Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (10 – 17 червня 2024 року).
Бюджет
Станом на 13 червня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,2 млн грн, що становить 94,8% на січень – червень за розписом.
Сума недовиконання за розписом на поточну дату становить 65,2 млн грн або «–» 5,2%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб «–» 50,7 млн грн.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшились на 51,4 млн грн (або на 4,5%) переважно коштом акцизного податку, єдиного податку та шляхом надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 56,1 млн грн, що становить «+» 5,9 млн грн або «+» 11,8% (50,2 млн грн) до плану на січень – червень за розписом переважно коштом власних надходжень бюджетних установ.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 367,7 млн грн, що становить 98,7% до плану на січень – червень за розписом, до спеціального фонду – 75,7 млн грн (92,9% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
У червні надійшло:
- від оренди комунального майна – 1,4 млн грн, що становить 16% від планового завдання на місяць;
- плати за землю – 1,4 млн грн, що складає 15,3% від планового завдання на червень (земельного податку – 474,7 тис. грн, або 14,7% від плану на поточний місяць, орендної плати – 931,6 тис. грн, або 15,7% від плану на поточний місяць);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 194,3 тис. грн, що складає 97,2% від планового завдання на червень;
- плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 0,6 тис. грн, що складає 31,6% від планового завдання на червень поточного року.
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 45,5 млн грн, що становить 41,4% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 38,1 тис. грн, що становить 117,6% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 831,7 тис. грн, що складає 83,2% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 39 млн грн, що складає 74,1% від планового завдання на січень – червень (земельного податку – 9,6 млн грн, або 52,8 % від плану на січень – червень; орендної плати – 29,4 млн грн, або 85,4 % від плану на січень – червень);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 2,4 млн грн, що у 3 рази перевищує планове завдання на січень – червень;
- плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 25,9 тис. грн, що у 2 рази перевищує планове завдання січня – червень 2024 року;
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності надійшло 5 тис. грн (авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки).
Освіта
У 13 закладах освіти продовжувались капітальні ремонти підвальних приміщень з метою пристосуванням їх для використання як найпростіших укриттів (у трьох – роботи на завершальному етапі), у восьми – ремонти будівель і покрівель.
Заклади загальної середньої освіти отримали 1036 підручників для учнів 7-х класів НУШ.
Продовжувалась підготовка закладів освіти до нового опалювального сезону 2024/2025 років.
Соціальний захист
Департамент соціального захисту населення надав 4368 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення й виплати різних видів державної та місцевих допомог, отримання гуманітарної допомоги.
Прийняли з питань соціального захисту 128 ВПО, які прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (118 звернулись для оформлення довідки про взяття на облік, 10 – надали заяви про зняття з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання). Оформили як ВПО 59 жителів прикордонних районів Сумської області.
Надавали допомогу захисникам України та сім’ям загиблих воїнів, яким сприяли у встановленні відповідного статусу, оформленні документів для отримання додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громад, виготовленні та встановлення намогильних споруд та елементів благоустрою на могилах загиблих захисників України, виплаті рідних видів допомог, забезпеченні технічними та іншими засобами реабілітації.
У місцях (пунктах) соціальної та правової підтримки родин військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, що діють у департаменті соцзахисту населення та КУ «Центр учасників бойових дій», і під час роботи «мобільних соціальних центрів» проконсультували, прийняли документи на отримання матеріальної допомоги з бюджету громади, надали продуктові набори 33 військовослужбовцям.
Помічники ветеранів, які працюють у «Сервісному офісі у справах ветеранів» при КУ «Центру учасників бойових дій», надали послуги 72 ветеранам і членам їхніх сімей.
Направили на реабілітацію сімох дітей з інвалідністю, оформили чотири відповідні договорів і документи на 10 дітей з інвалідністю та дитину з «групи ризику».
На оздоровлення до дитячих закладів західного регіону України вирушило шестеро дітей пільгових категорій. Надійшли заяви на відпочинок та оздоровлення від батьків (представників) 14 дітей пільгових категорій (діти-сироти, діти з інвалідністю, діти учасників бойових дій та загиблих захисників України, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщених осіб, талановиті діти тощо).
Протягом звітного періоду 60 осіб з інвалідністю надали 94 заявки на забезпечення 269 технічним та іншим засобами реабілітації. Сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Зареєстрували 17 випадків домашнього насильства (щодо двох людей – повторно). З кривдниками дільничними офіцерами поліції проведено профілактичну роботу, їм винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими. Працівники мобільної бригади здійснили 19 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надали психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг, взяли на облік вісім сімей, в яких відбулись випадки домашнього насильства. П’ятеро людей звернулись до Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та гендерно зумовленого насильства. Взяли під соціальний супровід родину , в якій діти стали свідками домашнього насильства. У Центру матері та дитини проживають три родини (три жінки та четверо дітей), щодо яких вчинялось домашнє насильство, де їм в умовах цілодобового стаціонару надають безоплатно соціально-педагогічні, психологічні, юридичні та інші послуги.
На виконання програм «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» коштом бюджету громади забезпечили виплату допомог на суму 2,2 млн грн:
- 25 захисникам України, які отримали поранення, контузії, каліцтва, надали матеріальну допомогу в розмірі п’яти прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
- 127 Почесним донорам України виплатили одноразову матеріальну допомогу в розмірі 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
- АТ «Укрзалізниця» компенсували витрати за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом приміського сполучення на суму 83,3 тис. грн.
Надання соціальних послуг забезпечувалось у рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надала 3124 соціальні послуги. Вперше взяли на обслуговування 16 людей. Організували та провели інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та в гуртках за інтересами Університету третього віку. Під час виїзду Мобільної соціальної служби до сіл Стецьківка та Радьківка надали соціальні послуги п’яти пенсіонерам ((соціально-психологічна діагностика, консультування, придбання харчів та інших товарів, косіння трави). У межах співпраці з волонтерським рухом «Ми тут – північний форпост» працівники терцентру та його відвідувачі виготовляли маскувальні сітки, подушки, килимки та обереги, шили спідню білизну. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» одиноким громадянам похилого віку видали 400 одиниць хліба та 400 батонів.
Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувались 17 безхатьків, двоє скористались кімнатою тимчасового перебування та залишились на ночівлю. Відбулись заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, індивідуальне психологічне консультування. Одному бездомному допомогли з відновленням родинних стосунків, двом – із працевлаштуванням. За сприяння установи для 17 безхатьків провели благодійний обід, також їх забезпечили продуктовими наборами. Соціальний патруль виходив до місць можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Новорічна, вул. Ковпака, вул. Романа Атаманюка, де розповсюджував листівки з інформацією про Будинок нічного перебування. Виявили безхатька, який пообіцяв звернутись до установи за отриманням відповідних послуг.
КУ «Центр учасників бойових дій» надала 478 послуг учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Провели шість заходів культурно-виховного спрямування, організували безоплатні перегляди вистав і концертних програм у Сумському національному театрі м. М.С. Щепкіна, Театрі для дітей та юнацтва, обласній філармонії.
Ринок праці
Станом на 14 червня на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості перебували 950 сумчан, з яких 457 осіб отримували допомогу з безробіття.
З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштували 1459 людей з них зареєстрованих безробітних – 882.
Професійне навчання під замовлення роботодавців пройшли 127 безробітних.
До виконання суспільно корисних робіт залучили 417 сумчан, до робіт тимчасового характеру і громадських робіт – 93 жителів громади з-поміж зареєстрованих безробітних.
Актуальна база вакансій станом на 14 червня налічувала 378 одиниць: для службовців – 171, робітників – 172, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 35.