006.jpg

У рамках співпраці міста Суми з проектом USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» департаментом фінансів, економіки та інвестицій розпочато роботу зі створення системи енергоменеджменту у бюджетній сфері відповідно до ISO 50001 з подальшою її сертифікацією згідно з цим міжнародним стандартом.

Її впровадження системи дозволить забезпечити належний рівень енергоспоживання, мінімізувати питомі витрати паливно-енергетичних ресурсів при одночасному досягненні нормативних параметрів мікроклімату в приміщенні будівель бюджетної сфери, надійності їх теплопостачання та дотримання екологічних вимог.

З метою успішного запровадження системи енергоменеджменту експерти проекту USAID проводять навчальні семінари для управлінців трьох рівнів: керівного складу міської ради, керівників структурних підрозділів, відповідальних осіб за енергозбереження безпосередньо на об’єктах бюджетної сфери.

22-26 серпня експерти ПЕФ «Оптіменерго» (м. Харків) прочитали цикл лекцій та провели практичні заняття щодо побудови та функціонування системи енергоменеджменту на рівні муніципалітету, вимог до персоналу служби енергоменеджменту. Учасниками семінару стали керівники та майбутні енергоменеджери дошкільних навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних навчальних закладів.

Висновки та рекомендації експертів проекту USAID МЕР щодо впровадження заходів із підвищення енергоефективності за результатами експрес-обстежень дитячих садків та шкіл міста, огляд можливих організаційних та багатовитратних заходів для підвищення ефективності функціонування систем освітлення, теплопостачання, паливоспоживання, ознайомлення із зарубіжним досвідом функціонування системи енергетичного менеджменту стануть корисними для працівників галузі «Освіта» в їхній повсякденній роботі.

На практичному занятті учасники семінару виконували практичні вправи з визначення базового енергоспоживання, застосування коригуючих дій та моніторингу досягнутої економії енергії.