Надрукувати
Перегляди: 599

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (4 – 11 жовтня 2021 року).

Бюджет

Станом на 7 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,7 млрд грн, що становить 79,1% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 396,3 млн грн (або на 28,5%).

Із загальної суми надходжень 67,8% (1,2 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 21,7% (387,3 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 12,7% (221,4 млн грн) – єдиний податок; 8,1% (145,2 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,3 % (130,8 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (21,4 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 53,1 млн грн, що становить 75,5% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку склали 8,4 млн грн (кошти від відчуження майна – 7 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 424,1 млн грн, що становить 96,9% до плану на січень–вересень за розписом, до Спеціального фонду – 11 млн грн, що становить 91,5% до плану на січень-вересень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 54,4 тис. грн, що становить 2,9% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 407,7 тис. грн, що в 4,5 рази перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 607,5 тис. грн, що становить 3,9% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 27,3 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21 421,7 тис. грн, що становить 99,5% від планового завдання на 10 місяців; від відчуження комунального майна – 6 943,1 тис. грн, що становить 117,7% від планового завдання на 10 місяців; плати за землю – 145 249,9 тис. грн, що складає 87,6% від планового завдання на 10 місяців; від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 917,2 тис. грн, що складає 185,2% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,8 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,6 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня двоє підприємств-боржників виплатили 2608,5 тис. грн заборгованої заробітної плати: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1681,5 тис. грн, ТОВ «Газтех» – 927 тис. грн (прострочену заборгованість
із заробітної плати погашено у повному обсязі).

АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» з початку жовтня заборговану заробітну плату не виплачувало.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили два комунальних підприємства на додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорону праці.

Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю було охоплено 20 об’єктів (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 59 дітей: хлопчиків – 31, дівчаток – 28.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм збільшилася: 430 осіб проти 369.

Ушкоджень виробничих – одна, побутових – 191, вуличних – 151, дорожньо-транспортних – два, спортивних – 22, інших – 63.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 215814 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» –111235, КНП «ЦПМСД № 2» – 104 579), що становить 83,4% постійного населення міста.

Освіта

Створено Соціальний паспорт закладів освіти Сумської міської територіальної громади, що містить відомості про дітей пільгових категорій та груп ризику.

Оновлено банк даних про стан злочинності серед учнів закладів освіти Сумської міської тергромади.

Розроблено заходи та погоджено Плани спільних дій управління освіти і науки з управлінням «Служба у справах дітей».

Робочою групою розроблено проєкт Положення про шкільний громадський бюджет Сумської міської територіальної громади.

Від COVID-19 вакциновано 5599 працівників галузі, що становить 91,5%.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели міський науково-методичний семінар «Формування демократичних цінностей у процесі вивчення історії та літератури та в позашкільній діяльності», у якому взяли участь 67 учителів громадянської та історичної, мовно-літературної освітніх галузей, заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти, 47 педагогічних працівників ознайомилися з можливостями онлайн-сервісу для опитування та тестування Kahoot в рамках Марафону цифрової грамотності, організовано тренінг за програмою Lions Quest «Соціальні та емоційні компетентності XXІ століття». Здійснено організаційний супровід навчання в СОІППО 20 педагогів на курсах підвищення кваліфікації основних та за вибором, 45 – на курсах НУШ.

У садочках функціонували 445 груп. Всього садочки відвідували 4805 вихованців. У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади зафіксовано захворювання 11 працівників та семи дітей на COVID-19, на самоізоляції перебувавали шість груп (76 дітей).

