Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (10–17 липня 2023 року).
Бюджет
Станом на 13 липня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн, що становить 52,2% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила на означену дату 27 млн грн або «-» 1,9%, переважно через податок на доходи фізичних осіб.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 154,4 млн грн (або на 12,6%) переважно через податок на доходи фізичних осіб, акцизний податок, місцеві податки та збори, плату за надання адміністративних послуг і надходження орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2022 року та січень – березень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 66,7 млн грн, що становить 62,6% до плану на рік.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 320,2 млн грн, до спеціального – 4 млн грн, (3,6 млн грн – грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди»; 0,4 млн грн – кошти на реалізацію грантового проєкту «Підвищення обізнаності населення Сумської міської територіальної громади про можливості відновлювальної енергетики» ЦЕНТУМ).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом липня надійшло:
- від оренди комунального майна – 6,7 млн грн, що становить 133,1% від планового завдання на липень;
- від відчуження комунального майна – 359,2 тис. грн, що становить 399,1% від планового завдання на липень;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 2 тис. грн, що складає 149,3% від планового завдання на липень;
- плати за землю – 938,7 тис. грн, що становить 11,5% від планового завдання на липень (земельного податку – 299,4 тис. грн або 8,1% від плану на поточний місяць; орендної плати – 639,3 тис. грн або 14,2% від плану на поточний місяць);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 46,3 тис. грн, що в 1,4 раза перевищує планове завдання на липень.
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 52,5 млн грн, що становить 87,5% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 1,6 млн грн, що складає 163,4% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 13,4 тис. грн, що становить 89,3% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 80,2 млн грн, що становить 144,1% від планового завдання на січень – липень (земельного податку – 24,9 млн грн або 96,3% від плану на січень – липень; орендної плати – 55,3 млн грн або 185,7% від плану на січень – липень (коштом погашення заборгованості за попередні періоди);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 3,7 млн грн, що в 15,7 раза перевищує планове завдання за січень – липень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 13,6 тис. грн, що становить 70,8% від планового завдання на січень – липень;
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності з початку року надійшло 1,6 млн грн, що майже в 3 рази перевищує планові розрахунки на січень – липень.
Освіта
Начальник управління освіти і науки Неля ВЕРБИЦЬКА взяла участь у нараді, організованій Міністерством освіти і науки України, з питань підготовки до 2023/2024 навчального року в умовах правового режиму воєнного стану. Розглядалися питання щодо вибору форм організації освітнього процесу, орієнтовних даних про контингент здобувачів освіти, прогнозовану кількість учнів, які навчатимуться в форматах «онлайн» і «офлайн» з 1 вересня 2023 року, стану створення безпечних умов та забезпечення закладів освіти укриттями тощо.
Відбулося засідання постійної комісії для обстеження приміщень закладів освіти комунальної форми власності Сумської міської ТГ щодо готовності їх використання як найпростіших укриттів. Визначено 11 закладів освіти, приміщення яких будуть обстежені на предмет можливості їх використання за таким призначенням.
З метою належної підготовки закладів дошкільної освіти до роботи в новому навчальному році здійснено опитування батьків щодо потреби перебування та організації харчування дитини дошкільного віку в закладі освіти з 1 вересня року.
У закладах освіти тривала підготовка до нового опалювального періоду. Три заклади загальної середньої та чотири дошкільної освіти одержали акти готовності. Виконали всі заходи з підготовки теплового господарства до нового опалювального періоду, сформували папки та очікують на отримання актів готовності 15 шкіл і 14 садків, Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, ДЮСШ № 2. Чекають на виконання гідравлічних випробувань згідно з графіком школи сім закладів загальної середньої освіти та 13 дошкільної. Дві школи усувають недоліки приписів теплопостачальної організації.
Соціальний захист
Протягом звітного періоду надано 5263 послуги соціального характеру з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.
За оформлення довідки про взяття на облік звернулися 155 внутрішньо переміщених осіб, які прибули з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації (оточенні). Організовано роботу щодо забезпечення внутрішньо переміщених осіб, які прибувають до Сумської міської ГТ з території громад, що розташовані в районах бойових дій та тих, що в оточенні, безоплатним тимчасовим місцем проживання. Протягом звітного періоду дві родини переселенців (всього три особи) з Луганської області та Херсона влаштовано до гуртожитку на безоплатній основі.
Протягом тижня зареєстровано випадки домашнього насильства щодо 17 людей (щодо чотирьох – повторно). Постраждалим надано допомогу відповідно до проведеної оцінки потреб, кривдникам винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими особами. Працівниками мобільної бригади здійснено 15 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Виконувалися програми соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей», відповідно до яких на минулому тижні забезпечено виплату різних додаткових гарантій коштом бюджету громади на суму 895 тис. грн.
У співпраці з Міжнародною організацією з міграції в рамках проєкту «Людський вимір» протягом травня – червня 40 працівників департаменту та підпорядкованих комунальних установ взяли участь у серії тренінгів, де фахівці отримали навички щодо збору та обробки інформації, планування досліджень, інклюзивної роботи з даними, кількісних та якісних методів дослідження, їх аналіз для подальшого використання в проєктній діяльності. В результаті, департамент став учасником діалогового заходу та отримав допомогу у вигляді ноутбука з програмним забезпеченням, восьми планшетів та восьми сім-карт до них. Завдяки наданій технічній підтримці працівники департаменту отримали можливість удосконалити роботу, підвищити її ефективність та мобільність у процесах збору, обробки та аналізу отриманої інформації.
Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 2856 соціальних послуг. Уперше взято на обслуговування 16 людей. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток та маскувального одягу, спідньої білизни, шкарпеток, подушок, оберегів, килимків. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.
Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалася 21 людина (один безхатько вперше звернувся до установи та отримав відповідні соціальні послуги. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок. За сприяння установи проведено для 19 осіб проведено благодійний обід та забезпечено харчовими продуктами, сім безхатьків отримали речі. Здійснено вихід соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Заливна та просп. М. Лушпи, під час якого розповсюджено листівки з інформацією про роботу Будинку нічного перебування.
КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надавалися послуги з соціальної адаптації, медичні та реабілітаційні, юридичні консультації. Проведено сім заходів культурно-виховного спрямування для учасників бойових дій та членів їхніх сімей.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 14 липня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1882 особи (1016 сумчан), з яких 779 осіб (525 сумчан) отримували допомогу з безробіття.
З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 1603 людей, з них зареєстрованих безробітних – 1229.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 116 безробітних.
До виконання суспільно корисних робіт залучили 362 особи з-поміж зареєстрованих безробітних (у Сумах – 133 особи). На виконання громадських робіт направили 30 осіб.
Актуальна база вакансій станом на 13 липня налічувала 719 одиниць: для робітників – 359, службовців – 287, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребує спеціальної підготовки, – 73.