006.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (30 травня – 6 червня 2016 року).

Бюджет

Станом на 1 червня до Загального фонду міського бюджету надійшло 399 млн грн. (47,5 % до плану на рік).

Сума перевиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 49,3 млн грн. (за розписом – 35,4 млн грн.), земельний податок та орендна плата – 14,7 млн грн. (за розписом – 13,6 млн грн.), єдиний податок – 14,3 млн грн. (за розписом – 6,9 млн грн.), акцизний податок – 8,4 млн грн. (за розписом – 6,5 млн грн.), плата за оренду комунального майна – 3 млн грн. (за розписом – 3,6 млн грн.), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 666,2 тис. грн. (за розписом – 1 млн грн.), податок на доходи фізичних осіб – 5 880 тис. грн. (за розписом – 767,5 тис. гривень).

У порівнянні з відповідним періодом минулого року в співставних значеннях надходження власних доходів збільшились на 131,6 млн грн. за рахунок податку на доходи фізичних осіб (+ 70,1 млн грн.), акцизного податку (+ 17,3 млн грн.), земельного податку та орендної плати (+ 20,3 млн грн.), єдиного податку (+ 16,5 млн грн.), плати за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів (+3,9 млн грн.), плати за оренду комунального майна (+ 3,1 млн грн.), податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (+ 963,6 тис. гривень).

Із загальної суми надходжень з початку року 57 % (227,6 млн грн.) становить податок на доходи фізичних осіб; 15,2 % (60,7 млн грн.) – земельний податок та орендна плата; 12,2 % (48,5 млн грн.) – єдиний податок; 9,8 % (39 млн грн.) – акцизний податок; 2,3 % (9,3 млн грн.) – плата за оренду комунального майна; 0,9 % (3,8 млн грн.) – плата за надання адміністративних послуг.

До Спеціального фонду міського бюджету надійшло 22,2 млн грн. (36, 7 % до плану на рік), що на 2,9 млн грн. більше надходжень за відповідний період
2015 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 1,8 млн грн. (90,5 % до планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12), в тому числі: 1,2 млн грн. – кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності; 296 тис. грн. – кошти від продажу земелених ділянок; 280,7 тис. грн. – кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту; 40,5 тис. грн. – відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів.

Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 454,7 млн грн. (96,3 % до плану на січень-травень за розписом).

Плата за землю та комунальне майно

Станом на 6 червня від оренди комунального майна надійшло 9,3 млн грн.(61,8 % плану на рік).

Від відчуження комунального майна з початку року надійшло 1,2 млн грн. (116,6 % плану на рік).

Плати за землю з початку року надійшло 60,7 млн грн. (55 % плану на рік ). Від продажу земельних ділянок за 2016 рік отримано 296 тис. грн. (11,4 % від плану на рік).

Заборгованість із заробітної плати

Станом на 1 червня сума загального боргу складає 73 млн грн. (менше до 1 травня на 2,2 млн гривень). Його накопичило 31 підприємство: дев'ять – економічно активні (37,3 млн грн.), 11 – підприємства-банкрути (34,4 млн грн.), 11 – економічно неактивні (1,3 млн грн.).

Питома вага боргів –51,1 % – належить економічно активним підприємствам (ПАТ «Сумське машинобудівне науково- виробниче об’єднання» – 46,7 %); 47,1 % – підприємствам-банкрутам (ВАТ «Selmi» – 33,4 % та ПАТ «Центролит» – 9,5 %) ; 1,8 % – неактивним.

Охорона здоров'я

У міському клінічному пологовому будинку за останній тиждень з'явилось на світ 39дітей (за попередній тиждень – 33): дівчаток – 16, хлопчиків – 23.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась на 32 %: 434 особи проти 329.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 222 (переломи – 42, травми зв’язок – 40, рани – 59, вивихи – шість, інше – 75). Вуличних травм – 187 (переломи – 58, травми зв’язок – 39, рани – 41, вивихи – п'ять, інше – 44), дорожньо-транспортних – дві, кримінальних – дві, інших – 21.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 10 переселенців із Донецької та Луганської областей : дев'ять дорослих (п'ятеро – щодо лікування, четверо – на медогляд) та одна дитина (з приводу стаціонарного лікування).