Станом на 7 жовтня в закладах загальної середньої освіти хворіли 89 учнів (троє лікувалися в стаціонарі), із них 23 вакциновані, на самоізоляції – 49 класів, 1310 учнів.                                              

Тривали ремонтні роботи в закладах освіти: ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківський ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ №№ 7, 29, 30, ЗДО № 21; БНРЦ № 1; ремонт туалетних кімнат ЗЗСО № 19 ремонт вимощення ЗОШ № 22; ремонт приміщень ЗДО № 39; ремонт спортивного майданчика ЗОШ № 27; ремонт приміщення майстерні В. Піщанської ЗОШ; ремонт сходинок на центральному вході до будівлі ЗДО № 6.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 4487 послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Представникам 20313 домогосподарств перераховано готівкою житлові субсидії та пільги за вересень поточного року на 10,2 млн грн.

Організовано роботу з підготовки справ та документів одержувачів житлової субсидії для розрахунку розміру даної допомоги на опалювальний період 2021–2022 років без звернення громадян: направлено запити до організацій–надавачів житлово–комунальних послуг щодо отримання інформації про забезпеченість громадян житловою площею та надання комунальними послугами, вартості даних послуг по 25 686 домогосподарствам; запити до Державної податкової служби України та Пенсійного фонду України запити щодо отримання інформації про доходи за 1 півріччя 2021 року по 39679 громадянах, з урахуванням яких в подальшому буде проведено автоматичний розрахунок розміру субсидії.

У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за жовтень поточного року 13922 мешканцям громади на 26,5 млн грн.

Багатодітним малозабезпеченим родинам (53 сім’ї) для 137 дітей перераховано одноразову грошову допомогу для підготовки до навчального року в розмірі 2 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 10 учасникам антитерористичної операції, які були включені до списку, затвердженому рішенням міської ради в 2020 році, перераховано цільову допомогу для придбання житла в розмірі 350 тис. грн.

Особам, які проходять гемодіаліз (12 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще трьом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2227 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 801 особу з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. Щовівторка та щочетверга у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. Для 20 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба», обласної бібліотеки для дітей та обласної наукової бібліотеки; 20 осіб взяли участь у прогулянках. Всього протягом тижня 200 осіб взяли участь в 26 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 68 осіб – у шести майстер- класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії. Тривала робота Університету третього віку: проведено заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихології», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими охоплено 160 слухачів поважного віку.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому. 

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 266 послуг. Для 50 членів сімей загиблих (померлих захисників України) організовано безоплатне відвідування концерту, а також з нагоди Дня захисника та захисниць України опрацьовано та вирішено питання надання знижок учасникам бойових дій салоном краси. Тривала благодійна акція зі збору донорської крові для надання медичної допомоги захисникам України, яка приурочена Дню захисника та захисниць України.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 19 особам, з них двоє бездомних вперше звернулися за даною послугою. Надано соціальних послуг 20 громадянам, у тому числі двоє осіб звернулися вперше, з 15 особами проведено психологічну роботу, навчено трудовим і соціальним навичкам чотирьох осіб.

Проведено засідання комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 18 справ); з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика (у зв’язку з наявністю заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги, відмовлено домогосподарству в призначенні субсидії з жовтня 2020 року); щодо розгляду питань по наданню цільової матеріальної допомоги мешканцям Сумської міської територіальної громади з числа осіб з інвалідністю, що пересуваються за допомогою крісел колісних, для вирішення ними питань, пов’язаних із проведенням реконструкції житлових будинків (квартир) (ухвалено рішення надати цільову матеріальну допомогу особі з інвалідністю та погоджено перелік робіт з реконструкції).

Для 20 осіб пільгової категорії оформлено документи для оздоровлення в санаторно-курортних закладах. Організовано направлення семи дітей пільгових категорій на оздоровлення до дитячих центрів, розташованих в гірських районах, «Соколята» (м. Хирів) та «Артек-Прикарпаття» (м. Трускавець).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 8 жовтня перебували на обліку, становила 2122 особи, з яких 1808 осіб (85%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2655 осіб (зареєстрованих безробітних – 2113).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 115 осіб.

Станом на 8 жовтня розірвано 145 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1056 одиниць: для робітників – 671, службовців – 291, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 94. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.