006.jpg

Сім місяців тому в Сумах запрацювала Єдина система місцевих петицій.

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН доповіла членам виконавчого комітету про хід виконання рішення виконавчого комітету міської ради від 21 лютого «Про роботу з електронними петиціями у виконавчих органах Сумської міської ради».

З 20 лютого, повідомила посадовиця, розпочалось функціонування сторінки міста Суми на ЄСМП, і усі охочі отримали можливість подати електронну петицію до міської ради. До веб-порталу міської ради підключено відповідний віджет, який дозволяє переглядати перелік петицій, що надійшли для збору підписів, є на розгляді та вже отримали відповіді. Також можна зайти на сайт Єдиної системи місцевих петицій та переглянути петиції або ж зареєструвавшись, подати до міської ради власне електронне звернення.

Перевірка надходжень електронних звернень здійснюється модераторами щоденно, про їх появу інформуються відповідні структурні підрозділи. Також вони перевіряються на відповідність вимог затвердженого раніше Порядку. На таку перевірку системою дається від двох до чотирьох днів.

Усього з 20 лютого по 12 вересня міська рада отримала 370 таких електронних звернень, поданих не лише сумчанами, а й мешканцями інших міст України. Стосуються вони широкого кола питань. Переважна більшість – це проблеми житлово-комунального, дорожнього господарства, благоустрою, громадського транспорту. Разом з тим, є і соціальні проблеми, і питання розбудови інфраструктури міста, петиції політичного, загальнодержавного спрямування тощо.

«Згідно з Порядком, електронні петиції повинні стосуватись питань, що відносяться до повноважень Сумської міської ради та її виконавчих органів і мати суспільно-важливе значення. Враховуючи це, частина поданих петицій була відхилена – питання, порушенні у них, не відповідали повноваженням Сумської міської ради та її виконавчих органів, або ж їх вирішення вже передбачене у планах міської влади та міському бюджеті на цей рік», – зазначила Антоніна Кохан.

Станом на 12 вересня збір підписів тривав по 33 петиціях. На розгляд було взято шість петицій, які підтримали більше 250 користувачів ЄСМП.

Підтримка городянами петиції , наголосила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики, не означає автоматичного ухвалення рішення.

По 45 електронних зверненнях уже були отримані та розміщені відповіді. За деякими з них ухвалювалися рішення та розпорядження, за деякими створювалися робочі групи, частина порушених проблемних питань вже вирішена без ухвалення рішень, надавалися роз’яснення авторам, зокрема щодо об’єктивних підстав неможливості реалізації їх пропозицій.

Звернення, що стосуються точкових, локальних проблем, у вирішенні яких зацікавлена невелика кількість мешканців (наприклад, встановити лавочки у дворі, підлатати асфальт на в’їзді, вивезти сміття з якоїсь ділянки, облаштувати освітлення на певній вулиці тощо), відхиляються, але порушені у них питання оформлюються як доручення міського голови відповідним структурним підрозділам, а їх виконання заслуховуються на апаратних нарадах.

Петиції, що протягом 90 днів не отримали належну кількість підписів (таких уже по місту 49), розглядаються як звернення громадян у звичайному порядку.

Міський голова подякував департаменту комунікацій за добре організовану роботу з прийому та розгляду петицій та сумчанам, за те, що активно включились у процес їх створення.

«Дякую жителям міста за те, що активно використовують систему петицій. Вони вказують нам, де є недоліки чи недопрацювання і допомагають на вчасно реагувати на проблемні питання», – наголосив Олександр Лисенко.

За результатами розгляду даного питання члени виконавчого комітету дали завдання структурним підрозділам міської ради з метою більш ефективної організації відповідної роботи до 1 жовтня визначити відповідальних за її виконання. З ініціативи департаменту комунікацій та інформаційної політики до 1 листопада з посадовими особами проведуть навчання щодо роботи з електронними петиціями та внесуть пропозиції до Статуту територіальної громади щодо кількості підписів, необхідних для підтримки петицій, та терміну їх збору згідно з чинним законодавством.