005.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (18 – 25 березня 2024 року).

Бюджет

Станом на 21 березня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 555,6 млн грн, що становить 92,3% на січень – березень за розписом.

Сума недовиконання за розписом на поточну дату становить 46,2 млн грн або «–» 7,7%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб «–» 38,9 млн грн, акцизного податку «–» 14,1 млн грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшились на 17,5 млн грн (або на 3,3%) переважно коштом акцизного податку, єдиного податку та шляхом надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 27 млн грн, що становить «+» 2,3 млн грн або «+» 9,5% (24,6 млн грн) до плану на січень – березень за розписом на поточну дату (екологічного податку «+» 0,3 млн грн, власних надходжень бюджетних установ «+» 1,7 млн грн, коштів від відчуження майна «+» 0,3 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 124 млн грн, що становить 99,7% до плану на січень – березень за розписом, до спеціального фонду – 67,2 млн грн (100% до плану за розписом).

Плата за землю та комунальне майно

У березні надійшло:

  • від оренди комунального майна – 16 млн грн, що становить 178,1% від планового завдання на місяць;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 10,3 тис. грн, що становить 381,5% від планового завдання на місяць;
  • плати за землю – 2,9 млн грн, що становить 31,8% від планового завдання на місяць (земельного податку – 870,2 тис. грн або 26,9% від плану на поточний місяць, орендної плати – 2 млн грн або 34,6% від плану на поточний місяць);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 106,7 тис. грн, що становить 106,7% від плану на березень;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) – 20,8 тис. грн, що майже в 10,9 раза перевищує планове завдання березня (деякі орендарі сплатили плату за сервітут авансово за декілька.місяців наперед).

З початку року надходження склали:

  • від оренди комунального майна – 33,6 млн грн, що становить 30,5% від планового завдання на рік;
  • від відчуження комунального майна – 482,9 тис. грн, що становить 48,3% від планового завдання на рік;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 19,5 тис. грн, що становить 60,2% від планового завдання на рік;
  • плати за землю – 17,3 млн грн, що становить 68,1% від планового завдання на січень – березень (земельного податку – 4,6 млн грн або 53,1% від плану; орендної плати – 12,7 млн грн або 75,7% від плану);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 665,7 тис. грн, що у 3,3 раза перевищує планове завдання на січень – березень;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 23,9 тис. грн, що в 3,3 раза перевищує планове завдання січня – березня 2024 року.

Освіта

У 13 закладах освіти відбувались капітальні ремонти підвальних приміщень з метою пристосуванням їх для використання як найпростіших укриттів, у чотирьох закладах – ремонти будівель і покрівлі.

Тривала реєстрація випускників шкіл на основну сесію національного мультипредметного тесту.

Відбувся семінар-практикум з сестрами медичними, старшими закладів дошкільної освіти щодо здійснення контролю за дотриманням санітарного законодавства у закладі освіти, ведення обліково-звітної та медичної документації.

У змаганнях із волейболу серед юнаків, що відбулись у межах ІІ міського етапу Всеукраїнських змагань «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги», перемогла команда ЗОШ № 23, з волейболу серед дівчат – ССШ № 25, з баскетболу серед команд юнаків – гімназії № 1, з баскетболу серед дівчат – ССШ № 17. Попереду змагання зі спортивного орієнтування, футзалу та черлідингу.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели засідання професійних спільнот педагогів закладів освіти громади, психологічний практикум «Гармонія в мені», тренінг «Особисті кордони – де закінчується «Я» і починається «не Я», психологічний інтерактив «Нові горизонти: відновлення ресурсів у педагогічній практиці», тренінги «Навички саморегуляції та протидії професійному вигоранню» та «Ефективна комунікація та регулювання емоційної напруги в соціальній взаємодії».

Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру № 1 провели семінар для педагогів на тему «Робота асистента вчителя: обов'язки та ведення документації».

Соціальний захист

Департаментом соціального захисту населення надано 4574 послуги соціального характеру з питань оформлення документів для призначення й виплати різних видів державної та місцевих допомог, отримання гуманітарної допомоги.

Прийнято з питань соціального захисту 120 ВПО, які прибула до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (119 людей звернулись для оформлення довідки про взяття на облік, одна людина – надала заяву про зняття з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання). Оформлено як ВПО 61 жителя прикордонних районів Сумської області.

На особливому контролі робота з членами сімей загиблих захисників України, яким, зокрема, сприяють у встановленні відповідного статусу, що надає право на отримання пільг та інших соціальних гарантій.

У місцях (пунктах) соціальної та правової підтримки родин військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, що діють у департаменті соцзахисту населення та КУ «Центр учасників бойових дій», і під час роботи «мобільних соціальних центрів» проконсультовано трьох військовослужбовців і 26 членів сімей військовослужбовців.

Підготовлено клопотання та пакети документів для отримання путівки до інтернатного закладу на трьох людей.

Оформлено документи на сімох дітей з інвалідністю для направлення на реабілітацію.

Батьки дев’яти дітей з інвалідністю надали документи для оформлення послуг з реабілітації в реабілітаційних закладах України.

Протягом звітного періоду 41 особа з інвалідністю надала 66 заявок на забезпечення 180-ма технічним та іншим засобами реабілітації. Сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Отримано заяви від батьків (представників) семи дітей пільгових категорій (діти-сироти, діти з інвалідністю, діти учасників бойових дій та загиблих захисників України, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщених осіб тощо) щодо забезпечення їх оздоровленням і відпочинком.

