Фінансовий і соціальний стан Сум (31 жовтня – 7 листопада 2016 року).
Бюджет
Станом на 1 листопада до Загального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) надійшло 856,5 млн грн. (93,7 % до плану на рік).
Сума перевиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 94,5 млн грн. (за розписом – 62,5 млн грн.), податок на доходи фізичних осіб – 31,7 млн грн. (за розписом – 16 млн грн.), єдиний податок – 16,6 млн грн. (за розписом – 11,4 млн грн.), земельний податок та орендна плата – 20 млн грн. (за розписом – 15,6 млн грн.), акцизний податок – 15,9 млн грн. (за розписом – 12 млн грн.), плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 7,7 млн грн. (за розписом – 5 млн грн.) , плата за оренду комунального майна – 4,4 млн грн. (за розписом – 4,6 млн грн.), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1,3 млн грн. (за розписом – 620,8 тис. гривень).
У порівнянні з відповідним періодом минулого року в співставних значеннях надходження загального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 282 млн грн.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) надійшло 58,5 млн грн. (96,6 % до плану на рік), що на 6,8 млн грн. більше надходжень за відповідний період 2015 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 5 млн грн. (126,6 % до планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12), в тому числі: 2,5 млн грн. – кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності; 296 тис. грн. – кошти від продажу земельних ділянок; 2,1 млн грн. – кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту; 127,8 тис. грн. – відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 914 тис. грн. (99,5 % до плану на січень – жовтень за розписом), Спеціального фонду – 968,6 тис. грн. (100 % до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Станом на 7 листопада від оренди комунального майна надійшло 17 млн грн. (112,7 % плану на рік).
Від відчуження комунального майна з початку року отримано 2,5 млн грн. (246,6 % плану на рік).
Плати за землю з початку року надійшло 126,2 млн грн. (99 % плану на рік).
Від продажу земельних ділянок за 2016 рік отримано 296 тис. грн. (11,4 % від плану на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Впродовж тижня заборгованість із заробітної плати зменшилась на 1,6 млн грн. за рахунок часткових виплат у ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,2 млн грн.), ТОВ «Маш-Сервіс» (343,3 тис. гривень), ТОВ НВП «Техно» (14 тис. грн.), ПрАТ інститут «Сумипроект» (2,7 тис. грн.)
Станом на 1 листопада сума загального боргу складає 81,3 млн грн.
Його накопичили 28 підприємств: 8 – економічно активні (49,4 млн грн.), 9 – підприємства-банкрути (30,6 млн грн.), 11 – економічно неактивні (1,3 млн грн.).
Питома вага боргів – 58 % – належить економічно активним підприємствам (ПАТ «Сумське машинобудівне науково - виробниче об’єднання»), 37% - підприємствам – банкрутам – (ВАТ «Selmi»); 2% - неактивним підприємствам.
Охорона здоров'я
У міському клінічному пологовому будинку за останній тиждень з'явилось на світ 34 дитини (за попередній тиждень – 40): хлопчиків – 20, дівчаток – 14.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, склала 330 осіб проти 297.
Ушкоджень, отриманих у побут: – 229 (переломи – 40, травми зв’язок – 40, рани – 68, вивихи – 13, інше – 68).
Вуличних травм – 80 (переломи – 19, травми зв’язок – 18, рани – 28, вивихи – 4, інше – 11). Виробничих – 11, дорожньо-транспортних – 2, спортивних – 1, вуличних травм, пов’язаних з нерівностями тротуарів – 8, інших – 7.
До міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди госпіталізовано одну дитину із гострим випадковим отруєнням хімічною речовиною. З відділення реанімації переведена до педіатричного відділення, де продовжує лікування.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 17 переселенців із Донецької та Луганської областей: 10 дорослих – з приводу лікування та 7 дітей – з приводу лікування.
Медичної допомоги потребували й 10 військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО (двоє лікувались стаціонарно). Зареєстрували чотири телефонні дзвінки до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовиків, котрі перебували на Сході країни, та їхніх рідних.
Освіта
У школах міста розпочався навчально-виховний процес.
Під час осінніх канікул у навчальних закладах проведено заходи виховного спрямування. Школярі відвідали позашкільні навчальні заклади, музеї та театри міста, здійснили екскурсійні подорожі та поїздки.
Здійснено загальноміський рейд «Канікули». Працівники навчальних закладів відвідали сім’ї дітей, які перебувають на внутрішкільному обліку.
Проведено засідання конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора Комунальної установи «Міський міжшкільний навчально-виробничий комбінат».
Збірна команда м. Суми, до якої увійшли учні шкіл №№7, 25, 27, посіла ІІІ місце у фінальному етапі ХІ Всеукраїнського турніру юних правознавців, який проходив у м. Ужгород.
На базі Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді відбулося підведення підсумків міського етапу Всеукраїнської природоохоронної акції «Птах року». Переможцями визнано учнів шкіл №№ 4, 10, 12. Діти отримали грамоти та цінні подарунки.
За участі служб для молоді міста, психологів проведено прес-конференцію заступників директорів з виховної роботи та працівників психологічної служби шкіл міста «Діти зі статусом «внутрішньо переміщені» та діти військовослужбовців – наші діти в нашій школі».
Відбувся ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, фізики.
Проведено 15 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
7 навчальних закладів (школи №№ 12, 30, дитячі садочки №№ 12, 13, 18, навчально-виховні комплекси №№ 11, 37) розпочали підготовчі роботи до проведення капітальних ремонтів за рахунок додаткових коштів державної субвенції.
Працює Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період із 28 по 3 листопада у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 178 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 4 листопада перебували на обліку, складала 1975 осіб, із них 1596 осіб (80 %) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 816 одиниць: для робітників – 500, службовців – 220, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 96.
З початку року розірвали 1025 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року. Реєстрацію трудових договорів із початку минулого року органи державної служби не здійснюють.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3789 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1876.
Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 120 осіб.
До проведення громадських робіт із початку року залучили 779 осіб з числа зареєстрованих безробітних: 383 працювали в КП «Зелене будівництво», 16 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат» та 380 – в управлінні соціального захисту населення.