0010.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (17 – 24 червня 2024 року).

Бюджет

Станом на 20 червня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,2 млрд грн, що становить 94,2% на січень – червень за розписом.

Сума недовиконання за розписом на поточну дату становить 75,4 млн грн або «–» 5,8%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб «–» 55,6 млн грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшились на 44,4 млн грн (або на 3,7%) переважно коштом акцизного податку, єдиного податку та шляхом надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 63,6 млн грн, що становить «+» 11,1 млн грн або «+» 21,2% (52,4 млн грн) до плану на січень – червень за розписом переважно коштом власних надходжень бюджетних установ.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 380 млн грн, що становить 99,5% до плану на січень – червень за розписом, до спеціального фонду – 76 млн грн (93,3% до плану за розписом).

Плата за землю та комунальне майно

У червні надійшло:

  • від оренди комунального майна – 2,1 млн грн, що становить 23,3% від планового завдання на місяць;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 1,5 тис. грн, що складає 55,6 % від планового завдання на червень 2024 року;
  • плати за землю – 2,2 млн грн, що складає 24,3% від планового завдання на червень (земельного податку – 742,6 тис. грн, або 22,9% від плану на поточний місяць, орендної плати – 1,5 млн грн, або 25,1% від плану на поточний місяць);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 303 тис. грн, що складає 151,5% від планового завдання на червень;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 1,3 тис. грн, що складає 68,4% від планового завдання на червень поточного року.

З початку року надходження склали:

  • від оренди комунального майна – 46 млн грн, що становить 51,3% від планового завдання на рік;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 39,5 тис. грн, що становить 121,9% від планового завдання на рік;
  • від відчуження комунального майна – 302,8 тис грн або 30,3% від планового завдання на рік;
  • плати за землю – 40 млн грн, що складає 75,7% від планового завдання на січень – червень (земельного податку – 10 млн грн, або 54,2% від плану на січень – червень; орендної плати – 30 млн грн, або 87,1% від плану на січень – червень);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 2,4 млн грн, що у 3,1 раза перевищує планове завдання на січень – червень;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 26,6 тис. грн, що у 2,1 раза перевищує планове завдання січня – червень 2024 року;
  • коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності надійшло 5 тис. грн (авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки).

Освіта

У 13 закладах освіти продовжувались капітальні ремонти підвальних приміщень з метою пристосуванням їх для використання як найпростіших укриттів (у трьох – підійшли до завершального етапу), у восьми – ремонти будівель і покрівель.

Відбулась співбесіда з керівниками закладів освіти щодо формування попередньої мережі груп та контингенту вихованців на 2024/2025 навчальний рік.

Школи громади отримали 4090 підручників для учнів 7-х класів НУШ.

Дитсадки, школи та позашкілля одержали 1042 медичні аптечки від ЮНІСЕФ.

Тривала підготовка до опалювального сезону 2024/2025 років. П’ять закладів освіти подали сформований пакет документів на підпис до теплопостачальної організації.

Соціальний захист

Департамент соціального захисту населення надав 3906 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення й виплати різних видів державної та місцевих допомог, отримання гуманітарної допомоги.

Прийняли з питань соціального захисту 118 ВПО, які прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (113 звернулись для оформлення довідки про взяття на облік, п’ять – надали заяви про зняття з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання). Оформили як ВПО 59 жителів прикордонних районів Сумської області.

Надавали допомогу захисникам України та сім’ям загиблих воїнів, яким сприяли у встановленні відповідного статусу, оформленні документів для отримання додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громад, виготовленні та встановлення намогильних споруд та елементів благоустрою на могилах загиблих захисників України, виплаті рідних видів допомог, забезпеченні технічними та іншими засобами реабілітації.

У місцях (пунктах) соціальної та правової підтримки родин військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, що діють у департаменті соцзахисту населення та КУ «Центр учасників бойових дій», і під час роботи «мобільних соціальних центрів» проконсультували, прийняли документи на отримання матеріальної допомоги з бюджету громади, надали продуктові набори 33 військовослужбовцям.

Помічники ветеранів, які працюють у «Сервісному офісі у справах ветеранів» при КУ «Центру учасників бойових дій», надали послуги 104 ветеранам і членам їхніх сімей.

