Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (2–9 серпня 2021 року).
Бюджет
Станом на 1 серпня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,3 млрд грн, що становить 59,2 % до плану на рік.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 32,7 млн грн., що становить 47,2 % до плану на рік.
До бюджету розвитку становлять 6,9 млн грн. (кошти від відчуження майна – 5,5 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн гривень).
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 318,3 млн грн, що становить 99,7 % до плану на січень–липень.
Плата за землю та комунальне майно
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 16,5 млн грн, що складає 104,2% від планового завдання на сім місяців; від відчуження комунального майна – 5,5 млн грн, що складає 117,2% від планового завдання на сім місяців; плати за землю – 109,5 млн грн, що складає 95% від планового завдання на сім місяців (земельного податку – 40,8 млн грн, або 80,9% від плану на сім місяців; орендної плати – 8,8 млн грн, або 105,9 % від плану на сім місяців); продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 598,8 тис. грн, що складає 120,9% від планового завдання на сім місяців 2021 року.
Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 5,4 разу перевищує завдання на рік.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією з початку серпня заборговану заробітну плату виплатили три підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1,5 млн грн; ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 100 тис. грн; ТОВ «Газтех» – 15 тис. грн;
Протягом тижня працівники управління з питань праці взяли участь у перевірці одного комунального медичного закладу з питань додержання законодавства про працю, перевірці КП «Футбольний клуб «Суми» та ПЗОЗ СПГ «Просперітас» з питань дотримання вимог з охорони праці та провели три вступних інструктажі з охорони праці.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 37 дітей: хлопчиків – 18, а дівчаток – 19.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 496 осіб проти 494.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 224, вуличних травм – 234, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – дві, інших – 35, виробничих – не зареєстровано.
З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 214569 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110675, КНП «ЦПМСД № 2» –103894), що становить 81,2% постійного населення міста.
Освіта
Відбулись онлайн-нарада з керівниками закладів освіти з питання підготовки закладів освіти до 2021–2022 навчального року та вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19; друге засідання робочої групи з питань розробки Положення про шкільний громадський бюджет Сумської міської територіальної громади.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників підготували матеріали для проведення майстер-класу «Як привернути увагу учнів покоління Z?» у рамках педагогічного міксу «Є ідея?», розроблено тренінг для вчителів з техніками активізації життєвого потенціалу, створено сценарій для майстер-класу «40 хвилин навколо ноосфери» у рамках педагогічного міксу «Є ідея!».
У садочках функціонували 157 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 2616 вихованців. У закладах дошкільної освіти Сумської міської тергромади зафіксували захворювання дитини на COVID-19. На самоізоляції перебувала одна група (15 дітей).
Завершено капітальні ремонти: будівлі (утеплення фасаду) ССШ № 2, вимощення ДНЗ № 20, харчоблоку ДНЗ № 12.
Тривали капітальні ремонти: навчальних кабінетів ЗОШ № 6; туалетних кімнат ССШ № 9, ЗОШ №№ 8, 18, 24; внутрішніх приміщень ССШ № 3, СПШ №№ 11, 32; харчоблоку ССШ № 7; їдальні ССШ № 10; підсобних приміщень харчоблоку ЗОШ № 20; покрівлі з утепленням ССШ № 29; даху класичної гімназії; куточків видачі їжі по групах ДНЗ № 14; коридорів ДНЗ № 21; майстерні В. Піщанська ЗОШ; підсобних приміщень харчоблоку та комори ДНЗ № 35; музичної зали ДНЗ № 16.
Розпочато капітальні ремонти: харчоблоку ЗОШ № 4, приміщень ЗОШ № 5.
У закладах освіти тривали роботи з підготовки теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021–2022 років відповідно до графіків підготовки. Проводилися гідравлічні випробування внутрішніх систем опалення, промивка систем опалення, ремонт запірно-регулюючої арматури, ізоляція внутрішніх трубопроводів теплової мережі, метрологічна повірка вимірювальної техніки, поточні ремонти приміщень індивідуальних теплових пунктів.
Отримано акт готовності до нового опалювального періоду 2021–2022 років ССШ №№ 1, 7, 10, 25, ЗОШ №№ 13, 18, 19, 22, 23, 24, 27, ДНЗ №№ 6, 17, 19, 35, 38, 40, ДЮСШ № 2, СПШ № 11.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).
Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги.
Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.
У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.
Особам, які проходять гемодіаліз (16 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще шести сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.
Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 особи з числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.
У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.
У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.
КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів. Організовано проведення на базі установи вакцинацію учасників бойових дій та членів їх сімей (72 особи) від коронавірусної інфекції.
Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» проводилася в онлайн-режимі. Для 20 відвідувачів терцентру організовано відвідування кінотеатру «Дружба»; 15 осіб взяли участь в екскурсіях містом, до Ботанічного саду, 50 осіб взяли участь в пішохідній прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка». Всього протягом тижня 180 осіб взяли участь у 20 онлайн та офлайн-заходах культурно-виховного спрямування, 125 осіб – у чотирьох майстер-класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії.
Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 17 особам, відділення обліку бездомних осіб – 14 громадянам.
Продовжувалася активна робота з мешканцями громади щодо з’ясування наявності у них умов, за яких житлова субсидія не призначається, а це: перебування осіб зі складу домогосподарства за кордоном понад 60 днів, наявності у них двох і більше транспортних засобів, а також депозитних вкладів та житлових приміщень.
Перераховано житлову субсидію за травень–липень та пільги за липень 18972 особам на загальну суму 18,2 млн грн.
За рахунок коштів громади виплачена компенсація за липень 559 фізичним особам, які надають соціальні послуги на непрофесійній основі (319,3 тис. грн).
КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (2325,8 тис. грн).
У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. У підсумку ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 29 ВПО без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 6 серпня перебували на обліку, становила 2365 осіб, з яких 2080 осіб (88%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2029 осіб (зареєстрованих безробітних – 1646).
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 85 осіб.
Станом на 30 липня розірвано 114 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 865 одиниць: для робітників – 542, службовців – 241, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 82.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.