків проведено відшкодування витрат за січень за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради, (369,5 тис. грн), а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку (79,1 тис. грн).
Трьом закладам вищої та трьом закладам фахової передвищої освіти перераховано кошти для виплати 696 студентам соціальної стипендії за лютий (1524 тис. грн).
У відповідності до програми «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 37 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за січень на загальну суму 57,1 тис. грн.
У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та два засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою було підготовлено подання по 44 справах одержувачів житлової субсидії. По 32 із них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства).
По 10 домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною у складі сім’ї члена домогосподарства, в тому числі по п’яти – в результаті проведеної верифікації даних.
Крім того, ухвалено рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги чотирьом учасникам бойових дій із числа учасників антитерористичної операції) за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду комісією з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 22 внутрішньо переміщених особах. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.
Розпочато роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. На 2021 рік для здійснення зазначених функцій департаменту передбачено 2493,4 тис. грн. Уже в межах наявних коштів, згідно з чергою, укладено 14 договорів на забезпечення 16 осіб з інвалідністю 28 засобами реабілітації, а саме: шість – на забезпечення: кріслом колісним, один – протезами молочних залоз, шість – протезно- ортопедичними засобами, один – ортопедичним взуттям, на 634,7 тис. грн, що становить 25,5% від суми виділених на ці потреби коштів. По актах виконаних робіт перераховано підприємствам-виробникам засобів реабілітації 169,5 тис. грн або 26,7% від суми укладених договорів. Здійснено виплату компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування двом особам на 6,5 тис. грн або 100% від виділених на це коштів.
Ринок праці
З 19 по 25 лютого в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 157 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 26 лютого перебували на обліку, становила 3465 осіб, із яких 2965 осіб (86%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 476 осібу (зареєстрованих безробітних – 369).
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.
Станом на 26 лютого розірвано 31 трудовий договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 641 одиниці: для робітників – 389, службовців – 191, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 61. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п'ять осіб.