002.jpg

Міський голова Олександр ЛИСЕНКО під час щопонеділкової апаратної наради доручив обслуговуючим організаціям активно проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу серед населення міста щодо надання житлових субсидій.

Департаментом соціального захисту населення, повідомила його директор Тетяна МАСІК, вживаються всі можливі заходи щодо забезпечення прийому населення так своєчасного призначення даного виду допомоги.

Зокрема, було забезпечено прийом громадян та проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи. З початку року проведено 15 зустрічей з населенням за місцем їх проживання та роботи. В засобах масової інформації розміщено 95 інформаційних матеріалів, відбулось дев'ять виступів по телебаченню та три на радіо.

Щомісяця відбуваються виїзди «мобільного соціального офісу», під час роботи якого надаються консультації з різних питань соціального захисту в тому числі і з питання призначення субсидії, а також приймаються заяви щодо її призначення (відбулось сім виїздів, прийнято 86 мешканців).

Надаються консультації за телефоном «гарячої» лінії, на який звернулося понад 9 з половиною тисяч громадян (для порівняння: за весь 2015 рік було прийнято 8 тисяч звернень на телефони «гарячої» лінії).

Прийом жителів міста з питань оформлення житлової субсидії здійснюється працівниками департаменту та соціальними робітниками, залученими до виконання оплачуваних громадських робіт, яких на сьогодні працює 30 осіб, в Громадській приймальні по вул. Харківська, 35 (10 робочих місць) та на трьох віддалених робочих місцях за місцем проживання громадян (районі Хіммістечка, Курський мікрорайон, 9-12 мікрорайони). Також, організовано консультативні пункти в управлінні «Центр надання адміністративних послуг в м. Суми» та в ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр».

Разом із тим, зауважила Тетяна Масік, потребує посилення інформування сумчан про негативні наслідки, до яких може призвести несвоєчасна сплата ними своєї частки платежу. Так, тільки з початку поточного року департаментом припинено субсидію 3 938 домогосподарствам, яких підприємства, що обслуговують житло, та організації-надавачі комунальних послуг надали як неплатників відповідних послуг.

Зважаючи на цю ситуацію, керівництво міста доручило обслуговуючим організаціям приєднатись до інформаційної кампанії, яку проводить Департамент соціального захисту населення, та попереджати споживачів про включення їх до списку неплатників. Наявність сумлінних отримувачів субсидій, наголосив заступник міського голови Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ, вигідна й самим надавачам послуг, котрі отримують за субсидіянтів компенсацію від держави.

«Це і в ваших інтересах також, оскільки сплата населенням його частки є підставою для отримання грошей від держави. Сплата населенням на рівні 94-96 % свідчить не тільки про дисциплінованість жителів і про надходження тієї частки субсидії ,яка отримується вами для виконання робіт», – зазначив посадовець , звертаючись до підприємств, що обслуговують житло та надавачів послуг.

Аби призначення житлових субсидій не гальмувалось через відсутність актуальної інформації про склад зареєстрованих у домогосподарстві осіб, міський голова Олександр Лисенко наказав департаменту інфраструктури міста налагодити продуктивну співпрацю з квартальними. Наразі через відсутність інформації про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях немає можливості призначити субсидії на наступний період майже 4 тисячам сімей, Серед загальної кількості не призначених справ, 66 %, або 2 646 справ стосуються приватного сектору.

За даними департаменту соціального захисту населення, з початку поточного року з питання оформлення житлових субсидій звернулися 20 183 сім’ї міста, з них 9 728 представників домогосподарств надали заяву та декларацію вперше. На особистому прийомі з початку року спеціалістами було прийнято 25 496 мешканців з питань оформлення субсидії, за аналогічний період 2015 року – 18 054.

Станом на 11 серпня 58 045 сімей отримували житлові субсидії, в тому числі обліковуються і домогосподарства, по яких розмір житлової субсидії становить в неопалювальний період з травня 2016 року нуль гривень. Якщо порівнювати з аналогічним періодом 2015 року, то кількість сімей, що перебувають на обліку як потенційні отримувачі житлової субсидії, збільшилась в 3,5 рази (станом на 15 серпня 2015 на обліку перебувало 16 674 сім’ї). Тобто із 110 тисяч сімей міста програмою житлових субсидій охоплено 52 %. З початку року субсидії призначено 43 561 сім’ям, що в 1,5 рази більше ніж в аналогічному періоді минулого року, коли було призначено субсидії 29 172 сім’ям.

На сьогодні департаментом проводиться робота по призначенню житлової субсидії на наступний період без звернення громадян. 21 918 домогосподарствам без звернення громадян призначено субсидію на наступний період з квітня по липень 2016 року.

Окрім призначення житлової субсидії, департаментом постійно проводяться перерахунки розмірів раніше призначених субсидій. З початку року проведено перерахунок розміру житлової субсидії враховуючи закінчення опалювального періоду, а також збільшення тарифів на послугу утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, на послугу з електропостачання, вивезення сміття та гаряче водопостачання. Всього проведено 524 733 перерахунки на загальну сум 48,6 млн. грн.

Виділення департаменту з червня 2016 року додаткових штатних одиниць дозволило вивільнити 10 головних спеціалістів управління надання державної соціальної допомоги виключно для перевірки правильності визначення розмірів житлових субсидій, які масово призначалися з травня 2015 року, а таких справ понад 74 тисячі.

У порівнянні з минулим роком середній розмір субсидій в 2016 році збільшився з 461,3 грн. до 720,3 грн. або майже в два рази.