Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (1–8 березня 2021 року).
Бюджет
Станом на 1 березня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 351,5 млн грн, що становить 16,4% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 5,2 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 9,3 млн грн, земельного податку та орендної плати – 6 млн грн, акцизного податку – 12,2 млн грн.
Сума недовиконання за розписом – 5 млн грн за рахунок: земельного податку та орендної плати – 5 млн грн; акцизного податку – 8,1 млн грн.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 9,1 млн грн, що становить 14,4% до плану на рік та на 0,02 млн грн (або на 0,2%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.
До бюджету розвитку надійшло 0,8 млн грн (кошти від відчуження майна).
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 66,2 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–лютий.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом січня-лютого надійшло: від оренди комунального майна – 4,4 млн грн, що становить 119,1 % від планового завдання на два місяці; відчуження комунального майна – 757,5 тис. грн, що в 8,4 рази перевищує планове завдання на два місяця; плати за землю – 26,9 млн грн, що становить 84,4% від планового завдання на два місяці; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 91,9 тис. грн, або 183,8% від планового завдання на 2021 рік.
Крім того, з початку року до бюджету надійшло 39,1 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,1 рази перевищує завдання на 2021 рік.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало одне підприємство міста: ТОВ «Газтех» (6,2 тис. грн).
Протягом тижня інспекторами праці було продовжено інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього проведено такі зустрічі із 87 суб’єктами господарювання та охоплено 133 особи. За результатами відповідних відвідувань виявлено чотири працівники без оформлення трудових договорів.
Також спеціалісти управління перевірили ТОВ «Дімекс-комфорт» щодо виконання рішення виконавчого комітету № 178 від 15 квітня 2014 року «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми» та ДЮСШ № 2 з питань охорони праці та провели комісійне обстеження дитячого ігрового майданчика за адресою: пр-т М. Лушпи, буд. 29.
Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За тиждень такими заходами контролю було охоплено 41 об’єкт.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилась на світ 37 дітей: хлопчиків – 15, дівчаток – 22.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 466 осіб проти 470.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 279, вуличних – 146, виробничих – не звертались, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 16, інших – 23.
З початку приписної кампанії в комунальних медичних закладах Сум укладено 218173 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110985, КНП «ЦПМД № 2» – 107188), що становить 82,6% приписного населення міста.
Освіта
За участі заступника міського голови Станіслава ПОЛЯКОВА відбулась нарада завідувачів закладів дошкільної освіти, на якій учасники обговорили стратегічні цілі розвитку освіти в період проведення адміністративно-територіальної реформи й децентралізації влади в Україні, питання організації якісного харчування та попередження дитячого травматизму, та засідання координаційної ради з питань національно-патріотичного виховання, де підбили підсумки реалізації заходів національно-патріотичного виховання у 2020 році та обговорили перспективи роботи в 2021 році.
Для керівників закладів освіти та працівників, задіяних в організації харчування дітей, провели семінар із питань організації харчування учнів на основі принципів здорового харчування, відповідно до вимог Санітарного регламенту; упровадження заходів щодо організації індивідуального харчування для учнів з особливими дієтичними потребами з урахуванням рекомендацій щодо обмеження/виключення відповідних харчових продуктів, напоїв та страв, зазначених у медичній документації.
Спільно з обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти провели два інструктажі для 144 педагогів, які будуть задіяні на пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
На базі ССШ № 9 провели фінальний етап ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, учасниками якого стали семеро учнів закладів загальної середньої освіти Сум.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників взяли участь у І Всеукраїнському форумі «Центри професійного розвитку педагогічних працівників: виклики, освітні стратегії і партнерська взаємодія».
Центр професійного розвитку педагогічних працівників здійснив процесне консультування заступників директорів з навчально-виховної роботи з питань курсів підвищення кваліфікації, вихователів-методистів ЗДО №№ 13, 14, 20, 25, 36 щодо підготовки матеріалів для участі педагогів у І (міському) етапі обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у 2021 році.
Створили відеопояснення щодо організації роботи з онлайн-сервісом WordWall для учасників міського проєкту «Територія цифрової компетентності».
Інклюзивно-ресурсний центр провів чотири індивідуальних корекційно-розвиткових заняття; комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 24 дітей з особливими освітніми потребами.
У закладах освіти забезпечували дотримання температурного режиму.
Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти міста.
Зафіксовали захворювання 16 учнів та 23 працівників закладів загальної середньої освіти. На самоізоляції перебували 24 класи (686 учнів).
У садочках функціонувала 461 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 6546 вихованців. Хворіли сім працівників.
Соціальний захист
Департамент працював у режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. При цьому, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході до адміністративної будівлі (вул. Харківська, 35).
Продовжувався прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на першому поверсі адмінбудівлі, для випадків, коли заяви для оформлення різних видів місцевої та державної підтримки повинні надаватись особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, та коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту, який здійснює прийом в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» з питань оформлення різних видів державної підтримки, зокрема житлової субсидії, та прийом за графіком громадян у Битицькому, Великочернеччинському та Стецьківському старостинських округах.
На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» мешканцю територіальної громади, якому виповнився 101 рік, надали матеріальну допомогу до Дня народження в розмірі 5 тис. грн.
Особі, яка постраждала від торгівлі людьми, перерахували одноразову матеріальну допомогу на суму 6,8 тис. грн.
У режимі відеозв’язку відбулось засідання комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли та осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення та комісії з питань надання деяким категоріям громадян окремих видів матеріальної допомоги.
За результатами роботи першої провели перерахунок грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення у зв'язку зі збільшенням опосередкованої вартості спорудження житла в Сумській області п’яти особам із інвалідністю внаслідок війни з числа учасників бойових дій на території інших держав, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов’язаних з перебуванням у таких державах на суму 6,8 млн грн.
За результатами засідання другої забезпечили розгляд 254 заяв мешканців Сумської міської територіальної громади, що опинились у складних життєвих обставинах, та 28 заяв захисників України та членів їхных сімей.
Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Вже укладено 29 договорів на забезпечення 113 осіб з інвалідністю 308 засобами реабілітації, а саме на забезпечення: 11 – кріслом колісним, один – протезами молочних залоз, дев’ять – протезно- ортопедичними засобами, три – ортопедичним взуттям, три – засобами реабілітації, два – на ремонт технічних засобів реабілітації на загальну суму 1,3 млн грн, що становить 52,55% від суми виділених на дані цілі коштів.
По актах виконаних робіт перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 169,5 тис. грн або 12,9% від суми укладених договорів. Здійснено виплату компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування двом особам на 6,5 тис. грн або 100% від виділених на ці потреби коштів.
Ринок праці
З 26 лютого по 4 березня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 118 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 5 березня перебували на обліку, становила 3375 осіб, із яких 2885 (86%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 614 осіб (зареєстрованих безробітних – 480).
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.
Станом на 5 березня розірвано 40 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 613 одиниць: для робітників – 386, службовців – 169, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 58.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.