001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (31 травня – 7 червня 2021 року).

Бюджет

Станом на 1 червня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 936,6 млн грн, що становить 43,8% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 23,6 млн грн, що становить 36,8% до плану на рік.

До бюджету розвитку надійшло 4,3 млн грн (кошти від відчуження майна – 4,2 млн грн, кошти пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,1 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 201,6 млн грн, що становить 101,2% до плану на січень–травень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом травня надійшло: від оренди комунального майна – 2,64 млн грн, що становить 140,6% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 976,3 тис. грн, що становить 94,8% від планового завдання на місяць; плати за землю – 20,32 млн грн, що становить 124,5% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 62,9 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,6 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало три підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,2 млн грн), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,4 млн грн), ТОВ «Газтех» (7 тис. грн).

Разом із тим, спеціалісти відділу з охорони праці управління провели внутрішній аудит дотримання вимог законодавства про охорону праці фізичної особи-підприємця.

Крім того, працівники управління взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів, під час якої охопили 32 об’єкти (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 46 дітей: хлопчиків – 24, а дівчаток – 22.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 535 особи проти 551.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 222, вуличних травм – 215, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 21, інших – 74, виробничих – не звертались.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214635 декларація про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110 677, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 103958), що становить 81,3% постійного населення міста.

Освіта

Проводилося зарахування дітей до 1 класу на 2021–2022 навчальний рік із врахуванням вимог законодавства про освіту та дотриманням карантинних обмежень. Станом на 1 червня 2021 року подано 3044 заяви.

З метою планування роботи та координації дій, управління освіти і науки провело робочу зустріч із старостами Великочернеччинського, Стецьківського та Битицького старостинських округів, керівниками закладів освіти.

Відбувся ІІ (заключний) етап обласного конкурсу сімейних дерев-родоводів «Нехай квітує дерево родинне», на якому було представлено 52 роботи з 41 закладу загальної середньої і позашкільної освіти області. На підставі висновків журі конкурсу в І віковій категорії перемогу здобув Платон СЄРИХ, вихованець Школи раннього творчого розвитку дитини «Малюк» Палацу дітей та юнацтва.

За підсумками відбіркового етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край»! переможцями визначено вихованців творчих об’єднань Палацу дітей та юнацтва.

Управління освіти і науки, керівники закладів загальної середньої освіти готувалися до оздоровлення учнів у літній період. За участі начальника Сумського відділу Державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Сумського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області, завідуючого відділенням дитячої реанімації ї міської дитячої лікарні Святої Зінаїди, начальника відділу з охорони праці управління з питань праці відбулася серія онлайн-семінарів для заступників відповідальних за оздоровлення, начальників таборів, медичних сестер, кухарів, комірників з питань профілактики травматизму, безпеки життєдіяльності, забезпечення пожежної безпеки під час роботи відпочинкових таборів, дотримання вимог санітарного законодавства, організації харчування. надання невідкладної медичної допомоги дітям.

На базі ЗЗСО № 1, № 2, № 10, № 15, № 17, № 22, 27 відбулося зовнішнє незалежне оцінювання з української мови, на базі ЗЗСО № 2, № 15, № 17 – ЗНО з історії України.

Інклюзивно-ресурсний центр № 1 здійснив комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами (45 дітей).

У садочках функціонували 212 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідує 4521 вихованець. Хворіла на гостру респіраторну хворобу COVID-19
одна дитина, одна група перебувала на самоізоляції (18 дітей). Зафіксовані захворювання 13 працівників закладів загальної середньої освіти та шести учнів. На самоізоляції перебували шість класів (153 учні).

Тривала вакцинація працівників закладів освіти Сумської міської територіальної громади. Станом на 1 червня вакциновано 514 працівників.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).
Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;

Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департамент за адресою: вул. Охтирська, 11.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (10 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще двом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні працівники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 59 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 41 отримувачу соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли їх додому. 

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» відбувалася в онлайн-режимі.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 18 особам, відділення обліку бездомних осіб – 32 громадянам.

Організовано роботу з підготовки справ та документів одержувачів житлової субсидії для розрахунку розміру даної допомоги на неопалювальний період без звернення громадян: направлено запити до організацій–надавачів житлово–комунальних послуг щодо отримання інформації про забезпеченість громадян житловою площею та надання комунальними послугами, вартості даних послуг, а також суми простроченої понад три місяці заборгованості з оплати за послуги (в сумі, що перевищує 340 грн.) по 26662 домогосподарствах; запити до Державної податкової служби України та Пенсійного фонду України запити щодо отримання інформації про доходи за друге півріччя 2020 року по 46166 громадянах, з урахуванням яких в подальшому буде проведено автоматичний розрахунок розміру субсидії.

Перевірявся склад зареєстрованих осіб в цих домогосподарствах шляхом співставлення інформації, яка міститься в особові справі, з інформацією електронної бази ТОВ «МЄІРЦ»: вже перевірено 2234 домогосподарства (9% від необхідної кількості). Автоматичний розрахунок розміру житлової субсидії з травня 2021 року буде проведено після отримання інформації Мінфіну за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій (наявність у власності житлових приміщень, транспортних засобів, депозитних рахунків та інше). Представникам тих домогосподарств, яким субсидія надавалася у безготівковій формі, була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі; внутрішньо переміщені особи) або призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, для визначення права на субсидію з травня необхідно подати новий пакет документів (таких 4 тисячі домогосподарств).

Протягом тижня 202 мешканцям громади виплачено житлову субсидію, нараховану в травні за попередні періоди (288,4 тис. грн), 57 особам перераховано пільги на оплату житлово-комунальних послуг за травень на поштові відділення (12,8 тис. грн). Виплата пільг через банківські установи буде проведена після надходження відповідного фінансування з державного бюджету.

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 974,1 тис. грн.

За рахунок коштів територіальної громади надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків проведено відшкодування витрат за квітень за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради, на загальну суму 258,8 тис. грн.

Відповідно до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» шести військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. грн.

За кошти Державного бюджету України забезпечено підготовку документів та виплату разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни: відповідно до переліку осіб, які є пенсіонерами Сумського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області та Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, протягом звітного періоду дану допомогу виплачено 54 ветеранам війни на 80,5 тис. грн.

У режимі відеозв’язку відбулось засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

За результатами засідання ухвалено рішення щодо призначення відповідних виплат 27 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 4 червня перебували на обліку, становила 2702 особи, із яких 2344 особи (87%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1489 осіб (зареєстрованих безробітних – 1215).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 79 осіб.

Станом на 4 червня розірвано 93 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 733 одиниці: для робітників – 475, службовців – 194, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 64.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.