006.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (3 – 10 червня 2024 року).

Бюджет

Станом на 6 червня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,1 млн грн, що становить 95,6% на січень – червень за розписом.

Сума недовиконання за розписом на поточну дату становить 52,4 млн грн або «–» 4,4%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб «–» 43,7 млн грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшились на 50,4 млн грн (або на 4,6%) переважно коштом акцизного податку, єдиного податку та шляхом надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 54,3 млн грн, що становить «+» 6,5 млн грн або «+» 13,5% (47,9 млн грн) до плану на січень – червень за розписом переважно коштом власних надходжень бюджетних установ.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 276,5 млн грн, що становить 83,3% до плану на січень – червень за розписом, до спеціального фонду – 75,4 млн грн (92,8% до плану за розписом).

Плата за землю та комунальне майно

 У травні надійшло:

  • від оренди комунального майна – 778,4 тис. грн, що становить 8,6% від планового завдання на місяць;
  • плати за землю – 464,2 тис. грн, що складає 5,1 % від планового завдання на червень (земельного податку – 97,8 тис. грн, або 3 % від плану на поточний місяць, орендної плати – 366,4 тис. грн, або 6,3 % від плану на поточний місяць);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 44,1 тис. грн, що складає 22,1 % від планового завдання на червень.

З початку року надходження склали:

  • від оренди комунального майна – 44,9 млн грн, що становить 40,8% від планового завдання на рік;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 38,1 тис. грн, що становить 117,6% від планового завдання на рік;
  • від відчуження комунального майна – 831,7 тис. грн, що складає 83,2% від планового завдання на рік;
  • плати за землю – 38,1 млн грн, що складає 72,3 % від планового завдання на січень – червень (земельного податку – 9,3 млн грн, або 50,7 % від плану на січень – червень; орендної плати – 28,9 млн грн, або 83,8 % від плану на січень – червень);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 2,2 млн грн, що у 2,8 раза перевищує планове завдання на січень – червень;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 25,3 тис. грн, що у 2 раза перевищує планове завдання січня – червень 2024 року;
  • коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності надійшло 5 тис. грн (авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки).

 Освіта

У 13 закладах освіти продовжувались капітальні ремонти підвальних приміщень з метою пристосуванням їх для використання як найпростіших укриттів (у трьох – роботи на завершальному етапі), у семи закладах – ремонти будівель і покрівель.

У закладах загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади завершився освітній процес у 2023/2024 навчальному році.

 Отримано 2299 підручників для учнів 7-х класів НУШ.

За підсумками IV (обласного) етапу Всеукраїнських змагань «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги» з шести команд, які представлятимуть Сумщину у фіналі, п’ять – з сумської громади.

Фахівці КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» взяли участь у 74 засіданнях команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти Сумської МТГ.

Тривала підготовка закладів освіти до нового опалювального сезону 2024/2025 років.

Соціальний захист

Департамент соціального захисту населення надав 3900 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення й виплати різних видів державної та місцевих допомог, отримання гуманітарної допомоги.

Прийняли з питань соціального захисту 116 ВПО, які прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (112 звернулись для оформлення довідки про взяття на облік, чотири – надали заяви про зняття з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання). Оформили як ВПО 88 жителів прикордонних районів Сумської області.

Надавали допомогу захисникам України та сім’ям загиблих воїнів, яким сприяли у встановленні відповідного статусу, оформленні документів для отримання додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громад, виготовленні та встановлення намогильних споруд та елементів благоустрою на могилах загиблих захисників України, виплаті рідних видів допомог, забезпеченні технічними та іншими засобами реабілітації.

У місцях (пунктах) соціальної та правової підтримки родин військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, що діють у департаменті соцзахисту населення та КУ «Центр учасників бойових дій», і під час роботи «мобільних соціальних центрів» проконсультували 30 військовослужбовців і члена сім’ї військовослужбовця.

Помічники ветеранів, які працюють у «Сервісному офісі у справах ветеранів» при КУ «Центру учасників бойових дій», надали послуги 50 ветеранам і членам їхніх сімей.

