002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (24–31 травня 2021 року).

Бюджет

Станом на 27 травня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 883,6 млн грн, що становить 41,3% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 23,2 млн грн, що становить 35,8% до плану на рік.

До бюджету розвитку надійшло 4,3 млн грн (кошти від відчуження майна – 4,2 млн грн, кошти пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,1 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 198,3 млн грн, що становить 99,5% до плану на січень–травень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом травня надійшло: від оренди комунального майна – 2,23 млн грн, що становить 118,5% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 976,3 тис. грн, що становить 94,8% від планового завдання на місяць; плати за землю – 12,2 млн грн, що становить 74,8% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 51,7 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 40 тис. грн. плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,2 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало три підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1668 тис. грн), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (131 тис. грн), ТОВ «Кінотеатр «Дружба» (10 тис. грн).

Разом із тим, спеціалісти відділу з охорони праці управління провели перевірку КП «Міськсвітло» та КП «Міськводоканал» та проінспектували ТОВ «Компослуги» щодо виконання рішення виконкому від 15 квітня 2014 року № 178 «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми».

Крім того, працівники управління взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів, під час якої охопили 34 об’єкти (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 43 дитини: хлопчиків – 15, а дівчаток – 28.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 551 особи проти 567.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 233, вуличних травм – 221, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 24, інших – 72, виробничих – не звертались.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214635 декларація про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110 677, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 103958), що становить 81,3% постійного населення міста.

Освіта

Тривав процес зарахування дітей до 1 класу на 2021–2022 навчальний рік із врахуванням вимог законодавства про освіту та дотриманням карантинних обмежень.

Відбувся ІІ (обласний) етап фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля», де було представлено 57 робіт. За підсумками засідання журі визначили переможців та призерів у номінаціях. Номінація «Краща методична розробка» з досвіду роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти» І місце – ССПШ № 31; номінація «Практичні аспекти впровадження інклюзивної освіти в закладів дошкільної освіти» ІІ місце – ЗДО № 36; номінація «Інноваційний світ дошкіллля» ІІ місце – ЗДО № 31; номінація «Медіаосвіта в сучасному освітньому процесі закладів дошкільної освіти» ІІІ місце – НВК № 11.

На XII Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» ЗДО № 36 «Червоненька квіточка» отримав срібну медаль у номінації «Сучасні інклюзивна освіта: кращі практики, розробки і підготовка кадрів».

Управління освіти і науки, керівники закладів загальної середньої освіти готувалися до оздоровлення учнів у літній період. Проаналізовано потребу в путівках до заміських таборів оздоровлення і відпочинку для дітей пільгових категорій, кількість учнів, які бажають відпочити у пришкільних таборах, можливість закладів освіти організувати дозвілля і харчування учнів з дотриманням санітарних і протиепідемічних вимог.

Відбулась нарада з директорами шкіл та завідувачами закладів дошкільної освіти щодо завершення навчального року, організації літньої оздоровчої кампанії та проведення ЗНО.

У вівторок, 25 травня, базі ЗЗСО № 1, № 2, № 23 відбулося зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови, у п’ятницю, 28 травня, – на базі ЗЗСО № 1, № 2, № 15, № 17, № 22, № 23 – ЗНО з математики. Було залучено 352 педагогічних працівників у якості старших інструкторів на пунктах проведення ЗНО.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників організували культурно-освітній хаб, презентаційний STEM-хаб «Робототехніка як перспективний напрям розвитку STEM-освіти», процесне консультування, онлайн-засідання фокус-групи «Тренажер ЗНО з математики», навчальне онлайн-консультування «Сучасні підходи до написання навчальних програм», воркшоп «ІК-інструменти для створення інтерактивних вправ». Узагальнено анкети щодо підвищення кваліфікаційного рівня керівників та педагогів ЗДО у 2021–2022 навчальному році.

Інклюзивно-ресурсний центр № 1 провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами (41 дитина).

Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти Сумської міської територіальної громади. Зафіксовані захворювання
13 працівників закладів загальної середньої освіти та семи учнів. На самоізоляції перебували дев’ять класів (241 учень).

У садочках функціонувала 461 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 6987 вихованців. Хворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 три працівники.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;

Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департамент за адресою: вул. Охтирська, 11.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (20 особи), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще 14 сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальної установи.
Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 57 осіб з приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 59 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 41 отримувачу соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники, доставляли їх додому. 

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» відбувалася в онлайн-режимі.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 17 особам, відділення обліку бездомних осіб – 32 громадянам.

Проведено нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за травень поточного року 11250 особам на 5,1 млн грн. Пільги готівковою через установи банків або поштові відділення отримають 4178 осіб (2,2 млн грн), в безготівковій формі – 7072 пільговики (2,9 млн грн).

Також, донараховано житлову субсидію за попередні періоди 217 особам на загальну суму 312 тис. грн. Автоматичний розрахунок розміру житлової субсидії з травня буде проведено після отримання інформації Мінфіну за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій (наявність у власності житлових приміщень, транспортних засобів, депозитних рахунків та інше). Представникам тих домогосподарств, яким субсидія надавалася у безготівковій формі або була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі; внутрішньо переміщені особи), або була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, для визначення права на субсидію з травня необхідно подати новий пакет документів. До того ж, представникам домогосподарств, які отримували субсидію готівкою на відділеннях АТ «Укрпошта», необхідно до 1 вересня надати реквізити рахунків в банківських установах. Дана вимога не стосується осіб старше 80 років, осіб з інвалідністю 1 групи.

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 2059,4 тис. грн.

АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у міжміському сполученні в сумі 149,5 тис. грн.

Проведено відшкодування витрат підприємств-надавачів послуг за надані в квітні поточного року пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 76,8 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» дев’яти особам, інвалідність яких пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС, перераховано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1100 грн.

У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» до Міжнародного дня захисту дітей 20 дітям (до 18 років) загиблих (померлих) захисників України надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. грн.

Сім’ям учасників бойових дій (36 родин), які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за квітень на загальну суму 23,2 тис. грн..

За кошти Державного бюджету України забезпечено підготовку документів та виплату разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни: відповідно до переліку осіб, які є пенсіонерами Сумського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області та Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, протягом звітного періоду дану допомогу виплачено 144 ветеранам війни на 215,8 тис. грн, а також 860,3 тис. грн перераховано на спеціальні рахунки військових частин, установ та організації для виплати допомоги 577 особам за місцем їх служби.

У режимі відеозв’язку відбулось засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

За результатами засідання ухвалено рішення щодо призначення відповідних виплат 32 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Ринок праці

З 19 по 25 березня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 185 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 28 травня перебували на обліку, становила 2768 осіб, із яких 2387 (86%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1387 осіб (зареєстрованих безробітних – 1132).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 77 осіб.

Станом на 28 травня розірвано 91 трудовий договор між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 746 одиниць: для робітників – 477, службовців – 210, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 59.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.