001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (17 – 24 жовтня 2022 року).

Бюджет

Станом на 20 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2 млрд грн, що становить 68% до плану на рік.

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 347,5 млн грн або «-» 15,1%.

Сума недовиконання на поточну дату за розписом становить 329,1 млн грн або «-» 14,4%.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 99,1 млн грн, що становить 84% до плану на рік.

Надходження бюджету розвитку становлять 5,5 млн грн.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 443,2 млн грн, що становить 99,2% до плану на січень – жовтень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло:

  • від оренди комунального майна – 731,4 тис. грн, що становить 34,3% від планового завдання на жовтень;
  • відчуження комунального майна – 554,3 тис. грн, що становить 175,1% від планового завдання на жовтень;
  • плати за землю – 6,3 млн грн, що становить 34,3% від планового завдання на жовтень (земельного податку – 2,1 млн грн або 28,4% від плану на поточний місяць; орендної плати – 4,2 млн грн, або 38,3% від плану на поточний місяць).

З початку року надходження склали:

  • від оренди комунального майна – 43 млн грн, що становить 182,4% від планового завдання на 10 місяців 2022 року за рахунок сплати заборгованості по орендній платі ТОВ «Сумитеплоенерго» за період з лютого по квітень 2022 року включно та авансового платежу за укладення додаткової угоди по договору оренди цілісного майнового комплексу;
  • від відчуження комунального майна – 4,1 млн грн, що становить 87,1% від планового завдання на 10 місяців;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету, – 29,1 тис. грн, що становить 58,2% від планового завдання на 10 місяців поточного року;
  • плати за землю – 102,7 млн грн, що становить 53,9% від планового завдання на 10 місяців 2022 року (земельного податку – 47,9 млн грн або 62,6% від плану на 10 місяців; орендної плати – 54,9 млн грн або 48% від плану на 10 місяців),
  • від продажу земельних ділянок – авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки – 5 тис. грн (надходження планом не передбачалися);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,1 млн грн, що в 12,5 раза перевищує планове завдання на 10 місяців.

Крім того, з початку року до бюджету отримано 18,1 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що становить 99,5% від планового завдання на січень – жовтень 2022 року.

Освіта

Розпочався І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів.

Спеціалісти управління освіти і науки провели аудит харчоблоків закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу стану забезпечення запровадження реформи шкільного харчування та забезпечення стабільної роботи харчоблоків. Матеріали по кожному закладу подали до Міністерства освіти і науки України.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели студію цифрової активності «Робота з онлайн-сервісами для створення відеороликів», круглий стіл «Реалізація змістових ліній та діяльнісного підходу на уроках біології», марафон цифрової грамотності, фабрику професійної адаптації «Кроки», флештренінг «Індивідуальна програма розвитку – складова успішної реалізації».

У шести закладах загальної середньої освіти розпочали капітальні ремонти частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття. За кошти італійського благодійного фонду AVSI в одній зі шкіл влаштували вентиляцію в частині підвального приміщення з пристосуванням як найпростішого укриття.

Управління освіти і науки разом з ГО «Емаус» та AVSI Foundation опрацьовувало можливість реалізації нового проєкту легкого відновлення по шести школах коштом регіону Ломбардія (Італія). Також розглядали питання здійснення ремонтних робіт в КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» за рахунок благодійних коштів.

У закладах освіти тривала видача учням і вихованцям наборів цукерок.

Соціальний захист

Працівники департамент соціального захисту населення здійснювали приймання жителів громади з різних питань соціального захисту, вживалися заходи зі своєчасної підготовки документів для нарахування державних та місцевих соціальних гарантій. Протягом звітного періоду надано 4966 послуг щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.

