Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (18 – 25 вересня 2023 року).
Бюджет
Станом на 21 вересня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,9 млрд грн, що становить 71,1% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 29,7 млн грн або «-» 1,6%, переважно за рахунок податку на доходи фізичних осіб.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 143,6 млн грн (або на 8,3%) переважно за рахунок акцизного податку, місцевих податків та зборів, плати за надання адміністративних послуг і надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень-грудень 2022 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 78,3 млн грн, що становить 72,5% до плану на рік.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 428,6 млн грн, до спеціального фонду – 204 млн грн (у тому числі: 200 млн грн – кошти на реконструкцію теплових мереж для забезпечення взаємного резервування теплових джерел Сумської ТЕЦ та КППВ в Сумах; 3,6 млн грн – грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради; 0,4 млн грн – кошти на реалізацію грантового проєкту «Підвищення обізнаності населення Сумської міської територіальної громади про можливості відновлювальної енергетики» ЦЕНТУМ).
Плата за землю та комунальне майно
За вересень надійшло:
- від оренди комунального майна – 1,1 млн грн, що становить 21,44% від планового завдання на вересень;
- плати за землю – 700 тис. грн, що становить 8% від планового завдання на вересень (у вересні платнику податків АТ «Банк Кредит Дніпро» повернули 2,3 млн грн плати за землю (в тому числі 1,6 млн грн земельного податку та 0,7 млн грн орендної плати за землю);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 385,1 тис. грн, що у 11,3 рази перевищує планове завдання на вересень;
- плати за встановлення земельного сервітуту надійшло 4 тис. грн, що в 13,3 раза перевищує планове завдання на вересень.
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 71,5 млн грн, що становить 119,20% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 2,1 млн грн, що складає 125,9% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 26,1 тис. грн, що становить 174% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 94,9 млн грн, що становить 129,6% від планового завдання на січень – вересень (земельного податку – 29,1 млн грн або 86% від плану на січень – вересень; орендної плати – 65,7 млн грн або 167,3% від плану на січень – вересень (коштом погашення заборгованості за попередні періоди);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 4,6 млн грн, що в 15 раз перевищує планове завдання за січень – вересень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 13,6 тис. грн, що становить 68,7% від планового завдання на січень – вересень;
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності, – 1,6 млн грн, що складає 100% від планових розрахунків на січень-вересень 2023 року.
Освіта
Відбулася низка установчих нарад: з директорами закладів загальної середньої освіти з питань організованого початку нового навчального року, фінансової діяльності закладів освіти, роботи психологічної служби та інклюзивного навчання; із завідувачами закладів дошкільної освіти – з питань мережі груп, контингенту вихованців та режиму роботи садочків; з відповідальними особами з питань цивільного захисту – щодо плану ЦЗ Сумської МТГ на особливий період, облаштування «класів безпеки» та розгортання Пунктів Незламності.
Освітяни громади були учасниками наради з питань підготовки та проведення національного мультипредметного тесту у 2024 році, що відбулася за участі директора Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександра СИДОРЕНКА. Визначено пріоритетні завдання щодо забезпечення закладів освіти, визначених тимчасовими екзаменаційними центрами, комп’ютерною технікою та облаштуванням у них захисних споруд цивільного захисту.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели засідання фокус-групи музичних керівників закладів дошкільної освіти, педагогічний інтенсив «Реалізуємо НУШ разом», практичне заняття «Ефективна комунікація – найсильніший soft skills» у межах психологічного проєкту «Психологічна компетентність сучасного педагога», артпікнік «Калинове диво».
Акти готовності до нового опалювального сезону мають 86 закладів освіти.
Документи щодо двох закладів надані теплопостачальні організації, в одному – замінюють теплообчислювачі та монтують устаткування системи моніторингу споживання теплової енергії будівель з впровадженням дистанційної передачі даних.
Соціальний захист
Надано 3696 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.
Прийнято з питань соціального захисту 131 внутрішньо переміщену особу, яка прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації (оточенні). Взято на облік 14 ВПО з Білопільської громади, 18 – з Краснопільської, шестеро – з Хотінської, двоє – з Юнаківської, п’ятеро– з Миропільської, 12 – з Середино-Буди.
Протягом звітного періоду 62 особи надали 75 заявок на забезпечення 224 технічними та іншими засобами реабілітації. Сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Зареєстровано 23 випадки домашнього насильства (щодо шести людей – повторно). Постраждалим надано допомогу відповідно до проведеної оцінки потреб, кривдникам винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими особами. Працівниками мобільної бригади здійснено 12 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Направлено семеро дітей пільгових категорій до оздоровчих закладів: п’ятеро з багатодітних родин та талановиту дитину – до табору «Артек-Прикарпаття» (Львівська область), дитину з інвалідністю – до закладу «Малятко» (Закарпатська область).
Забезпечено виплату соціальної стипендії за вересень 658 студентам на суму 1,4 млн грн (кошти перераховано на рахунки трьох закладів вищої та трьох закладів фахової передвищої освіти).
На виконання програм соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» забезпечено виплату різних додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громади на 3,7 млн грн.
Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 2669 соціальних послуг. Уперше взято на обслуговування сімох людей. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток, спідньої білизни, подушок, килимків та оберегів. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.
Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 17 людей, двоє безхатьків уперше звернулися до установи та отримали відповідні соціальні послуги. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, індивідуальні психологічні консультації. Двом підопічним допомогли з працевлаштуванням. За сприяння установи шістьох безхатьків забезпечено продуктовими наборами, сімох – речами. Здійснено вихід соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Козацький вал, вул. Воскресенська, під час якого розповсюджено листівки з інформацією про роботу Будинку нічного перебування.
КУ «Центр учасників бойових дій» надано послуги з соціальної адаптації (17 людей звернулися до установи вперше), медичні та реабілітаційні, юридичні консультації учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Проведено заходи культурно-виховного спрямування.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 22 вересня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1656 осіб (829 сумчан), з яких 577 осіб (379 сумчан) отримували допомогу з безробіття.
З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 2138 людей, з них зареєстрованих безробітних – 1600.
Станом на 21 вересня розірвано 94 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками (укладені до 1 січня 2015 року).
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 209 безробітних.
До виконання суспільно корисних робіт залучили 883 людей з-поміж зареєстрованих безробітних (у Сумах – 383 осіб). На виконання громадських робіт направили 77 осіб.
Актуальна база вакансій станом на 22 вересня налічувала 964 одиниці: для робітників – 452, службовців – 440, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребує спеціальної підготовки, – 72.