Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (16 – 23 жовтня 2023 року).
Бюджет
Станом на 19 жовтня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,1 млрд грн, що становить 75,8% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 113,5 млн грн або «–» 5,2%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 138,2 млн грн (або на 7,1%) переважно коштом акцизного податку, місцевих податків та зборів, плати за надання адміністративних послуг і надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2022 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 88,2 млн грн, що становить 81,6% до плану на рік.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 468,6 млн грн, до спеціального фонду – 290,1 млн грн (зокрема: 200 млн грн – кошти на реконструкцію теплових мереж для забезпечення взаємного резервування теплових джерел Сумської ТЕЦ та КППВ в Сумах; 17,7 млн грн – кошти на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності; 52,9 млн грн – кошти на капітальний ремонт з впровадженням заходів комплексної термомодернізації та відновлення аварійних елементів будівлі, що виникли в наслідок збройної агресії російської федерації Сумського ДНЗ (ясла-садок) № 23 «Золотий ключик» по вул. Ковпака, 27; 15,6 млн грн – кошти на реконструкцію сталевих ділянок водоводу діаметром 500 мм від Лучанського водозабору до перехрестя вул. Чехова та вул. 2-а Залізнична, коригування; 3,5 млн грн – грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради»; 0,4 млн грн – кошти на реалізацію грантового проєкту «Підвищення обізнаності населення Сумської міської територіальної громади про можливості відновлювальної енергетики» ЦЕНТУМ).
Плата за землю та комунальне майно
За жовтень надійшло:
- від оренди комунального майна – 8,5 млн грн, що становить 226,07% від планового завдання на жовтень;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 0,7 тис. грн, що становить 50% від планового завдання на жовтень;
- плати за землю – 2,2 млн грн, що становить 25,3% від планового завдання на жовтень;
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 213,5 тис. грн, що в 6,3 раза перевищує планове завдання на жовтень.
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 80,1 млн грн, що становить 92,32% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 2,1 млн грн, що становить 125,9% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 26,8 тис. грн, що становить 82,67% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 100,2 млн грн, що становить 90,3% від планового завдання на січень – жовтень (земельного податку – 30,1 млн грн або 81,9% від плану на січень – жовтень; орендної плати – 70,7 млн грн або 94,5% від плану на січень – жовтень;
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 5 млн грн, що складає 112,8% від планового завдання на січень - жовтень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 17,6 тис. грн, що становить 123,9% від планового завдання на січень – жовтень;
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності, – 1,6 млн грн, що складає 100% від планових розрахунків на січень – жовтень 2023 року.
Освіта
У шести закладах освіти тривали капітальні ремонти частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття.
За даними щотижневого моніторингу сезонної захворюваності, серед дітей, які відвідують заклади загальної середньої освіти в офлайн-режимі, хворіло 6,8% учнів; серед дітей, які навчаються в дистанційному режимі, – 2,9%; у закладах дошкільної освіти – 4,9% дітей.
Заклади освіти, в яких облаштовані Пункти Незламності (14 закладів), забезпечено додатковими генераторами потужністю 7,5 кВт.
Відбулася нарада заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти, на якій було презентовано Міський чат-бот «15-80», обговорено питання посилення просвітницько-профілактичної роботи з попередження негативних явищ в освітньому середовищі, виявлення ознак суїцидальної поведінки, про організацію роботи учнівського самоврядування у 2023/2024 навчальному році та впровадження Шкільних служб порозуміння. Сплановано роботу шкіл на осінні канікули.
Розпочато I (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад. Тривала підготовна до проведення II (міського етапу). Визначено заклади освіти, на базі яких проводитимуться олімпіади, розроблено рекомендації, визначено склад журі та консультантів.
Спеціалісти КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» провели тренінг для батьків «Розвиток мовлення дитини в домашніх умовах». На зустрічі фахівці звернули увагу батьків на теоретичні аспекти розвитку фонематичного сприймання, артикуляційного праксису та фонаційного дихання у дітей з порушенням вимови артикулем.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели тренінг «Емоційне вигорання», арттерапевтичний марафон «Техніка роботи з емоціями та почуттями «9 маленьких мандал», марафон цифрової грамотності «Створення інтерактивних вправ засобами сервісу LearningApps».
Соціальний захист
Надано 3419 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.
Прийнято з питань соціального захисту 99 внутрішньо переміщених осіб, які прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (93 особи звернулися до департаменту для оформлення довідки про взяття на облік, шестеро людей надали заяви про зняття їх з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання чи переїздом до інших регіонів України). Оформлено як ВПО 70 жителів прикордонних районів Сумської області.
Протягом звітного періоду 54 особи надали 64 заяви на забезпечення 183 технічними та іншими засобами реабілітації. Документи по цих зверненнях цифровані та сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Оформлено дев’ять договорів та направлено на реабілітацію 10 дітей з інвалідністю.
Зареєстровано 16 випадків домашнього насильства (щодо двох людей – повторно). Постраждалим надано допомогу відповідно до проведеної оцінки потреб, кривдникам винесено приписи з забороною контактувати з постраждалими особами. Працівниками мобільної бригади здійснено 10 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Направлено на оздоровлення двох дітей пільгових категорій (з-поміж талановитих та одарованих і з багатодітної родини). Проведено попереднє бронювання місць на жовтень для 26 дітей пільгових категорій.
Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за жовтень по додаткових відомостях 270 одержувачам на суму 1,9 млн грн.
Перераховано 2 млн грн шести закладам вищої та фахової передвищої освіти для проведення виплати за жовтень 2023 року соціальної стипендії 885 студентам.
На виконання програм соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» забезпечено виплату різних додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громади на суму 21,9 млн грн.
Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 2808 соціальних послуг. Вперше взято на обслуговування трьох людей. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток, спідньої білизни, подушок, килимків та оберегів. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.
Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 18 людей, один безхатько скористався Пунктом обігріву та залишився на ночівлю. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, індивідуальні психологічні консультації. За сприяння установи для 13-тьох безхатьків проведено два благодійні обіди, п’ятьох забезпечено продуктовими наборами, сімох – речами. Здійснено вихід соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Олександра Коваленка, вул. Косівщинська, під час якого розповсюджено листівки з інформацією щодо Будинку нічного перебування. Виявлено безхатька, який не пішов на контакт і відмовився від отримання соціальних послуг в умовах перебування в Будинку.
КУ «Центр учасників бойових дій» надано 459 послуг учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Проведено заходи культурно-виховного спрямування.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 20 жовтня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1501 особа (812 сумчан), з яких 538 осіб (386 сумчан) отримували допомогу з безробіття.
З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 2494 людей, з них зареєстрованих безробітних – 1890.
Чисельність безробітних, які проходили професійне навчання під замовлення роботодавця, становила 347 осіб.
Станом на 19 жовтня розірвано 109 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками (укладені до 1 січня 2015 року).
До виконання суспільно корисних робіт залучили 1067 людей з-поміж зареєстрованих безробітних (у Сумах – 242 особи).
На виконання громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру у 2023 році направлено 83 особи з-поміж зареєстрованих безробітних.
Актуальна база вакансій станом на 20 жовтня налічувала 1036 одиниць: для робітників – 460, службовців – 496, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 80.