Медичної допомоги потребували й п'ятеро військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО (один лікувався стаціонарно). Зареєстрували два телефонні дзвінки до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовиків, котрі перебували на Сході країни, та їхніх рідних.

Освіта

У школах міста 30 травня запрацювали 58 таборів з денним перебуванням, у яких планують оздоровити 5300 дітей. На їхнє харчування з міського бюджету виділено 816,2 тис. грн. Комісією у складі спеціалістів управління освіти і науки, управління Держпродспоживслужби здійснюється вивчення стану організації роботи пришкільних, профільних таборів, таборів праці та відпочинку.

У дитячих садочках літня оздоровча кампанія розпочалась 1 червня. З міського бюджету для вітамінізації дітей додатково виділено 274,2 тис. грн. Організовано додатковий прийом їжі (другий сніданок) у вигляді фруктів, соків.

Близько 2000 учнів навчальних закладів міста стали учасниками загальноміських заходів з нагоди Міжнародного дня захисту дітей.
У Палаці дітей та юнацтва відбувся яскравий фінал дитячого фестивалю «Україна – рідний край». Свої творчі здібності й таланти демонстрували вихованці 26 дитячих садочків міста. На святі були присутні заступник міського голови Степан ПАК, депутати міської ради, батьки малюків.

Учениця Сумського вищого професійного училища будівництва і дизайну Вікторія ЯЦУРА стала однією з найкращих у Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності з професії «Кравець» і удостоєна стипендії Президента України.

У рамках Всеукраїнського конкурсу зі зменшення споживання електроенергії, реалізованого проектом USAID, учень школи № 7 посів
І місце у номінації «Кращий відеоролик на тему енергозбереження».

Учні професійно-технічних навчальних закладів області змагалися у конкурсі кулінарного мистецтва «Смачнофест». Серед 17 команд перемогу виборов Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу, ІІ місце – за командою Сумського вищого професійного училища будівництва і дизайну.

Учні шкіл № 2, № 4 взяли участь у відкритті меморіальної дошки на честь заслуженого тренера Радянського Союзу та України (першого тренера Володимира ГОЛУБНИЧОГО) Василя Полякова.

Відбувався набір дітей до 1-х класів.

Тривала державна підсумкова атестація учнів 9-х класів.

Підготовлено звіти про завершення навчального року (результати ДПА учнів 4-х та 11-х класів). 1257 випускників 11-х класів отримали атестати про повну загальну середню освіту. Цьогоріч у Сумах 52 медалісти: 41 учень отримав золоту медаль, 11 – срібну.

У закладах освіти продовжувались звіти керівників перед громадськістю.

Завершились капітальні ремонти покрівель у ДНЗ № 32, № 35, будівель у школах № 1, № 2, № 7, № 17, харчоблоку НВК № 37, приміщень у ССШ № 29, каналізації та водопровідної системи у ДНЗ № 3 та ССШ № 30, входу та вестибюлю ССШ № 30.

Тривають роботи у школах № 3, № 8, № 9, № 11, № 18, № 21, № 24, гімназії № 1, В-Піщанській ЗОШ, у дошкільних закладах № 1, № 2, № 20, № 21, № 24, № 25, № 27, № 30, № 31, № 32, навчально-виховних комплексах № 9, № 37, № 42, міському міжшкільному навчально-виробничому комбінаті, Центрі науково-технічної творчості молоді.

Відбулось 10 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.

На харчування учнів шкіл та вихованців дошкільних закладів у травні виділено 1,9 млн грн.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

За період із 27 травня по 2 червня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 133 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 3 червня перебували на обліку, складала 2766 осіб, із них 2326 осіб (84 %) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій налічувала 325 одиниць: для робітників – 182, службовців – 89, осіб, які не мають професії або займали місця, що не
потребують спеціальної підготовки, – 54.

З початку року розірвали 530 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року. Реєстрацію трудових договорів із початку минулого року органи державної служби не здійснюють.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1998 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1013.

Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 87 осіб.

До проведення громадських робіт із початку року залучили 353 особи з числа зареєстрованих безробітних: 170 працював у КП «Зелене будівництво», 16 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат» та 167 – в управлінні соціального захисту населення.