Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (7–14 лютого 2022 року).
Бюджет
Станом на 10 лютого до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 264,4 млн грн, що становить 9,2% до плану на рік.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 50,1 млн грн (або на 23,4%).
Із загальної суми надходжень 66,8% (176,6 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 26,7% (70,6 млн грн) – місцеві податки та збори (20,1% (53,2 млн грн) – єдиний податок; 5,2% (13,8 млн грн) – земельний податок та орендна плата.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 10,4 млн грн, що становить 8,7% до плану на рік.
Надходження бюджету розвитку становлять 2,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 2,6 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,1 млн грн).
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 66,6 млн грн, що становить 74,8% до плану на січень–лютий за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом лютого надійшло: від оренди комунального майна – 112,8 тис. грн, що становить 2,6% від планового завдання на лютий; відчуження комунального майна – 359,6 тис. грн, що становить 16,1 % від планового завдання на лютий; плати за землю – 1,2 млн грн, що становить 5,6% від планового завдання на лютий (земельного податку – 421 тис. грн або 4,8% від плану на поточний місяць; орендної плати – 773,9 тис. грн або 6,2% від плану на поточний місяць); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 18,1 тис. грн, що в 1,5 раза перевищує планове завдання на лютий.
З початку року надійшло: від оренди комунального майна – 4,6 млн грн, що становить 70,1% від планового завдання на два місяці; від відчуження комунального майна – 2,6 млн грн, що становить 116,1% від планового завдання на два місяці; плати за землю – 13,8 млн грн, що становить 37,4% від планового завдання на два місяці (земельного податку – 5,4 млн грн або 36% від плану на два місяці; орендної плати – 8,4 млн грн або 38,4% від плану на два місяці, від продажу земельних ділянок – авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки – 5 тис. грн (надходження планом не передбачені); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 122 тис. грн, що в 5,1 раза перевищує планове завдання на два місяці.
Крім того, з початку року до бюджету надійшло 0,3 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 12,2% від планового завдання на два місяці.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією, з початку лютого два підприємства-боржники виплатили 1,7 млн грн заборгованої заробітної плати: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1,6 млн грн, ТОВ «Газтех» – 10 тис. грн.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 33 дитини: хлопчиків – 18, дівчаток – 15.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилася: 410 осіб проти 423.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 235, вуличних травм – 133, спортивних – 18, дорожньо-транспортних – одна, інших – 23.
З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214327 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД №1» – 111188, КНП «ЦПМСД №2» – 103139), що становить 82,8% постійного населення міста.
Освіта
Відбулась зустріч з керівниками закладів освіти, які територіально розташовані в старостинських округах, та старостами за участі заступників міського голови Станіслава ПОЛЯКОВА та Тамари ІЩЕНКО з питань співпраці в напрямку належного функціонування закладів.
У рамках підготовки до IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад 43 учні-переможці ІІІ етапу взяли участь у відбірково-тренувальних зборах.
Розпочалося приймання творчих робіт в рамках І (міського) етапу Всеукраїнського дитячого літературного конкурсу на протипожежну та техногенну тематику «Ми за безпечне майбутнє», який проводиться спільно з Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Здійснено узагальнення статистичних звітів про діяльність закладів дошкільної освіти у 2021 році. Відповідно до звітів дошкільну освіту отримують 9966 дітей (раннього віку – 1931 дитина, дошкільного віку – 8035 дітей), що на 520 дітей менше ніж у січні 2021 року. Кількість дітей, яким на 1 вересня наступного за звітним року виповниться п’ять років, становить 2560 дітей, шість років – 2577 дітей, сім років – 248 дітей. Відповідно до 1 класу піде близько 3000 вихованців. Проєктна потужність закладів освіти для дошкільнят становить 10110 місць. У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади на 100 місцях виховується 99,6 дітей, у 2021 році – 102 дитини.
Організовано вакцинацію 30 працівників закладів освіти бустерною дозою.
У закладах дошкільної освіти функціонували 430 груп, які відвідували 4809 вихованців.
