004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (1017 травня 2021 року).

Бюджет

Станом на 13 травня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 787,4 млн грн, що становить 36,8 % до плану на рік.

Сума перевиконання пропорційно 1/12 становила 24,5 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 15,4 млн грн, місцевих податків та зборів – 8,3 млн грн.

Сума перевиконання за розписом – 53,2 млн грн. за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 43,2 млн грн; плати за оренду комунального майна – 1,6 млн грн.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 19,6 млн грн, що становить 30,7% до плану на рік та на 0,1 млн грн. (або на 0,5 %) менше надходжень за відповідний період 2020 року.

До бюджету розвитку надійшло 3,6 млн грн. (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 198,1 млн грн., що становить 99,5% до планових показників на січень-травень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом травня надійшло: від оренди комунального майна 334,6 тис. грн., що складає 17,8% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 245 тис. грн., що 2,7 раза перевищує планове завдання на місяць; від плати за землю – 5757,8 тис. грн., що складає 35,3% від планового завдання на місяць; від земельного податку – 301 тис. грн., або 4,2 % від планового завдання на місяць; від орендної плати – 5456,8 тис. грн., або 60 % від планового завдання на місяць; від земельного податку – 301 тис. грн., або 4,2 % від планового завдання на місяць.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 40 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,2 раза перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало три підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1756,3 тис. грн.), ТОВ «Газтех» 26,8 тис. грн.), ТОВ «Сумською фірмою «Усе для дому» (18,7 тис. грн.).

Разом із тим, спеціалісти відділу з охорони праці управління провели перевірку ТОВ «Амбар–маркет» з питань охорони праці та ЗОШ № 9 з питань виконання припису про усунення виявлених порушень.

Протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю було охоплено 41 об’єкт (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 36 дітей: хлопчиків – 21, дівчаток – 15.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 402 особи проти 397.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 196, вуличних травм – 155, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – п'ять, інших – 45.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 214908 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» –110677, КНП «ЦПМД № 2» – 104231), що становить 81,4% приписного населення.

Соціальний захист

Департамент продовжує роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснюються в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймаються за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку; за необхідності – в день звернення заявників.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Протягом звітного періоду департаментом всього надано 5100 послуг з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та оформлення житлової субсидії, в тому числі за телефонами мешканці громади отримали 3 567 консультацій з усіх питань соціального спрямування, що в 2 рази більше ніж минулого періоду.

Особам, які проходять гемодіаліз (13 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще 4 мешканцям громади надано допомогу в підвезенні до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 осіб з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 57 осіб з приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 100 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники, які їх обслуговують, доставили безплатні обіди, які надаються щовівторка та щочетверга.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами (300 одиниць хліба та 300 батонів).

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 23 особам, відділення обліку бездомних осіб – 4 громадянам.

Спеціалісти департаменту опрацьовували інформація АТ «Укрпошти» щодо 372 субсидіантів, які вчасно не отримали кошти субсидії за березень 2021 року на відділеннях зв’язку (в загальній кількості отримувачів субсидії в зазначеному місяці через відділення зв’язку це 7% домогосподарств). АТ «Укрпошта» повернула суму невиплаченої субсидії на 323,4 тис. грн.

1705 громадянам, які постраждали внаслідок ЧАЕС І та ІІ категорії, перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за квітень 2021 року на 471,2 тис. грн.

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 1504,8 тис. грн.

На виконання програми «Милосердя» мешканці територіальної громади, якій виповнилося 100 років, надано матеріальну допомогу до Дня народження в розмірі 5 тис. грн.

Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 68 осіб за травень 2021 року на 122,1 тис. грн., зокрема виплачено грошову допомогу восьми особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 22 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 884,5 грн., або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1769 грн, або 100 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), п'яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн. кожному) та 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн.), а також 16 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3 тис. грн. кожній).

12 дітям з інвалідністю з п'яти багатодітних сімей, де виховується двоє та більше дітей з інвалідністю, перераховано одноразову матеріальну допомогу (28,7 тис. грн.) в розмірі прожиткового мінімуму.

Відповідно до програми «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» двом сім’ям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн.

Захиснику України, який отримав захворювання під час участі в АТО/ООС, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн.

Військовослужбовцю, який проходить військову службу за контрактом у ЗСУ, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. грн.

Проведено виплату щомісячних соціальних гарантій 26 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку) та чотирьом особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України (по 1200 грн. кожному) на суму 80,5 тис. грн.

Комісією з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги чотирьом пільговикам за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі трьом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня уклали два договори на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації на 31,5 тис. грн.

По актах виконаних робіт за звітний період перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 367,9 тис. грн.

Освіта

Продовжується зарахування дітей до 1 класу на 2021-2022 навчальний рік із врахуванням вимог законодавства про освіту та дотриманням карантинних обмежень.

Спеціалісти управління освіти і науки взяли участь у нараді спільно з Харківським РЦОЯО в Сумській обласній державній адміністрації з питань ЗНО, 12 травня 2021 року відбулася нарада для відповідальних за пункти проведення ЗНО на базі ЗЗСО №№ 1, 2, 10, 15, 17, 22, 23, 27 щодо підготовки до проведення ЗНО.

Проведено брифінг з питань функціонування ЗДО відповідно до нових вимог законодавства.

Спеціалісти управління освіти і науки взяли участь в онлайн-нараді управління Державної служби якості освіти у Сумській області щодо умов харчування здобувачів освіти.

Комунальною установою Інклюзивно-ресурсний центр № 1 проведено комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 31 дитини з особливими освітніми потребами.

Проводився щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти Сумської міської територіальної громади. Зафіксовано захворювання
трьох працівників закладів загальної середньої освіти та одного учня.

У садочках функціонували 461 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради. Всього садочки відвідує 6935 вихованців. Хворіє на гостру респіраторну хворобу COVID-19 сім працівників.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 14 травня перебували на обліку, становила 2888 осіб, із яких 2518 осіб (87%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1263 особи (зареєстрованих безробітних –1028).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.

Станом на 14 травня 2021 року розірвано 84 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 679 одиниць: для робітників – 438, службовців – 182, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 59.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.