007.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (20–27 вересня 2021 року).

Бюджет

Станом на 23 вересня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,7 млрд грн, що становить 73,9% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 353,7 млн грн (або на 26,9%).

Із загальної суми надходжень 68,7% (1,1 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 22,1% (368,3 млн грн.) – місцеві податки та збори (зокрема, 13,2% (219,6 млн грн.) – єдиний податок; 8,1% (134,5 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 5,9% (98,7 млн грн) – акцизний податок; 1,3% (21,2 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 48,9 млн грн, що становить 70,5% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку склали 7,9 млн грн (кошти від відчуження майна – 6,5 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 392,5 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–вересень за розписом, до Спеціального фонду – 11 млн грн, що становить 91,5% до плану на січень-вересень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом вересня надійшло: від оренди комунального майна – 2,5 млн грн, що становить 130,5% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 447,1 тис. грн, що в 5 разів перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 4,5 млн грн, що становить 25,9% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 107,8 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,2 млн грн, що становить 107,8% від планового завдання на дев’ять місяців; від відчуження комунального майна – 6,5 млн грн, що становить 133,5% від планового завдання на дев’ять місяців; плати за землю – 134,5 млн грн, що складає 89,6% від планового завдання на дев’ять місяців; від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 821,8 тис. грн, що становить 166% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,5 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,6 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня двоє підприємств-боржників виплатили 19 тис. грн. заборгованої заробітної плати: ТОВ «Газтех» – 15 тис. грн, ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 4 тис. грн.

З початку вересня року чотири підприємства-боржники погасили 4690 тис. грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1054 тис. грн; ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 3584 тис. грн; ТОВ «Газтех» – 47 тис. грн; ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 5 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили однин комунальний заклад та одне комунальне підприємство Сумської міської ради на додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорону праці.

Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю було охоплено 12 об’єктів (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 39 дітей: хлопчиків – 23, дівчаток – 16.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилася: 369 осіб проти 541.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 179, вуличних травм – 138, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 16, інших – 33.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 215784 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111235, КНП «ЦПМСД № 2» –104549), що становить 83,3% постійного населення міста.

Освіта

Відбулася зустріч представників управління освіти і науки, управління «Служба у справах дітей», міського центру соціальних служб, зі старостою Стецьківського старостинського округу та адміністрацією Стецьківського ЗЗСО, де розглянули проблемні питання сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, окреслили шляхи взаємодії та перспективи в діяльності.

У Сумському Палаці дітей та юнацтва відбулася вереснева студія керівників закладів загальної середньої освіти та позашкілля. Обговорені питання посилення взаємодії закладів освіти для покращення надання позашкільної освіти дітям громади.

Працівники управління освіти і науки організували зустріч керівників закладів дошкільної освіти із представниками управління Державної служби якості освіти в Сумській області з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкілля.

Для 30 педагогічних працівників ЗДО № 18 провели педагогічний мікс «Є ІДЕЯ!». Відбувся психологічний івент «Інклюзія в садочку – місія здійсненна!» 14 практичних психологів ЗДО. У рамках проєкту «Упровадження елементів STEM-освіти: від теорії до практики» відбувся майстер-клас з робототехніки «Робототехніка як перспективний напрям STEM-освіти».

Продовжувалися інтерактивні уроки «День з поліцейським та рятівником». До відповідних заходів протягом тижня долучилися учні шкіл №№ 2, 7, 15, 18, 24.

Відбулося п’ять засідань робочої групи з питань розробки Положення про шкільний громадський бюджет Сумської міської територіальної громади.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. Наразі щеплено 5396 осіб, що становить 88,2%.

У садочках функціонували 448 груп. Всього садочки відвідували 4985 вихованців. У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади зафіксовано захворювання чотирьох працівників та трьох дітей на COVID-19, на самоізоляції перебували три групи (37 дітей). У закладах загальної середньої освіти зафіксовали захворювання семи працівників та 31 учня, 21 клас (680 учнів) – на самоізоляції.

