Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (24 квітня – 1 травня 2023 року).
Бюджет
Станом на 27 квітня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 801,4 млн грн, що становить 30,3% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становила 57,4 млн грн або «-» 6,7%, переважно через податок на доходи фізичних осіб.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 91,9 млн грн (або на 13%) переважно через податок на доходи фізичних осіб, акцизного податку, місцевих податків і зборів, плати за надання адміністративних послуг і надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2022 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 35,2 млн грн, що становить 33,2% до плану на рік.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 150,4 млн грн, до спеціального – 0,7 млн грн, грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди».
Плата за землю та комунальне майно
Протягом квітня надійшло:
- від оренди комунального майна – 7,6 млн грн, що становить 155,1% від планового завдання на квітень;
- від відчуження комунального майна – 300 тис. грн, що становить 333,3 % від планового завдання на квітень;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 5,3 тис. грн, що становить 395,5% від планового завдання на квітень;
- плати за землю – 13,7 млн грн, що становить 170,7% від планового завдання на квітень (земельного податку – 2,3 млн грн або 62,3% від плану на поточний місяць; орендної плати – 11,3 млн грн або 266,4% від плану на поточний місяць);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 392,2 тис. грн, що 11,6 раза перевищує планове завдання на квітень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 4,6 тис. грн, що в 15,3 раза перевищує планове завдання за квітень;
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності у квітні надійшло 544,9 тис. грн (планові розрахунки не передбачені).
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 29,1 млн грн, що становить 48,5% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 455,6 тис. грн, що складає 45,6% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 6 тис. грн, що становить 40% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 55,5 млн грн, що становить 176,2% від планового завдання на січень – квітень (земельного податку – 17,2 млн грн або 115,9% від плану на січень – квітень; орендної плати – 38,4 млн грн або 229,7% від плану на січень – квітень (коштом погашення заборгованості за попередні періоди));
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 2 млн грн, що в 15,1 раза перевищує планове завдання за січень – квітень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 11,6 тис. грн, що становить 257,8% від планового завдання на січень – квітень.
Освіта
Тривало приймання документів для зарахування дітей до 1-х класів закладів загальної середньої освіти Сумської МТГ.
Відбулося засідання координаційної ради з питань модернізації мережі закладів загальної середньої освіти громади, на якому опрацьовувалися пропозиції та зауваження від громадськості щодо проєкту Перспективного плану щодо оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади.
Під час онлайн-наради з керівниками закладів дошкільної освіти обговорено питання фінансово-господарської діяльності, порядку прийому дітей у ЗДО, роботи з електронною чергою, особливостей організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
У рамках проведення Тижня з основ безпеки життєдіяльності у школах відбувся День цивільного захисту за участі Сумського районного управління ГУ ДСНС України у Сумській області та патрульної поліції .
Тривало облаштування «класів безпеки». Наразі створено 24 такі у 22 закладах загальної середньої та Центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.
У школах п’яти школах і двох дитсадках продовжували капітальні ремонти частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття.
Спеціалісти управління провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у школах № 6, № 8, № 9, № 31, класичній гімназії, Багатопрофільному навчально-реабілітаційному центрі № 1, Центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, Центрі науково-технічної творчості молоді.
На базі Центру професійного розвитку педагогічних працівників відбувся огляд-виставка «Універсальний дидактичний посібник – дітям дошкільного віку». Творчі доробки представили заклади освіти Сумської міської територіальної громади: ЗДО № 5, № 6, № 8, № 10, № 12, № 13, № 17, № 20, № 21, № 22, № 25, № 28, № 29, № 32, № 39, СПШ № 32, КУ НВК № 16.
Відбулося засідання журі І (міського) етапу обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у 2023 році. Розглянуто 24 конкурсних роботи у номінаціях «Реалізація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням дистанційного формату», «Універсальний дидактичний посібник – дітям дошкільного віку».
Соціальний захист
Протягом звітного періоду надано 3562 послуги щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.
Звернулася за оформлення довідки про взяття на облік 181 внутрішньо переміщена особа. Двох ВПО влаштували до гуртожитку Державного професійна-технічного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти з дизайну та сфери послуг».
Підготовлено клопотання та пакети документів для отримання путівки до інтернатного закладу на 11 осіб.
Направлено на реабілітацію чотирьох дітей з інвалідністю.
Протягом тижня зареєстрували 11 випадків домашнього насильства стосовно 10 осіб (стосовно однієї особи – повторно). Кривдникам винесені приписи із забороною контактувати із постраждалими. Працівниками мобільної бригади здійснено 12 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати 796 студентам, яким призначено соціальну стипендію за квітень на 1,6 млн грн.
Виконувалися програми «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей».
Проведено засідання:
- опікунської ради при органі опіки та піклування Сумської міської ради, на якому розглянуто 10 заяв мешканців громади щодо призначення їх опікунами або помічниками недієздатних осіб (надано відповідні пропозиції органу опіки та піклування шляхом підготовки проєкту рішення виконавчого комітету);
- комісії з питань альтернативної (невійськової) служби (подовжено проходження альтернативної служби одній особі в КП «Міськводоканал» на час дії воєнного стану).
Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» 1710 громадянам надала 2898 соціальних послуг. Уперше взято на обслуговування 16 осіб. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток та маскувального одягу, спідньої білизни, шкарпеток, подушок, оберегів і браслетів, окопних свічок і килимків.
Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 30 людей, ще троє звернулися до пункту обігріву та залишилися на ніч. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових та соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди. За сприяння установи для 30 безхатьків проведено благодійний обід, 29 – забезпечено продуктами харчування, дев’ятеро – отримали речі. Здійснено вихід соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб у районі вул. Іллінська, вул. Засумська, вул. Шевченка та Центрального ринку, під час якого розповсюджено листівки з інформацією про роботу Будинку нічного перебування.
КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 384 послуги з соціальної адаптації, юридичні консультації, медичні та реабілітаційні послуги. Проведено чотири заходи культурно-виховного спрямування для учасників бойових дій та членів їхніх сімей. Для захисників України та членів їх сімей організовано безоплатний перегляд вистав у Сумському національному академічному театрі ім. М. Щепкіна та Театрі юного глядача.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 28 квітня перебували на обліку, становила 2028 осіб, з яких 745 осіб (38%) отримувала допомогу з безробіття.
З початку 2023 року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 991 особу, з них зареєстрованих безробітних – 756.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 89 безробітних.
До виконання суспільно корисних робіт залучили 114 осіб з-поміж зареєстрованих безробітних. На виконання громадських робіт направили 25 осіб.
Актуальна база вакансій станом на 28 квітня налічувала 462 одиниці: для робітників – 236, службовців – 177, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребує спеціальної підготовки, – 49.