004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (8 – 15 липня 2024 року).

Бюджет

Станом на 11 липня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн, що становить 95,7% на січень – липень за розписом.

Сума недовиконання за розписом на поточну дату становить 62,9 млн грн або «–» 4,3%, переважно коштом податку на доходи фізичних осіб «–» 46,7 млн грн, акцизного податку «–» 20,3 млн грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшились на 27,3 млн грн (або на 2%) переважно коштом акцизного податку, єдиного податку, плати за надання адміністративних послуг та шляхом надходження орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго») тощо.

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 71,3 млн грн, що становить «+» 12,5 млн грн або «+» 21,2% (58,8 млн грн) до плану на січень – липень за розписом, переважно завдяки власним надходженням бюджетних установ.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 412,2 млн грн (96% до плану на січень – липень за розписом), до спеціального фонду – 77,2 млн грн (94,7% до плану за розписом).

Плата за землю та комунальне майно

У липні надійшло:

  • від оренди комунального майна – 2,8 млн грн, що становить 31,2% від планового завдання на місяць;
  • плати за землю – 1,2 млн грн, що становить 10,2% від планового завдання на місяць (земельного податку – 299,3 млн грн або 7,8% від плану на поточний місяць, орендної плати – 903,9 тис. грн або 11,3 % від плану на поточний місяць);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 412,3 тис. грн, що у 2,1 раза перевищує планове завдання на липень.

З початку року надходження склали:

  • від оренди комунального майна надійшло 50,4 млн грн, що становить 45,8% від планового завдання на рік;
  • від відчуження комунального майна – 802,2 тис. грн, що становить 80,2% від планового завдання на рік;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 39,5 тис. грн, що становить 121,9% від планового завдання на рік;
  • плати за землю – 46,5 млн грн, що становить 72% від планового завдання на січень – липень (земельного податку – 11,2 млн грн або 50,6% від плану на січень – липень; орендної плати – 35,3 млн грн або 83,1% від плану на січень – липень);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 3,1 млн грн, що у 3,1 раза перевищує планове завдання на січень – липень;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) надійшло 26,6 тис. грн, що у 1,8 раза перевищує планове завдання січня – липня;
    коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності, – 15 тис. грн (авансовий внесок в рахунок оплати вартості земельної ділянки).

Освіта

У 13 закладах освіти тривали капітальні ремонти підвальних приміщень з метою пристосуванням їх для використання як найпростіших укриттів, у восьми – ремонти будівель та приміщень, покрівель.

З метою участі в розподілі субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкцій та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2023 – 2024 роках розробили проєктно-кошторисну документацію на капітальний ремонт харчоблоків у 11 закладах загальної середньої освіти. Конкурсна комісія Міністерства освіти і науки України відібрала вісім проєктів.

Отримано 6911 підручників для учнів 5-х і 7-х класів НУШ.

Заклади освіти виконали заходи з підготовки до нового опалювального сезону на 85%. Чотири заклади отримали акт готовності теплового господарства, 10 – подали сформований пакет документів на підпис до теплопостачальної організації, 12 – формують документи для подачі до теплопостачальної організації, інші заклади – чекають на виконання гідропневматичних випробувань та промивки теплових мереж згідно з графіком, а також на проплату коштів за виконані послуги.

Соціальний захист

Департамент соціального захисту населення надав 4328 послуг соціального характеру з питань оформлення документів для призначення й виплати різних видів державної та місцевих допомог, отримання гуманітарної допомоги.

Прийняли з питань соціального захисту 61 ВПО, які прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні (54 людини звернулись для оформлення довідки про взяття на облік, сім – надали заяви про зняття з обліку у зв’язку з поверненням до постійного місця проживання). Оформили як ВПО 47 жителів прикордонних районів Сумської області.

Надавали допомогу захисникам України та сім’ям загиблих воїнів, яким сприяли у встановленні відповідного статусу, оформленні документів для отримання додаткових гарантій коштом бюджету громади, виготовленні та встановлення намогильних споруд та елементів благоустрою на могилах загиблих захисників України, виплаті рідних видів допомог, забезпеченні технічними та іншими засобами реабілітації.

У місцях (пунктах) соціальної та правової підтримки родин військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, що діють у департаменті соцзахисту населення, при КУ «Центр учасників бойових дій», і під час роботи «мобільних соціальних центрів» проконсультували, прийняли документи на отримання матеріальної допомоги з бюджету громади, надали продуктові набори 22 військовослужбовцям і шести членам сімей військовослужбовців.

Помічники ветеранів, які працюють у «Сервісному офісі у справах ветеранів» при КУ «Центру учасників бойових дій», надали послуги 99 ветеранам і членам їхніх сімей, членам сімей загиблих захисників України.