У дитсадках зафіксували захворювання на COVID-19 118 працівників та 20 дітей (на самоізоляції перебували 17 груп, 194 дитини), у закладах загальної середньої освіти хворіли два учні та 106 працівників.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень і дотриманням протиепідемічних заходів: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися через спеціальну скриньку, розташовану при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35), за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».
Приймання громадян також здійснювалося в Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.
Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за лютий поточного року 14320 мешканцям громади на суму 25,7 млн грн.
Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1639 осіб), перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за січень на суму 448,5 тис. грн.
Представникам домогосподарств (30394) перераховано готівкою житлові субсидії та пільги за січень (43,7 млн грн).
Виконувалася програма Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя»: КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (3,5 млн грн).
Отримано 18 повідомлень про факти насильства в сім’ї відносно дев’яти осіб, в тому числі щодо п’яти осіб насильство вчинялось неодноразово та щодо 13 – уперше.
Жителям громади, які проходять гемодіаліз (23 особи), надавали послугу «Соціальне таксі», ще 10 допомагали з підвезенням до лікувальних установ.
Соціальні працівники КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» обслуговували 780 осіб з-поміж одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 58 осіб із приєднаних до міста громад. Взято на обслуговування дев’ять осіб, котрі потребують надання соціальних послуг. Відбувся виїзд мультидисциплінарної команди з надання соціальних послуг мешканцям Стецьківської громади. Надано послуги чотирьом особам (ремонт меблів, дверей, вимикачів та світильника розчищення снігу, доставка засобів особистої гігієни). Заняття з відвідувачами відділень терцентру проходили в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками, проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. Щовівторка та щочетверга в спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» для 20 осіб проходили заняття «Групи здоров’я». Для 56 відвідувачів терцентру організовано 11 занять у рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя».Всього протягом звітного періоду 215 осіб взяли участь у 54 заходах культурно-виховного спрямування, 140 – у 23 майстер-класах із декоративно-вжиткового мистецтва. Тривала робота Університету третього віку: проведено 10 занять на факультетах «Комп’ютерні технології», «Основи медицини та здорового способу життя», «Креативне рукоділля», «Основи роботи зі смартфоном та планшетом», «Англійська мова», «Мистецтво», які відвідали 106 слухачів поважного віку.
Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 41 особі, яка також отримала 45 послуг із соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання, відновлення трудових і соціальних навичок, 15 осіб отримали фахову психологічну допомогу. За сприяння установи для 37 бездомних осіб проведено благодійну вечерю, чотири особи отримали гуманітарну допомогу у вигляді речей та взуття. Проведено вихід соціального патруля в районі мостів ЧРЗ та Харківського – бездомних осіб не виявлено.
У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.
КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 337 послуг соціальної адаптації 198 особам, 21 консультацію з юридичних питань, 65 осіб отримали медичні та реабілітаційні послуги. Для п’яти захисників України та членів їх сімей організовано безоплатний перегляд вистав у Сумському національному академічному театрі ім. Щепкіна.
Організовано та проведено в онлайн-режимі засідання: конкурсної комісії з визначення аптечних установ, які здійснюватимуть пільгове забезпечення лікарськими засобами за рецептами лікарів громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (визначено умови, дату та строк проведення конкурсу, затверджено форму заяви про участь у конкурсі та текст оголошення про проведення конкурсу); комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли та осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (в результаті засідання шести учасникам бойових дій з з-поміж ВПО, яким грошова компенсація була призначена раніше, але ще не виплачена, проведено перерахунок розміру компенсації у зв’язку із збільшенням вартості спорудження 1 м2 житла до 14190 грн на загальну суму 348 тис. грн. Особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи з-поміж учасників АТО призначену грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення у розмірі 1,3 млн грн).
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 11 лютого перебували на обліку, становила 2034 особи з яких 177483 (87%) отримували допомогу з безробіття.
З початку 2022 року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 344 особи, із них зареєстрованих безробітних – 246.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 59 осіб.
Станом на 11 лютого розірвано 18 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 771 одиницю: для робітників – 422, службовців – 255, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 94.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.