Направили на реабілітацію сімох дітей з інвалідністю, оформили чотири відповідні договорів і документи на п’ятьох дітей з інвалідністю та дитину з «групи ризику».

На оздоровлення до дитячих закладів західного регіону України вирушила 21 дитина пільгових категорій. Надійшли заяви на відпочинок та оздоровлення від батьків (представників) 23 дітей пільгових категорій (діти-сироти, діти з інвалідністю, діти учасників бойових дій та загиблих захисників України, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщених осіб, талановиті діти тощо).

Протягом звітного періоду 40 осіб з інвалідністю надали 62 заявки на забезпечення 165 технічним та іншим засобами реабілітації. Сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Зареєстрували сім випадків домашнього насильства (щодо двох людей – повторно). З кривдниками дільничними офіцерами поліції проведено профілактичну роботу, їм винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими. Працівники мобільної бригади здійснили 19 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надали психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг, взяли на облік 13 сімей, в яких відбулись випадки домашнього насильства. Восьмеро людей звернулись до Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та гендерно зумовленого насильства. Взяли під соціальний супровід три родини з дітьми, котрі стали свідками домашнього насильства. У Центру матері та дитини проживають три жінки та чотири дитини, щодо яких вчинялось домашнє насильство, де їм в умовах цілодобового стаціонару надають безоплатно соціально-педагогічні, психологічні, юридичні та інші послуги.

Чотирьом підприємствам компенсували витрати за надання додаткової відпустки п’яти «чорнобильцям» (39,3 тис. грн).

Звільненим з військової строкової служби (21 військовик) виплатили одноразову матеріальну допомогу за рахунок коштів державного бюджету на суму 127,9 тис. грн (у розмірі середньої заробітної плати на день призову або для громадян, які до призову не працювали, в розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року призову).

На виконання програм «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» коштом бюджету громади надали:

  • 66 мешканцям громади – щомісячні соціальні гарантії за червень на суму 197,3 тис. грн, зокрема семи сумчанам, яким виповнилося 100 і більше років; дев’яти людям з-поміж учасників бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше; людині з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу; двом ветеранам підпільно-партизанського руху; 19 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів; дев’яти членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів; п’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з-поміж учасників бойових дій в Афганістані та 14 особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з-поміж захисників України;
  • 1735 жителям громади – матеріальну допомогу на оплату житлово-комунальних послуг за червень на суму 432,1 тис. грн, зокрема 717 Почесним донорам України; 95 особам з інвалідністю І-ІІ групи по зору; 212 особам з інвалідністю з дитинства I та II групи з діагнозом ДЦП та дітям з інвалідністю з діагнозом ДЦП; 30 дітям, хворим на онкологічні захворювання, спінальну м'язову атрофію або бульозний епідермоліз; дев’яти сім’ям (10 осіб) загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів; 442 сім’ям (664 особи) загиблих (померлих) захисників/Захисниць України, а також трьом сім’ям (сім осіб) захисників України, які беруть безпосередню участь у бойових діях;
  • членам добровольчих формувань Сумської міської територіальної громади та громадського невоєнізованого формування – матеріальну допомогу за травень і матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань на загальну суму 17,4 млн грн;
  • АТ «Укрзалізниця» компенсували витрати за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом міжміського сполученняна суму 25,1 тис. грн;
  • трьом «чорнобильцям» відшкодували вартість проїзних квитків до будь-якого міста України та назад на суму на 4,2 тис. грн.

Надання соціальних послуг забезпечувалось у рамках роботи підпорядкованих комунальних установ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» та «Центр учасників бойових дій», міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.

Ринок праці

Станом на 21 червня на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості перебували 953 сумчан, з яких 465 осіб отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштували 1514 людей з них зареєстрованих безробітних – 910.

Професійне навчання під замовлення роботодавців пройшов 131 безробітний.

До виконання суспільно корисних робіт залучили 421 сумчанина, до робіт тимчасового характеру і громадських робіт – 99 жителів громади з-поміж зареєстрованих безробітних.

Актуальна база вакансій станом на 21 червня налічувала 359 одиниць: для службовців – 165, робітників – 163, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 31.