0010.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (30 серпня – 6 вересня 2021 року).

Бюджет

Станом на 1 вересня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,5 млрд грн, що становить 68,6% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 43,4 млн грн, що становить 62,5% до плану на рік.

До бюджету розвитку становлять 7,5 млн грн. (кошти від відчуження майна – 6,1 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 345,3 млн грн, що становить 99,7% до плану на січень–серпень, до спеціального фонду – 5,2 млн грн, що становить 89,3% до плану на січень-серпень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом серпня надійшло: від оренди комунального майна – 2,2 млн грн, що становить 116% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 562 тис. грн, що в 6,2 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 20,4 млн грн, що становить 117,4% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 115,2 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 18,7 млн грн, що складає 105,4% від планового завдання на вісім місяців; від відчуження комунального майна – 6,1 млн грн, що складає 126,7% від планового завдання на вісім місяців; плати за землю – 130,03 млн грн, що складає 97,9% від планового завдання на вісім місяців; продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 714 тис. грн, що складає 144,2% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,2 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією протягом серпня заборговану заробітну плату виплатили чотири підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 4,2 млн грн; ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 5,4 млн грн; ТОВ «Газтех» – 229 тис. грн; ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 15 тис. грн.

З початку вересня заборговану заробітну плату виплатило ТОВ «Газтех» на суму 5 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці надали профільну консультативну та методологічну допомогу школі № 4 та провели інформаційно-роз’яснювальну роботу серед роботодавців та найманих працівників міста щодо недопущення порушень законодавства про працю з метою додержання вимог законодавства в цій сфері та сприяння становлення соціально орієнтованої держави, охорони та захисту прав працівників.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 47 дітей: хлопчиків – 26, а дівчаток – 21.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 406 осіб проти 467.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 182, вуличних травм – 161, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 10, інших – 51, виробничих – не зареєстровано.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 215239 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111235, КНП «ЦПМСД № 2» –104004), що становить 83,1% постійного населення міста.

Освіта

До навчання приступили 30089 учнів, з яких 3119 – учні перших класів.

Керівництво закладів освіти спільно з представниками управління освіти і науки взяли участь у круглому столі «Школа очима батьків, учнів, вчителів» та «Реформа освіти «Нова українська школа».

Відбулася онлайн-нарада з керівниками закладів освіти з питань організованого початку навчального року та організаційно-просвітницької роботи щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19.

Освітяни взяли активну участь в загальноміських заходах з нагоди Дня визволення міста від нацистських загарбників та Дня Сум.

Консультанти ЦПРПП провели засідання професійних спільнот для 165 педагогічних працівників закладів освіти Садівської сільської ради, педагогічний мікс “Є ідея!” для 52 педагогічних працівників ЗОШ № 4. Відбулося засідання професійної спільноти працівників психологічної служби (78 практичних психологів та соціальних педагогів). Взяли участь у онлайн-марафоні з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти.

У садочках функціонували 450 груп, які відвідували 5833 вихованці.

Було завершено капітальні ремонти внутрішніх приміщень ССШ № 3, харчоблоку ССШ № 7, приміщення ССШ № 17, підсобних приміщень харчоблоку ЗОШ № 20, 3 поверху ССШ № 25, міжповерхових сходів ЗЗСО №26, музичної зали ДНЗ № 16, коридорів ДНЗ № 21, підсобних приміщень харчоблоку та комори ДНЗ № 35, асфальтового покриття ДНЗ № 36 та монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації ДНЗ № 25.

Крім цього, розпочали капітальний ремонт дитячого спортивного майданчика ЗОШ № 27 і тривали ремонтні роботи в харчоблоках ЗОШ № 4, ЗОШ № 12, ЗОШ № 15, ССШ № 17, СПШ № 32, капітальний ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ССШ № 29, ССШ № 30, ДНЗ № 21, капремонт туалетних кімнат ЗОШ № 8, ЗОШ № 18, ЗЗСО № 19, СПШ № 28, ДНЗ № 17, приміщень ЗОШ № 5, СПШ № 11, ЗОШ № 13, ДНЗ № 22, вимощення у ЗОШ № 22, приміщення майстерні у Верхньопіщанській ЗОШ, спортивного майданчика ЗОШ № 18.

Разом із тим, проходили роботи по підготовці теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021–2022 років відповідно до графіків підготовки. Зокрема, відбувалися гідравлічні випробування внутрішніх систем опалення, промивка систем опалення, ремонт запірно-регулюючої арматури, ізоляція внутрішніх трубопроводів теплової мережі, метрологічна повірка вимірювальної техніки, поточні ремонти приміщень індивідуальних теплових пунктів. Так, вже отримали 77% актів готовності.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11 прийнято 533 мешканця громади (269 надано відповідні документи для оформлення різних видів соціальної допомоги та компенсацій).

Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (12 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще трьом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Територіальним центром «Берегиня» забезпечено надання соціальних послуг 1233 громадянам, в тому числі 59 особам із числа жителів старостинських округів, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 303 послуги (81 – відділенням соціальної адаптації, 206 – послуг медичного характеру, дві – ЦНАП, дві – транспортні послуги, 12 – юридичні послуги) 144 особам. Працівники установи та відвідувачі взяли участь у Всеукраїнському забігу з легкої атлетики в пам'ять про загиблих воїнів «Шаную воїнів, біжу за Героїв України»; у Всеукраїнській акції пам’яті «Сонях», у нагородженні родин загиблих пам’ятною монетою «10 гривень». Центром забезпечено участь 12 членів сімей загиблих (померлих) захисників України у заходах до Дня пам'яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, проведених в м. Київ.

Центром реінтеграції бездомних осіб надано послуги відділення нічного перебування 14 особам. За допомогою благодійників проведено обід з нагоди релігійного свята Горіховий Спас, всім відвідувачам надано продукти харчування та засоби гігієни.

Продовжувалася робота з жителями громади щодо з’ясування наявності у них умов, за яких житлова субсидія не призначається, а це: перебування осіб зі складу домогосподарства за кордоном понад 60 днів, наявності у них двох і більше транспортних засобів, а також депозитних вкладів та житлових приміщень.

Опрацьовувалися заяви на призначення житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям по документах, поданих із серпня.

Відповідно до обласної програми здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування на 2016–2021 роки, профінансовано 24 перевізники в загальній сумі 156 тис. грн., в тому числі за пільговий проїзд учасників АТО – 130,8 тис. грн. та окремих категорій громадян – 25,6 тис. грн.

З метою стимулювання дітей з багатодітних сімей до здобуття вищої освіти з 1 вересня 2021 року розпочато прийом заяв на виплату одноразової матеріальної допомоги дітям з багатодітних сімей, які в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, в розмірі прожиткового мінімуму для осіб відповідної вікової категорії. Чисельність студентів серед них щороку збільшується (з 26 осіб в 2017 році до 40 осіб в 2020 році).

Проведено засідання комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 32 справи) та з розгляду заяв громадян з питань, пов'язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика (розглянуто одну справу).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 27 серпня перебували на обліку, становила 2142 особи, з яких 1887 осіб (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2294 особи (зареєстрованих безробітних – 1858).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 88 осіб.

Станом на 3 вересня розірвано 128 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1084 одиниці: для робітників – 610, службовців – 369, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 105.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.