006.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (7–14 червня 2021 року).

Бюджет

Станом на 10 червня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 988,3 млн грн, що становить 46,2% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 25,9 млн грн, що становить 40% до плану на рік.

До бюджету розвитку надійшло 5,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 4,2 млн грн, кошти пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,3 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 251,1 млн грн, що становить 84,2% до плану на січень–травень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом червня надійшло: від оренди комунального майна – 42,7 тис. грн, що становить 2,3% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 146,8 тис. грн, що становить 163,1% від планового завдання на місяць; плати за землю – 1,3 млн грн, що становить 7,9% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 9,2 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало чотири підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,4 млн грн), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,3 млн грн), ТОВ «Газтех» (34 тис. грн), ТОВ «Кінотеатр «Дружба» (15 тис. грн).

Разом із тим, спеціалісти відділу з питань праці інформували роботодавців та працівників щодо ефективних способів дотримання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин та провели 47 таких зустрічей із суб’єктами господарювання, в рамках яких охопили 71 особу. За результатами відповідних відвідувань було виявлено шість працівників без оформлення трудових договорів.

Крім того, фахівцями відділу з охорони праці управління було проведено перевірку КП «Міськводоканал» з питань охорони праці, перевірку ТОВ «Форекс Плюс» щодо виконання рішення виконкому № 178 «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми», а також прийнято участь у комісії з обстеження 28 таборів із денним перебуванням дітей при закладах загальної середньої освіти в літній оздоровчий період.

Крім того, працівники управління взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів, під час якої охопили 27 об’єктів (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 46 дітей: хлопчиків – 24, а дівчаток – 22.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 538 особи проти 535.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 236, вуличних травм – 211, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – 20, інших – 66, виробничих – не звертались.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214093 декларація про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110 675, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 103418), що становить 81,1% постійного населення міста.

Освіта

У закладах загальної середньої, дошкільної освіти проходили звіти керівників про виконану роботу перед громадськістю. Матеріали звітів, повідомлення про дату та час їх проведення оприлюднено на вебсайтах закладів.

У закладах дошкільної освіти продовжувався літній оздоровчий період, а саме: максимальне перебування дітей на повітрі, відповідна вікова тривалість сну та інших видів відпочинку, достатня рухова активність. Під час оздоровчої кампанії до дитячого раціону включені свіжі овочі, зелень, фрукти та ягоди.

Відбулася низка онлайн-нарад із бухгалтерами закладів загальної середньої та дошкільної освіти, з керівниками закладів дошкільної освіти з питань управління бюджетними коштами у межах встановлених бюджетних повноважень, забезпечення ефективного, результативного і цільового використання бюджетних коштів, організації та координації роботи розпорядників бюджетних коштів в частині раціонального використання коштів на закупівлю продуктів харчування.

Освітяни забезпечили організацію проведення зовнішнього незалежного оцінювання з фізики та біології.

Спеціальна комісія 8–9 червня обстежила табори з денним перебуванням, які функціонуватимуть влітку 2021 року при закладах загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади.

У закладах загальної середньої освіти працюють комісії для прийому заяв від батьків дітей пільгових категорій для здійснення розподілу путівок до позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку згідно з черговістю поданих заяв з урахуванням вимог законодавства щодо пільгових категорій, які підлягають оздоровленню у першочерговому порядку.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели флештренінг «Віртуальні інтерактивні дошки та ментальні карти як ефективні ІК-інструменти в роботі сучасного вчителя», засідання фокус-групи «Конспекти уроків з алгебри і геометрії для дистанційного навчання». Записно відеопояснення «Як працювати з ментальними картами Bubbl.us» та «Як працювати з ментальними картами Popplet», створили базу даних мережі Шкіл сприяння здоров’ю Сумської міської ТГ, здійснювали організаційний супровід проходження курсів підвищення кваліфікації в Центральному інституті післядипломної освіти.

Інклюзивно-ресурсний центр № 1 провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 42 дітей із особливими освітніми потребами.

У садочках функціонували 212 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 4657 вихованців. У закладах загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади зафіксовані захворювання на COVID-19 восьми працівників.

Продовжувалася вакцинація працівників закладів освіти. Станом на 10 січня року вакциновано 514 осіб.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;

Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (11 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще 15 сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 59 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 41 отримувачу соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли їх додому. 

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» відбувалася в онлайн-режимі.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 18 особам, відділення обліку бездомних осіб – 27 громадянам.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 18 особам, відділення обліку бездомних осіб – 27 громадянам.

У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за червень поточного року 14030 мешканцям громади на 24,3 млн грн.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1700 осіб), перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за травень на 464,2 тис. грн.

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 695,9 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» двом мешканкам територіальної громади, яким виповнилося 100 і 102 роки, надано матеріальну допомогу до Дня народження.

Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 66 осіб за червень 2021 року на 121,6 тис. грн, зокрема виплачено грошову допомогу семи особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 21 особі з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 884,5 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1769 грн або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), п’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1,1 тис. грн кожному) та 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн), а також 16 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3 тис. кожній).

Відповідно до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» чотирьом сім’ям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн.

Захиснику України, який отримав захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн.

Чотирьом військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі по 3 тис. грн.

Проведено виплату щомісячних соціальних гарантій 26 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку) та трьом особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України (по 1,2 тис. грн кожному) на суму 79,3 тис.грн.

У режимі відеозв’язку відбулися засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою підготовлено подання по 14 справах одержувачів житлової субсидії. По 12 ухвалено позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства).

За результатами засідання другої ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 21 внутрішньо переміщеній особі без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 11 червня перебували на обліку, становила 2681 особа, із яких 2328 осіб (87%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1545 осіб (зареєстрованих безробітних – 1266).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 84 осіб.

Станом на 11 червня розірвано 97 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 757 одиниць: для робітників – 496, службовців – 200, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 61.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.