Прийняли, взяли на облік та видали відповідні довідки 154 внутрішньо переміщеним особам. Двох ВПО влаштували на тимчасове розміщення до гуртожитку закладу професійно-технічної освіти.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за жовтень по додаткових відомостях 168 одержувачам на 1,8 млн грн.
Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»:

  • АТ «Укрзалізниця» компенсовано витрати за пільговий проїзд окремих категорій громадян (24,1 тис. грн;
  • виплачено членам добровольчих формувань Сумської міської ТГ і громадських невоєнізованих формувань матеріальну допомогу за вересень по 6,5 тис. грн та матеріальну допомогу для розв'язання соціально-побутових питань, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (в розмірі 25% прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

В офлайн-режимі відбулося засідання опікунської ради при органі опіки та піклування, під час якого розглянуто 12 заяв мешканців громади щодо призначення опікуна над недієздатною особою, а також влаштування недієздатної особи до закладу інтернатного типу (надано відповідні пропозиції органу опіки та піклування шляхом підготовки проєкту рішення виконавчого комітету).

Здійснювалося комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб дев’яти осіб, котрі потребують надання соціальних послуг, для подальшого розрахунку права громадянина, який надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, на виплату відповідної компенсації.

Протягом тижня надійшло 11 повідомлень про здійснення домашнього насильства відносно 11 осіб (щодо однієї особи насильства відбулося повторно). З усіма кривдниками дільничними офіцерами поліції проведено профілактичну роботу, до них застосовані адміністративні стягнення. Постраждалих від домашнього насильства проінформовано про заклади, в яких вони можуть отримати допомогу, про можливість тимчасового проживання в Сумському обласному центрі соціально-психологічної допомоги.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» щоденно забезпечувала обслуговування одиноких та одинокопроживаючих осіб похилого віку та з інвалідністю.

В офлан-режимі продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота, проводилися конкурси, марафони та вікторини. У рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя» проведено дев’ять занять для 68 людей. Протягом звітного періоду 78 осіб взяли участь у 27 заходах культурно-виховного спрямування, 4о відвідувачі денних відділень терцентру – у семи майстер-класах із декоративно-вжиткового мистецтва.

У понеділок і четвер на озері Чеха проводилися заняття «Групи здоров’я». Відбулося чотири заняття на факультетах Університету третього віку за участі 48 слухачів.

У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» під гаслом «Наближаємо Перемогу разом» працівниками терцентру та його відвідувачами надано допомогу у виготовленні маскувальних сіток та маскувального одягу, а також виготовлено вісім килимків, 255 оберегів, браслетів і ляльок-мотанок для військових.

Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечувалися хлібобулочними виробами. Додатково від благодійників отримано 500 одиниць хліба, які видано одиноким та одинокопроживаючим громадянам, які обслуговуються терцентром.

Одиноким пенсіонерам, особам з інвалідністю (13 осіб) надано продуктові набори, 74 особам – засоби догляду за тяжкохворими. Одній людині допомогли з забезпеченням твердим паливом.

Жителям громади, які проходять гемодіаліз (22 особи), надавали послугу «Соціальне таксі».

Послугою притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 25 людей, ще двоє осіб скористалися пунктом обігріву, залишившись на ночівлю.

Відбулося 39 заходів з 48 безхатьками з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання, відновлення трудових і соціальних навичок, групова профілактична психокорекцйійна бесіда з 22 людьми.

За сприяння установи 22 бездомних забезпечено продуктами харчування, дев’ятьох осіб – речами.

Здійснено вихід соціального патруля в місцях можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Соборна, вул. Засумська та в районі Центрального ринку, під час якого розповсюджено листівки з інформацією про роботу Будинку нічного перебування.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надавала послуги соціальної адаптації, юридичні та психологічні консультації.

Відбулося чотири заходи культурно-виховного спрямування для учасників бойових дій та членів їх сімей. Організовано безоплатні перегляди вистав в Сумському національному академічному театрі ім. Щепкіна.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 21 жовтня перебували на обліку, становила 2945 осіб з яких 2595 (88%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 1958 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1464.

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 156 людей.

У роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців, взяли участь 15 осіб.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 494 одиниці: для робітників – 239, службовців – 199, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 56.