004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (1 – 8 серпня 2022 року).

Бюджет

Станом на 1 серпня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн, що становить 49,3% до плану на рік.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 77,1 млн грн (або на 5,8%) за рахунок податку на доходи фізичних осіб та орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 51 млн грн, що становить 42,9% до плану на рік.

Надходження бюджету розвитку становлять 4,3 млн грн (кошти від відчуження майна – 3,2 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,1 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 346,1 млн грн, що становить 99,2 % до плану на січень – липень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом липня надійшло: від оренди комунального майна – 5,3 млн грн, що в 2,5 раза перевищує планове завдання на липень; відчуження комунального майна – 86,9 тис. грн, що становить 27,5% від планового завдання на липень; плати за землю – 24,9 млн грн, що становить 122,2% від планового завдання на липень (земельного податку – 14,1 млн грн або 175,8% від плану на поточний місяць; орендної плати – 10,9 млн грн або 87,6% від плану на поточний місяць); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 342,9 тис. грн, що в 28,5 раза перевищує планове завдання на липень.

З початку року надійшло: від оренди комунального майна – 40,7 млн грн, що 2,4 раза перевищує планове завдання на сім місяців; від відчуження комунального майна – 3,2 млн грн, що становить 84,3% від планового завдання на сім місяців; коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 15,1 тис. грн, що становить 43,1% від планового завдання на сім місяців; плати за землю – 74,1 млн грн, що становить 56,4% від планового завдання на сім місяців (земельного податку – 40 млн грн або 66% від плану на сім місяців; орендної плати – 39,1 млн грн або 49,9% від плану на сім місяців, від продажу земельних ділянок – авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки – 5 тис. грн (надходження планом не передбачалися); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 664,5 тис. грн, що в 7,9 раза перевищує планове завдання на сім місяців.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 17,2 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 118,6% від планового завдання на січень–липень 2022 року.

Освіта

Відбулася нарада з представниками італійського благодійного фонду AVSI Foundation та керівниками шкіл № 1, № 2, № 6, № 10, № 17, № 18, № 21 у рамках проєкту «Освіта та захист ініціатив в умовах надзвичайних ситуацій для найбільш вразливих верств населення», що спонсорується Відділом ООН з координації гуманітарних відносин (ОСНА). Під час наради обрали підрядників для поточного ремонту семи закладів загальної середньої освіти та опрацьовано проєкт договору щодо надання послуг по поточному ремонту.

Тривала підготовка закладів освіти до нового навчального року, забезпечення проходження ними осінньо-зимового періоду 2022–23 років. Наразі 38 закладів освіти надали повний пакет документів теплопостачальним організаціям для підписання актів готовності до опалювального сезону, чотири вже отримали такий документ.

Соціальний захист

Працівники департамент соціального захисту населення здійснювали приймання жителів громади з різних питань соціального захисту, вживалися заходи зі своєчасної підготовки документів для нарахування державних та місцевих соціальних гарантій.

Протягом звітного періоду надано 6451 послугу соціального щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.

Прийнято, взято на облік та видано відповідні довідки 590 внутрішньо переміщеним особам.

Продовжувалася співпраця з реабілітаційними установами щодо оформлення документів дітей з інвалідністю для направлення їх на реабілітацію: оформлено шість договорів, направлено на реабілітацію 15 дітей.

Тривало оздоровлення пільгової категорії громадян: 24 осіб направлено до санаторіїв, з яких вісім уже повернулися з лікування.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: 50 волонтерам, нагородженим Почесними грамотами міського голови, виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; власникам автостоянок компенсовано вартість послуг зі зберігання в квітні-червні поточного року транспортних засобів 23 водіїв з інвалідністю та водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю (36,7 тис. грн); КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (4710,1 тис. грн); АТ «Укрзалізниця» компенсовано витрати за пільговий проїзд окремих категорій громадян на загальну суму 167 тис. грн.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» щоденно забезпечувала обслуговування одиноких та одинокопроживаючих осіб похилого віку та з інвалідністю, зокрема 814 осіб вдома.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру проходили в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота, проводилися конкурси, марафони та вікторини. У рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя» провели дев’ять занять для 49 осіб. Для 56 відвідувачів терцентру влаштували екскурсію до міського парку ім. Кожедуба, ще 10 безплатно відвідали кінотеатр «Дружба». Всього протягом звітного періоду 70 осіб взяли участь у 24 заходах культурно-виховного спрямування, 36 – у чотирьох майстер-класах із декоративно-вжиткового мистецтва.

В офлайн-режимі відбулося п’ять занять на факультетах Університету третього віку.

У відділеннях денного перебування особи з інвалідністю, слухачі Університету третього віку та співробітники територіального центру продовжують допомагати у виготовленні маскувальних сіток та маскувального одягу для потреб ЗСУ у рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ». Особи з інвалідністю під керівництвом майстрів виготовляють кавери на каски, браслети та обереги для військових ЗСУ.

За сприяння терцентру приватними пекарнями в якості благодійної допомоги надано 300 хлібобулочних виробів для 200 осіб з-поміж вразливих верств населення.
У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечували хлібобулочними виробами.
Жителям громади, які проходять гемодіаліз (22 особи), надавали послугу «Соціальне таксі.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 33 особам, які також отримали 60 послуг з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання, відновлення трудових і соціальних навичок. За сприяння установи для 33 бездомних осіб провели шість благодійних обідів, п’ятьох осіб забезпечили речами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надала 361 послугу соціальної адаптації.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 5 серпня перебували на обліку, становила 3235 осіб з яких 2822 (87%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 1361 особу, і них зареєстрованих безробітних – 983.

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 120 осіб.

У роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців, взяли участь 14 осіб.

Станом на 5 серпня розірвано 74 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 324 одиниці: для робітників – 165, службовців – 115, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 44.