001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (29 березня – 5 квітня 2021 року).

Бюджет

Станом на 1 квітня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 537,4 млн грн, що становить 25,1% до плану на рік.

Сума перевиконання пропорційно 1/12 становила 2,4 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 1,5 млн грн, єдиного податку – 8,6 млн грн.

Сума недовиконання за розписом – 18,5 млн грн за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 17,1 млн грн; єдиного податку – 3,1 млн грн; акцизного податку – 2,3 млн грн.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 15 млн грн, що становить 23,6% до плану на рік та на 3 млн грн (або на 16,6%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.

До бюджету розвитку надійшло 1,5 млн грн (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 109,1 млн грн, що становить 99,3 % до плану на січень–березень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом березня надійшло: від оренди комунального майна – 2,4 млн грн, що становить 127,9% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 650 тис. грн, що в 7,7 рази перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 15 млн грн, що становить 89,3% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 90,4 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 39,4 тис. грн. плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,1 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало три підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,1 млн грн), ТОВ «Газтех» (72 тис. грн), ТОВ «Кінотеатр «Дружба» (106 тис. грн).

Протягом тижня інспекторами праці було продовжено інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього проведено такі зустрічі із 92 суб’єктами господарювання та охоплено 115 осіб. За результатами відповідних відвідувань виявлено 10 працівників без оформлення трудових договорів.

Також спеціалістами відділу з охорони праці управління було проведено перевірку ТОВ «Побутсервіс Суми 2» щодо виконання рішення виконкому від 15 квітня 2014 № 178 «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми», а також перевірки КП «Сумижилкомсервіс» з питань охорони праці.

Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За тиждень такими заходами контролю було охоплено 23 об’єкти.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 36 дітей: хлопчиків – 17, дівчаток – 19.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 340 осіб проти 343.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 208 вуличних травм – 103, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 10, інших – 16.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 218243 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110799, КНП «ЦПМД № 2» – 107444), що становить 82,6% приписного населення.

За даними щотижневого моніторингу, попереднього тижня в місті зареєстрували 2382 випадків захворювання на ГРВІ, що на 8,7% менше ніж попереднього тижня. Серед тих, хто занедужав, 45% – діти до 18 років. Госпіталізували 137 жителів міста (6% недужих). Інтенсивний показник захворюваності був вище цілорічного порогового рівня – на 26%.

Освіта

З метою дієвої профілактики дитячої злочинності, ефективної комунікації між учасниками освітнього процесу та поліцією спеціалісти управління освіти і науки та директори шкіл № 4, № 7, № 12 взяли участь у спільній відеоселекторній нараді з територіальними підрозділами поліції Сумської області.

Відбулось планове засідання колегії управління освіти і науки, на якому розглядали актуальні питання функціонування галузі, та нарада з завідувачами закладів дошкільної освіти, під час якої розглянули питання діяльності закладів дошкільної освіти в умовах червоного рівня епідемічної небезпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, ефективного використання бюджетних коштів, участі педагогів закладів дошкільної освіти у пробному ЗНО та безпечного харчування дітей.

Сумські учні вибороли 26 призових місць, 10 з яких – перші, у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, в якому взяли участь 37 учнів із дев’яти закладів загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади.

Завершилась міська виставка-конкурс технічної творчості з виготовлення макетів української садиби «Колиска роду – українська хата». На розгляд журі було представлено 11 робіт, виконаних 24 учасниками, які працювали під керівництвом 15 педагогів. Також відбувся міський етап Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!». На розгляд журі було представлено 157 фоторобіт, виконаних 69 учасниками. Переможці отримали грамотами.

Відбувся обласний заочний етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «художнє виконавство» – «Співуча веселка». За його підсумками учні сумських закладів освіти вибороли 15 призових місць, 9 з яких – перші.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели засідання «Школи педагогічної майстерності» для учасниці третього (фінального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021» у номінації «Українська мова та література», а також засідання фокус-групи щодо створення посібника «Рівняння у шкільному курсі математики. Практичний порадник під час дистанційного навчання».
Відбувся онлайн-тренінг для тренерів за програмою курсу «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право».

Інклюзивно-ресурсний центр провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 31 дитини з особливими освітніми потребами.

У закладах освіти забезпечували дотримання температурного режиму.

У садочках функціонували 454 групи для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 4506 вихованців. Хворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 16 дітей, 36 працівників. На самоізоляції перебували сім груп (90 дітей).

Тривав благоустрій території закладів освіти у рамках загальноміського місячника з благоустрою.

Соціальний захист

Особам, які проходять гемодіаліз (14 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще п’яти жителям громади допомагали з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 788 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 58 осіб з приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 100 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники, які їх обслуговують, доставили безплатні обіди, які надаються щовівторка та щочетверга.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послугу відділення нічного перебування 24 особам, відділення обліку бездомних осіб – 10 громадянам. Завдяки налагодженій співпраці з волонтерським рухом студентів СумДУ клієнти Центру благодійну допомогу отримали продукти харчування, речі та засоби особистої гігієни, а одна особа – фінансову допомогу для відновлення паспорта.

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку; за необхідності – в день звернення заявників.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували чотири місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

КП «Електроавтотранс» відшкодували витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 134,2 тис грн.

За рахунок коштів територіальної громади надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків провели відшкодування витрат за лютий за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради, на загальну суму 387,4 тис грн.

У режимі відеозв’язку відбулися засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою підготовлено подання по 63 справах одержувачів житлової субсидії. По 54 прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По двох домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною у складі сім’ї члена домогосподарства, а по семи – припинено надання субсидії в результаті верифікації даних. Також комісія ухвалила рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги семи пільговикам за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі шести учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

За результатами засідання другої прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат 26 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня уклали 10 договори на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації на суму 531,4 тис грн.

По актах виконаних робіт перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 211,8 тис. грн.

Одній особі виплатили компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування на 2,8 тис. грн.

Ринок праці

З 26 березня по 1 квітня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 159 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 2 квітня перебували на обліку, становила 3200 осіб, із яких 2760 (86%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 874 особи (зареєстрованих безробітних – 692).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.

Станом на 2 квітня розірвано 64 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 786 одиниць: для робітників – 471, службовців – 253, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 62.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.