001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (17–24 січня 2022 року).

Бюджет

Станом на 20 січня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 95,6 млн грн, що становить 93,5% на поточну дату за розписом.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 21,9 млн грн (або на 29,8%).

Із загальної суми надходжень 66,5% (63,6 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 27,5% (26,3 млн грн) – місцеві податки та збори, зокрема 24,2% (23,2 млн грн) – єдиний податок; 2,2% (2,1 млн грн) – земельний податок та орендна плата.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 3,2 млн грн, що становить 43,9% на поточну дату за розписом.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 44,4 млн грн, що становить 99,8 % до плану на січень.

Плата за землю та комунальне майно

З початку року надійшло: від оренди комунального майна – 3,9 млн грн, що в 1,8 рази перевищує планове завдання на січень; плати за землю – 2,1 млн грн, що складає 13,3% від планового завдання на січень (земельного податку – 692,6 тис. грн або 11,3% від плану на поточний місяць; орендної плати – 1,3 млн грн або 14,7% від плану на поточний місяць); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 57,9 тис. грн, що в 4,8 рази перевищує планове завдання на січень.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 0,3 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 24,3% від планового завдання на поточний місяць.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом попереднього тижня двома підприємствами-боржниками було виплачено 1,6 млн грн заборгованої заробітної плати: АТ «СМНВО» – 1,1 млн грн; ТОВ «Газтех» – 13 тис. грн.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 49 дітей: хлопчиків – 25, дівчаток – 24.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась: 521 осіб проти 645.

Ушкоджень, отриманих у побуті – 221, вуличних травм – 232, спортивних – 13, дорожньо-транспортних – одна, інших – 54.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 212257 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД №1» – 111188, КНП «ЦПМСД №2» – 101069), що становить 81,9% постійного населення міста.

Освіта

Відбулися: нарада з питання термомодернізації закладів дошкільної освіти в рамках проєкту «Підвищення енергоефективності в дошкільних навчальних закладах м. Суми» за участі представників підрядних організацій та керівників ЗДО №№ 10, 16, 17, СПШ № 32, засідання робочої групи з питань формування сучасної мережі закладів загальної середньої освіти, де напрацювали питання для співбесід з керівниками шкіл, онлайн-нарада з заступниками директорів з виховної роботи щодо підсумків зимових канікул та підготовки до оздоровлення у літній період.

Учні закладів освіти Сумської міської територіальної громади взяли участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, фізики, трудового навчання, математики.

Відбувся міський етап Всеукраїнського огляду музеїв при закладах освіти Сумської міської територіальної громади в 2021–2022 навчальному році. Матеріали по 29 музеях направлено на обласний етап.

Спеціалісти управління освіти і науки протягом тижня проводили роз’яснювальну роботу з адміністрацією закладів освіти, медичними працівниками щодо необхідності суворого дотримання вимог постанови Головного державного санітарного лікаря України від 6 вересня 2021 року № 10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», постанови Головного державного санітарного лікаря України від 25 серпня 2021 року № 8 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)». Це питання обговорювалося на нарадах заступників директорів, під час індивідуальних бесід з директорами, медичними працівниками.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3520 працівників (100%), у садочках – 1924 осіб (100%).

У закладах дошкільної освіти зафіксували захворювання на COVID-19 26 працівників та 11 дітей (на самоізоляції перебували 12 груп, 186 дітей), у закладах загальної середньої освіти хворіли 228 учнів та 72 працівники (на самоізоляції – 189 класів, 5136 учнів).

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень і дотриманням протиепідемічних заходів: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися через спеціальні скриньки, розташовані при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35), за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

Приймання громадян також здійснювалося в Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку протягом звітного періоду департаментом надано 4459 послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за січень поточного року 14320 мешканцям громади на 29,9 млн грн.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1650 осіб) перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за грудень 2021 року на 456,7 тис. грн.

Внутрішньо переміщеним особам (864 чоловіки) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за січень року на 1,2 млн грн.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: 55 жителям громади виплачено щомісячні соціальні гарантії за січень на суму 174,6 тис. грн, зокрема восьми особам, яким виповнилося 100 і більше років (по 967 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу (1934 грн або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 17 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3110,9 грн або 130% прожиткового мінімуму), 29 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі 150% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку).

Отримано 18 повідомлень про факти насильства в сім’ї відносно 16 осіб, в тому числі щодо двох осіб насильство вчинялось неодноразово та щодо 14 осіб – уперше.

Жителям громади, які проходять гемодіаліз (23 особи), надавали послугу «Соціальне таксі», ще семи допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2580 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 762 особи з числа одиноких  одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 58 осіб із приєднаних до міста громад. Взято на обслуговування шістьох осіб, котрі потребують надання соціальних послуг. 

Відбувся виїзд мультидисциплінарної команди до Битицької громади, під час якого чотирьом жителям громади надано комплекс соціальних послуг: здійснено дрібний ремонт меблів, порубку дров, прибирання снігу, а також проконсультовано з різних соціальних питань.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. По вівторках і четвергах у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» для 20 осіб проходили заняття «Групи здоров’я». Для 30 осіб проведено екскурсію до Сумського обласного краєзнавчого музею, для 63 відвідувачів терцентру організовано дев’ять занять в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Всього протягом звітного періоду 180 осіб взяли участь у 65 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 80 осіб – у 14 майстер-класах із декоративно-вжиткового мистецтва. Театральний колектив осіб з інвалідністю «Єднання» взяв участь і став лауреатом Всеукраїнського інклюзивного фестивалю творчості дітей та молоді «ВОСТОК-СХІД-WEST 2022». 

Тривала робота Університету третього віку: відбулись 13 занять на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихології», «Віртуального туризму», «Гаджетів», «Англійська мова», «Мистецтво», якими було охоплено 168 слухачів поважного віку.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 38 особам. Також надано 35 послуг із соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання, відновлення трудових і соціальних навичок, 10 осіб отримали фахову психологічну допомогу. За сприяння установи 36 бездомних осіб отримали гуманітарну допомогу у вигляді речей, взуття.

Проведено два виходи соціального патруля в районі вул. Данила Галицького, вул. Люблінська, вул. Пушкіна, а також у районі медичних закладів міста. Виявлено трьох бездомних осіб, яких інформовано про роботу і Будинку нічного перебування, і пункту обігріву, але вони не виявили бажання змінити спосіб життя та звернутися до установи за отриманням послуг.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 329 послуг соціальної адаптації 203 особам, в тому числі учаснику бойових дій, який уперше звернувся до установи. Розпочато надання медичних послуг: шестеро захисників України отримали послуги лікарів фізіотерапевта та психотерапевта. Окрім цього, Центр сприяв наданню матері учасника бойових дій 60 донорських корінців для подальшого її забезпечення безоплатно трьома дозами крові.

Організовано та проведено в онлайн-режимі засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 20 справ, по яких позитивно вирішено питання призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог внутрішньо переміщеним особам).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 21 січня перебували на обліку, становила 2083 особи, з яких 1816 (87%) отримували допомогу з безробіття.

З початку 2022 року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 125 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 105.

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 48 осіб.

Станом на 21 січня розірвано шість трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 685 одиниць: для робітників – 445, службовців – 177, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 63.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.