Завершили капітальний ремонт харчоблоку ЗОШ №№ 12, 15 та туалетів ЗОШ № 8, СПШ № 28, ЗДО № 17, ремонт системи водопостачання та каналізації ЗДО №25, ремонт пральні ЗДО №32.

Тривали капітальні ремонтні роботи: ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківський ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ №№ 7, 29, 30, ЗДО № 21; ремонт туалетних кімнат ЗЗСО № 19; ремонт приміщень ЗОШ № 5, ЗДО №№ 22, 39; ремонт вимощення ЗОШ № 22; ремонт спортивного майданчика ЗОШ № 27; ремонт приміщення майстерні В. Піщанської ЗОШ; ремонт сходинок на центральному вході в будівлю ЗДО № 6;

У закладах освіти завершили роботи з підготовки теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021–2022 років відповідно до графіків.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту в ЗДО №№ 1, 3.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 4163 послуги соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати 591 студенту, якому призначено соціальну стипендію за серпень, на 1144,9 тис. грн.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (2,9 млн грн); до Дня партизанської слави двом ветеранам підпільно-партизанського руху в роки Другої світової війни надано матеріальну допомогу в розмірі по 1 тис. грн; 350 громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 2, перераховано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 500 грн та п’яти «чорнобильцям» категорії І – по 1,1 тис. грн; двом сім’ям, в яких виховуються діти з інвалідністю з вадами слуху, надано матеріальну допомогу для придбання слухових апаратів (50,6 тис. грн); трьом військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі по 3 тис. грн; двом захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; сім’ї померлого захисника України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн; 19 сім’ям захисників України, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (168,9 тис. грн); 32 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за серпень (10,6 тис. грн).

Особам, які проходять гемодіаліз (13 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще 11 сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Територіальним центром «Берегиня» забезпечено надання соціальних послуг 2980 громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 794 особи з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 57 осіб із приєднаних до міста громад. Щоденно в прямому ефірі проводилися онлайн-заняття з ранкової гімнастики для 20 відвідувачів, щовівторка та щочетверга на озері Чеха – заняття «Групи здоров’я» та заняття зі скандинавської ходьби, 51 особа взяла участь у трьох заняттях у рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Для 20 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба»; 30 осіб взяли участь в екскурсії до Сумського обласного художнього музею ім. Н. Онацького, 60 осіб – у прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка». Всього протягом тижня 200 осіб взяли участь в 32 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 46 осіб – у чотирьох майстер- класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 233 послуги. Організовано пільговий перегляд вистав у Сумському національному академічному театрі ім. Щепкіна для 15 захисників України та членів їх сімей. Тривала благодійна акція зі збору донорської крові для надання медичної допомоги захисникам України.

Центром реінтеграції бездомних осіб надано послугу притулку 14 особам.

Проведено засідання комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 23 справи); з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика (ухвалено рішення про відновлення розгляду подання департаменту щодо подальшого розгляду на даній комісії справи отримувача субсидії); щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли та осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (призначено грошову компенсацію двом членам сімей загиблих (померлих) захисників України, особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи та учаснику бойових дій з числа внутрішньо переміщених осіб з розрахунку вартості спорудження 1 м2 житла 13631 грн (загальний розмір компенсації 4,9 млн грн), а також восьми учасникам бойових дій з числа внутрішньо переміщених осіб, яким грошова компенсація була призначена раніше, але ще не виплачена, проведено перерахунок розміру компенсації у зв’язку із збільшенням вартості спорудження 1 м2 житла до 13631 грн на загальну суму 9,7 млн грн).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 24 вересня перебували на обліку в міському центрі зайнятості, становила 2116 осіб, з яких 1824 осіб (86%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2521 особу (зареєстрованих безробітних – 2020).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 104 осіб.

Станом на 24 вересня розірвано 137 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1050 одиниці: для робітників – 660, службовців – 279, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 111.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.