Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (9 – 16 жовтня 2023 року).
Бюджет
Станом на 12 жовтня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2 млрд грн, що становить 73,9% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 113 млн грн або «–» 5,3%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 132,2 млн грн (або на 6,9%) переважно коштом акцизного податку, місцевих податків та зборів, плати за надання адміністративних послуг і надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень-грудень 2022 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 85,8 млн грн, що становить 79,3% до плану на рік.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 468,3 млн грн, до спеціального фонду – 290,1 млн грн (у тому числі: 200 млн грн – кошти на реконструкцію теплових мереж для забезпечення взаємного резервування теплових джерел Сумської ТЕЦ та КППВ в Сумах; 17,7 млн грн – кошти на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності; 68,5 млн грн – кошти на проєктування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об'єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інших об'єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення; 3,5 млн грн – грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради; 0,4 млн грн – кошти на реалізацію грантового проєкту «Підвищення обізнаності населення Сумської міської територіальної громади про можливості відновлювальної енергетики» ЦЕНТУМ).
Плата за землю та комунальне майно
За жовтень надійшло:
- від оренди комунального майна – 5 млн грн, що становить 133,75% від планового завдання на жовтень;
- плати за землю – 1,2 млн грн, що становить 13,4% від планового завдання на жовтень;
- орендної плати – 791,8 тис. грн, що становить 16,8 % від планового завдання на жовтень;
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 26,5 тис. грн, що складає 78,1% від планового завдання на жовтень;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 0,7 тис. грн, що складає 50 % від планового завдання на жовтень.
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 76,7 млн грн, що становить 88,34% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 2,1 млн грн, що складає 125,9% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 26,8 тис. грн, що становить 82,67% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 100 млн грн, що становить 89,4% від планового завдання на січень – жовтень (земельного податку – 30 млн грн або 81% від плану на січень – жовтень; орендної плати – 70 млн грн або 93,6% від плану на січень – жовтень;
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 4,7 млн грн, що складає 108,5 % від планового завдання на січень - жовтень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 17,6 тис. грн, що становить 123,9% від планового завдання на січень – жовтень;
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності, – 1,6 млн грн, що складає 100% від планових розрахунків на січень-жовтень 2023 року.
Освіта
У шести закладах освіти тривали ремонтні роботи в підвальних приміщеннях з метою пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття.
До опалення піждключені 25 закладів дошкільної освіти та 15 загальної середньої.
За даними щотижневого моніторингу сезонної захворюваності, серед дітей, які відвідують заклади загальної середньої освіти в офлайн-режимі, хворіло 6,4% учнів; серед дітей, які навчаються в дистанційному режимі, – 2,8%; у закладах дошкільної освіти – 4,9% дітей. Школи та садочки проводили необхідну профілактичну роботу згідно з вимогами санітарного законодавства.
Школа № 2 стала одним із 200 закладів освіти України, який долучено до міжнародного Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН). Це перше у світі масштабне вимірювання, що проводиться у 15 країнах та покаже рівень сформованості соціально-емоційних або м’яких навичок в учнівства 10 та 15 років.
З нагоди Всесвітнього дня психічного здоров’я в закладах освіти проводили просвітницько-профілактичні заходи, різні активності, івенти у форматі флешмобів, челенджів, «психологічних хвилинок», спрямовані на формування культури піклування про ментальне здоров’я учасників освітнього процесу.
Пункти Незламності, облаштовані в закладах освіти громади, функціонують відповідно затверджених графіків роботи.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели правовий хаб «Актуальні питання воєнного права», засідання фокус-групи вчителів фізичної культури, ІК-практикум «Онлайн-дошки в роботі сучасного педагога», засідання інтервізійної групи «Труднощі в роботі соціального педагога».
Спеціалісти КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» провели два семінари на тему «Особливості організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти».
Соціальний захист
Надано 4280 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.
Прийнято з питань соціального захисту 57 внутрішньо переміщених осіб, які прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (53 особи звернулися до департаменту для оформлення довідки про взяття на облік, четверо людей надали заяви про зняття їх з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання чи переїздом до інших регіонів України). Оформлено як ВПО 29 жителів прикордонних районів Сумської області.
Протягом звітного періоду 40 осіб надали 54 заяви на забезпечення 141 технічними та іншими засобами реабілітації. Документи по цих зверненнях цифровані та сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Оформлено 12 договорів та направлено на реабілітацію вісім дітей з інвалідністю
Зареєстровано 17 випадків домашнього насильства (щодо трьох людей – повторно). Постраждалим надано допомогу відповідно до проведеної оцінки потреб, кривдникам винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими особами. Працівниками мобільної бригади здійснено 14 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Організовано направлення трьох дітей пільгових категорій до табору «Артек-Прикарпаття» (Львівська область): двох талановитих дітей та дитину з багатодітної родини.
Забезпечено перерахування коштів (13,2 млн грн) державної соціальної допомоги за жовтень 5366 жителям громади з-поміж осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю, осіб, які не мають право на пенсію, осіб, що здійснюють догляд за психічно хворими 1 та 2 групи інвалідністості тощо.
На виконання програм соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» забезпечено виплату різних додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громади на суму 1,7 млн грн.
Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 2839 соціальних послуг. Вперше взято на обслуговування 10 людей. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток, спідньої білизни, подушок, килимків та оберегів. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.
Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 18 людей. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, індивідуальні психологічні консультації. За сприяння установи для 17-тьох безхатьків проведено благодійний обід, 10-тьох – забезпечено продуктовими наборами, вісьмох – речами. Здійснено вихід соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Роменська, вул. С. Бандери, під час якого розповсюджено листівки з інформацією щодо Будинку нічного перебування. Виявлено безхатька, який відмовився від отримання соціальних послуг в умовах перебування в Будинку.
КУ «Центр учасників бойових дій» надано 543 послуги учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Проведено заходи культурно-виховного спрямування.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 13 жовтня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1625 осіб (811 сумчан), з яких 577 осіб (386 сумчан) отримували допомогу з безробіття.
З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 2312 людей, з них зареєстрованих безробітних – 1726.
Чисельність безробітних, які проходили професійне навчання під замовлення роботодавця, становила 346 осіб.
Станом на 12 жовтня розірвано 108 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками (укладені до 1 січня 2015 року).
До виконання суспільно корисних робіт залучили 1056 людей з-поміж зареєстрованих безробітних (у Сумах – 236 осіб).
На виконання громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру у 2023 році направлено 80 осіб з-поміж зареєстрованих безробітних.
Актуальна база вакансій станом на 13 жовтня налічувала 1119 одиниць: для робітників – 548, службовців – 468, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребує спеціальної підготовки, – 103.