002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (27 вересня – 4 жовтня 2021 року).

Бюджет

Станом на 1 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,7 млрд грн, що становить 76,8% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 364,8 млн грн (або на 26,7%).

Із загальної суми надходжень 68,7% (1,1 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 22% (380 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 12,8% (221,4 млн грн) – єдиний податок; 8,3% (144,6 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 6,2 % (106,7 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (21,4 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 56,3 млн грн, що становить 81,1% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку склали 7,9 млн грн (кошти від відчуження майна – 6,5 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 393,4 млн грн, що становить 100% до плану на січень–вересень за розписом, до Спеціального фонду – 11 млн грн, що становить 91,5% до плану на січень-вересень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом вересня надійшло: від оренди комунального майна – 2,6 млн грн, що становить 140,4% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 458,8 тис. грн, що в 5 разів перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 14,6 млн грн, що становить 84,3% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 175,9 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,3 млн грн, що становить 108,8% від планового завдання на дев’ять місяців; від відчуження комунального майна – 6,5 млн грн, що становить 133,8% від планового завдання на дев’ять місяців; плати за землю – 144,6 млн грн, що складає 96,3% від планового завдання на дев’ять місяців; від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 889,9 тис. грн, що складає 179,7% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,5 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,6 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня двоє підприємств-боржників виплатили 5312,8 тис. грн заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 3663 тис. грн, ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1649,8 тис. грн.

З початку вересня року чотири підприємства-боржники погасили 10002,8 тис. грн заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 4717 тис. грн, ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 5233,8 тис. грн, ТОВ «Газтех» – 47 тис. грн, ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 5 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили один комунальний заклад міської ради на додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорону праці.
Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю було охоплено 18 об’єктів (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 60 дітей: хлопчиків – 32, дівчаток – 28.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилася: 367 осіб проти 369.

Ушкоджень виробничих – не зареєстровані, побутових – 165, вуличних – 123, дорожньо-транспортних – не зареєстровані, спортивних – 23, інших – 56.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 216396 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111817, КНП «ЦПМСД № 2» – 104579), що становить 83,6% постійного населення міста.

Освіта

Відбулася зустріч представників управління освіти і науки, управління «Служба у справах дітей», міського центру соціальних служб зі старостами Великочернеччинського та Битицького старостинських округів, під час якої обговоили проблемні питання сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, окреслені шляхи взаємодії та перспективи діяльності.

Робоча група розробила проєкт Положення про шкільний громадський бюджет Сумської міської територіальної громади.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників надали 11 процесних консультацій для практичних психологів та соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти та 21 консультацію заступникам директорів закладів освіти. Для 59 педагогів закладів освіти організовано проходження курсів підвищення кваліфікації в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.

Від COVID-19 вакциновано 5549 осіб, що складає 90,7%.

У садочках функціонували 446 груп. Всього садочки відвідували 5017 вихованців. У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади зафіксовали захворювання п’яти працівників та семи дітей на COVID-19, на самоізоляції перебували п’ять груп (63 дитини). У закладах загальної середньої освіти зафіксували захворювання 10 працівників та 50 учнів, 29 класів (823 учні) – на самоізоляції.

Завершували капітальний ремонт приміщень ЗОШ № 5 та музичної зали ЗДО № 22.

Тривали капітальні ремонтні роботи: ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківський ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ №№ 7, 29, 30, ЗДО № 21; ремонт туалетних кімнат ЗЗСО № 19; ремонт вимощення ЗОШ № 22; ремонт приміщень ЗДО № 39; ремонт спортивного майданчика ЗОШ № 27; ремонт приміщення майстерні В.Піщанської ЗОШ; ремонт сходинок на центральному вході до будівлі ЗДО № 6.

Розпочали капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру № 1.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту в ССШ № 25 та ССШ № 27.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».
У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.
Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).
Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 4225 послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Проведено нарахування житлової субсидії та пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за вересень поточного року. Загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 13,1 млн грн, з них субсидії нараховано 15715 домогосподарствам (7,8 млн грн), пільги – 12183 особам (5,3 млн грн). Субсидію готівкою отримають 2445 представників домогосподарств через відділення АТ «Укрпошта» (0,9 млн грн), 13270 домогосподарств – грошовим переказом через банківські установи (6,9 млн грн). Пільги ж готівкою отримають 4598 пільговиків на 2,5 млн грн, у безготівковій формі – 7585 громадян (2,8 млн грн).

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: 99 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (244,1 тис. грн); трьом багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (6,9 тис. грн); п’яти членам сімей загиблих (померлих) захисників України проведено відшкодування вартості проїзду один раз на рік до будь-якого пункту України і назад залізничним транспортом (4,7 тис. грн); проведено відшкодування витрат надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків за надані в серпні 2021 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради (157 тис. грн), а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку (72,2 тис. грн); АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні (125 тис. грн).

Особам, які проходять гемодіаліз (14 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще шести сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Територіальним центром «Берегиня» забезпечено надання 2258 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 794 особи з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 57 осіб із приєднаних до міста громад. За сприяння терцентру від благодійників отримано 100 продуктових наборів, які роздані особам, що опинилися в складних життєвих обставинах.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру проводилися в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. Щовівторка та щочетверга у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я» за озері Чеха – зі скандинавської ходьби. Для 20 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба», обласної бібліотеки для дітей та обласної наукової бібліотеки; 110 осіб взяли участь у прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка». Всього протягом тижня 200 осіб взяли участь в 27 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 71 особа – у шести майстер- класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.
За сприяння терцентру від благодійників отримано 100 продуктових наборів, які роздані особам, що опинилися в складних життєвих обставинах

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 273 послуги.

Центром реінтеграції бездомних осіб щодня послуга притулку надавалася 18 особам.

Проведено засідання комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 12 справ); з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика.
Організовано направлення 11 дітей пільгових категорій на оздоровлення до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія».

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 1 жовтня перебували на обліку, становила 2127 осіб, з яких 1829 осіб (86%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2556 осіб (зареєстрованих безробітних – 2040).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 109 осіб.

Станом на 1 жовтня розірвано 139 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1121 одиницю: для робітників – 687, службовців – 320, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 114.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.