Зареєстровано 43 випадки домашнього насильства (щодо двох людей – повторно). Постраждали дев’ять дітей, щодо яких насильство не вчинялось, але вони отримали психологічну травму через перебування в помешканні під час конфлікту між родичами. Працівниками мобільної бригади здійснено вісім виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг, взято на облік сім сімей, в яких відбулись випадки домашнього насильства. Восьмеро людей звернулись до Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та гендерно зумовленого насильства. У Центру матері та дитини тимчасово проживають дві родини (дві жінки та троє дітей), щодо яких вчинялось домашнє насильство, де їм в умовах цілодобового стаціонару надають безоплатно соціально-педагогічні, психологічні, юридичні та інші послуги. З кривдниками дільничними офіцерами поліції проведено профілактичну роботу, їм винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими.

Профінансовано шість закладів вищої та фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати соціальної стипендії 798 студентам за березень місяць на суму на 1,8 млн грн.

На виконання програм соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» забезпечено виплату різних додаткових гарантій коштом бюджету громади на суму 22,4 млн грн:

  • перераховано матеріальну допомогу членам добровольчих формувань на загальну суму 19,1 млн грн;
  • 1651 мешканцю громади надано матеріальну допомогу на оплату житлово-комунальних послуг за березень на суму 935,3 тис. грн, зокрема 704 Почесним донорам України (по 236,1 грн або 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 89 особам з інвалідністю І-ІІ групи по зору (по 590,25 грн або 25% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 214 особам з інвалідністю з дитинства I та II групи з діагнозом ДЦП та дитині з інвалідністю з діагнозом ДЦП (по 472,2 грн або 20% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та в подвійному розмірі для осіб з інвалідністю з дитинства І А групи), 31 дитині, хворій на онкологічні захворювання, спінальну м'язову атрофію або бульозний епідермоліз (в розмірі 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку), 10 сім’ям (11 особам) загиблих в Афганістані та 385 сім’ям (585 осіб) загиблих (померлих) захисників України (в розмірі від 50 до 95% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, залежно від кількості членів сім’ї), а також семи сім’ям (17 осіб) Захисників України, які беруть безпосередню участь у бойових діях (в розмірі від 10 до 20% прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
  • 45 мешканцям виплачено щомісячні соціальні гарантії за березень на суму 151,3 тис. грн, зокрема 11 особам з-поміж учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 1180,5 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); двом ветеранам підпільно-партизанського руху (по 2361 грн або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), трьом дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі 150% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку), 10 членам сімей загиблих в Афганістані, 19 особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з-поміж учасників бойових дій в Афганістані (п’ятеро людей) та з-поміж захисників України (14 людей) (по 3541,5 грн або 150% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність);
  • надано цільову матеріальну допомогу батьку захисника України, для проведення термінового дорогого лікування сина, особи з інвалідністю І групи підгрупи А, (440 тис. грн) та захиснику України – для відновлення та ремонт даху і будинку, що були пошкоджені внаслідок пожежі (100 тис. грн);
  • відшкодовано витрати підприємств-надавачів послуг за надані в лютому пільги з оплати послуг зв’язку (50,4 тис. грн);
  • КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (3 млн грн);
  • АТ «Укрзалізниця» компенсовано витрати за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом приміського сполучення на суму 66,7 тис. грн.

Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 3187 соціальних послуг. Вперше взято на обслуговування дев'ять людей. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. До Соціального простору, який здійснює надання соціальних послуг ВПО та жителям громади, які постраждали від війни, протягом тижня звернулись 324 людини (сім ВПО). Здійснено виїзд Мобільної соціальної служби до с. Пушкарівка для надання соціальних послуг восьми одиноким пенсіонерам (допомога з хатніми справами, придбання харчів). У межах співпраці з волонтерським рухом «Ми тут – північний форпост» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток, спідньої білизни, подушок, килимків та оберегів. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.

Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувались 24 безхатьки, 10 – прийшли до Пункту обігріву та залишились на ночівлю. Один безхатько уперше звернувся до установи та отримав відповідні соціальні послуги. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди. Одному бездомному сприяли у відновленні родинних стосунків. За допомогою установи 40 безхатьків забезпечено продуктовими наборами, шістьох – речами. Здійснено два виходи соціального патруля до місць можливого скупчення бездомних осіб в районі Залізничного вокзалу, просп. Шевченка, вул. Богуна, вул. Охтирська, вул. Миру, під час яких розповсюджено листівки з інформацією щодо Будинку нічного перебування. Виявлено бездомного, якй відмовився від отримання соціальних послуг в умовах установи.

КУ «Центр учасників бойових дій» надано 501 послугу учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Проведено вісім заходів культурно-виховного спрямування.

Ринок праці

Станом на 22 березня на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості перебувало 923 сумчан, з яких 424 отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштували 659 людей з них зареєстрованих безробітних – 407.

Професійне навчання під замовлення роботодавців пройшли 60 безробітних.

До виконання суспільно корисних робіт залучили 252 сумчан, до робіт тимчасового характеру і громадських робіт – 57 жителів громади з-поміж зареєстрованих безробітних.

Актуальна база вакансій станом на 15 березня налічувала 526 одиниць: для службовців – 243, робітників – 244, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 39.