Оформили сім договорів і направили на реабілітацію шістьох дітей з інвалідністю. Також підготували відповідні документи на п’ятьо дітей.

На оздоровлення до дитячих закладів західного регіону України вирушили 15 дітей пільгових категорій. Надійшли заяви на відпочинок та оздоровлення від батьків (представників) трьох дітей (діти-сироти, діти з інвалідністю, діти учасників бойових дій та загиблих захисників України, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщених осіб, талановиті діти тощо).

Протягом звітного періоду 36 осіб з інвалідністю надали 53 заявки на забезпечення 155 технічними та іншими засобами реабілітації. Сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Зареєстрували чотири випадки домашнього насильства. Працівники мобільної бригади здійснили шість виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надали психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг, взяли на облік чотири сім’ї, в яких відбулись випадки домашнього насильства. П’ятеро людей звернулись до Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та гендерно зумовленого насильства. У Центру матері та дитини проживають три жінки та чотири дитини, щодо яких вчинялось домашнє насильство, де їм в умовах цілодобового стаціонару надають безоплатно соціально-педагогічні, психологічні, юридичні та інші послуги. Також до установи влаштували на тимчасове перебування двох вагітних жінок, які опинились ускладних життєвих обставинах.

На виконання програм «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» коштом бюджету громади забезпечили виплату допомог на суму 11,9 млн грн:

  • жительці громади, якій виповнилося 100 років, надали матеріальну допомогу до Дня народження;
  • 20 захисникам України, які отримали поранення, контузії, каліцтва надали матеріальну допомогу;
  • дружинам двох енергетиків, які загинули в 2023 році під час виконання професійних обов’язків виплатили матеріальну допомогу на виготовлення, встановлення намогильної споруди та елементів благоустрою на могилах загиблих чоловіків;
  • перерахували матеріальну допомогу на виготовлення, встановлення намогильної споруди та елементів благоустрою на могилах чотирьох загиблих (померлих) захисників України;
  • 14 членам сімей загиблих (померлих) захисників України виплатили матеріальну допомогу на розв’язання соціально-побутових питань;
  • КП «Електроавтотранс» відшкодували витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян.

Надання соціальних послуг забезпечувалось у рамках роботи підпорядкованих комунальних установ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» та «Центр учасників бойових дій», міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надала 3213 соціальних послуг. Вперше взяли на обслуговування 40 людей. Організували та провели заходи просвітницького, профілактичного, правового, навчального спрямування, індивідуальну та групову роботу з декоративно-ужиткового мистецтва та заняття в гуртках за інтересами Університету третього віку.

Під час виїзду Мобільної соціальної служби до с. Стецьківка та віддалених районів міста надали соціальні послуги восьми пенсіонерам (соціально-психологічна діагностика, консультування, придбання харчів та інших товарів, косіння трави, прибирання помешкань). У межах співпраці з волонтерським рухом «Ми тут – північний форпост» працівники терцентру та його відвідувачі виготовляли маскувальні сітки, подушки, килимки та обереги, шили спідню білизну. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» одиноким громадянам похилого віку видали 400 одиниць хліба та 400 батонів.

Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувались 15 безхатьків, один скористався кімнатою тимчасового перебування та залишився на ночівлю. Відбулись заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, індивідуальне психологічне консультування. За сприяння установи для 15 безхатьків провели благодійний обід і забезпечили їх продуктовими наборами. Соціальний патруль виходив до місць можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Богуна, вул. Миру, вул. Охтирська, де розповсюджував листівки з інформацією про Будинок нічного перебування. Виявили чоловіка, котрий повідомив, що має житло і відмовився від послуг установи

КУ «Центр учасників бойових дій» надала 446 послуг учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Провели сім заходів культурно-виховного спрямування, організували безоплатні перегляди вистав і концертних програм у Сумському національному театрі м. М.С. Щепкіна, Театрі для дітей та юнацтва, обласній філармонії.

Ринок праці

Станом на 12 липня на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості перебували 1777 людей (956 сумчан), з яких 666 (сумчани – 443) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштували 1723 людей з них зареєстрованих безробітних – 1022.

Професійне навчання під замовлення роботодавців пройшли 159 безробітних.

Ваучер на навчання отримали 283 людини.

З-поміж зареєстрованих безробітних до виконання суспільно корисних робіт залучили 1892 людини (по Сумах 426 осіб), до громадських та інших видів робіт тимчасового характеру – 107.

Актуальна база вакансій станом на 12 липня налічувала 390 одиниць: для службовців – 169, робітників – 184, для осіб, які не мають професії або посідали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 37.