Направили на реабілітацію 11 дітей з інвалідністю, оформили чотири відповідні договорів і документи на шістьох дітей з інвалідністю та особу з інвалідністю.

На оздоровлення до дитячих закладів західного регіону України направили 58 дітей пільгових категорій. Надійшли заяви на відпочинок та оздоровлення від батьків (представників) 10 дітей пільгових категорій (діти-сироти, діти з інвалідністю, діти учасників бойових дій та загиблих захисників України, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщених осіб, талановиті діти тощо).

Протягом звітного періоду 41 особа з інвалідністю надала 44 заявку на забезпечення 132 технічним та іншим засобами реабілітації. Сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Зареєстрували 23 випадки домашнього насильства (щодо трьох людей – повторно). З кривдниками дільничними офіцерами поліції проведено профілактичну роботу, їм винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими. Працівники мобільної бригади здійснили 15 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надали психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг, взяли на облік сімсімей, в яких відбулись випадки домашнього насильства. Шестеро людей звернулись до Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та гендерно зумовленого насильства. Сім’ям, в яких діти стали або могли стати свідками домашнього насильства, запропонована комплексна допомога – послуга соціального супроводу, яка триває протягом пів року. У Центру матері та дитини проживають три родини (три жінки та четверо дітей), щодо яких вчинялось домашнє насильство, де їм в умовах цілодобового стаціонару надають безоплатно соціально-педагогічні, психологічні, юридичні та інші послуги.

Забезпечено виплату всіх видів державної соціальної допомоги за червень. У повному обсязі державну підтримку отримали 12479 жителів громади на загальну суму 30,9 млн грн.

Коштом державного бюджету 1535 громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії, перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за червень на суму 522,9 тис. грн та 571 «чорнобильцю» виплачено щорічну допомогу на оздоровлення (54,7 тис. грн).

Сімнадцяти підприємствам компенсували витрати за надання додаткової відпустки 21 «чорнобильцю» (199,8 тис. грн).

На виконання програми «Милосердя» сім’ї, член якої загинув у березні 2024 року внаслідок війни, виплатили матеріальну допомогу в розмірі 250 тис. грн.

На виконання програми «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» 14 Захисникам України, які опинились у складних життєвих обставинах, за рішенням відповідної комісії виплатили матеріальну допомогу для проведення лікування (162,9 тис. грн).

Надання соціальних послуг забезпечувалось у рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надала 3228 соціальних послуг. Вперше взяли на обслуговування 35 людей. Організували та провели інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. Під час виїзду Мобільної соціальної служби до сіл Битиця та Пушкарівка надали соціальні послуги п’яти пенсіонерам ((соціально-психологічна діагностика, консультування, придбання харчів та інших товарів, косіння трави). У межах співпраці з волонтерським рухом «Ми тут – північний форпост» працівники терцентру та його відвідувачі допомагали з виготовленням маскувальних сіток, спідньої білизни, подушок, килимків та оберегів. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» одиноким громадянам похилого віку видали 400 одиниць хліба та 400 батонів.

Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувались 20 безхатьків, один – скористався кімнатою тимчасового перебування та залишився на ночівлю. Провели заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, здійснили індивідуальне психологічне консультування. Одному бездомному допомогли з відновленням родинних стосунків, двом – із працевлаштуванням. За сприяння установи для 20 безхатьків провели два благодійні обіди, 39 бездомних забезпечили продуктовими наборами, чотирьох – речами. Соціальний патруль виходив до місць можливого скупчення бездомних осіб в районі мосту по вул. Харківська.

КУ «Центр учасників бойових дій» надала 479 послуг учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Провели сім заходів культурно-виховного спрямування.

Ринок праці

Станом на 7 червня на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості перебували 934 сумчан, з яких 439 осіб отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштували 1390 людей з них зареєстрованих безробітних – 839.

Професійне навчання під замовлення роботодавців пройшли 124 безробітних.

До виконання суспільно корисних робіт залучили 411 сумчан, до робіт тимчасового характеру і громадських робіт – 87 жителів громади з-поміж зареєстрованих безробітних.

Актуальна база вакансій станом на 7 червня налічувала 403 одиниці: для службовців – 184, робітників – 180, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 39.