Фінансовий і соціальний стан Сум (12 - 19 грудня 2016 року).
Бюджет
Станом на 16 грудня до Загального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) надійшло 995,5 млн грн. (108,2 % до плану на рік).
Сума перевиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 113,7 млн грн. (за розписом – 104,6 млн грн.), податок на доходи фізичних осіб – 42,2 млн грн. (за розписом – 38 млн грн.), єдиний податок – 26,3 млн грн. (за розписом – 24,2 млн грн.), земельний податок та орендна плата – 18,7 млн грн. (за розписом – 17,7 млн грн.), акцизний податок – 14,7 млн грн. (за розписом – 13,8 млн грн.), плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 9,9 млн грн. (за розписом – 9 млн грн.) , плата за оренду комунального майна – 4,6 млн грн. (за розписом – 4,6 млн грн.), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 940,5 тис. грн. (за розписом – 764,2 тис. гривень).
У порівнянні з відповідним періодом минулого року в співставних значеннях надходження загального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 330,4 млн грн.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) надійшло 66,6 млн грн. (109,9 % до плану на рік), що на 5,9 млн грн. більше надходжень за відповідний період 2015 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 6,4 млн грн. (141,7 % до планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12), в тому числі: 2,5 млн грн. – кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності; 296 тис. грн. – кошти від продажу земельних ділянок; 3,5 млн грн. – кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту; 127,8 тис. грн. – відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1,1 млрд грн. (95,7 % до плану на січень – листопад за розписом), Спеціального фонду – 968,6 тис. грн. (100 % до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Станом на 19 грудня від оренди комунального майна надійшло 20,1 млн грн. (134,1 % плану на рік).
Від відчуження комунального майна з початку року отримано 2,5 млн грн. (246,6 % плану на рік).
Плати за землю з початку року надійшло 98,6 тис. грн. (109,9 % плану на рік).
Від продажу земельних ділянок за 2016 рік отримано 296 тис. грн. (11,4 % від плану на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Впродовж місяця заборгованість із заробітної плати зменшилась на 160,4 тис. грн. за рахунок часткових виплат у ТОВ Професійний футбольний клуб «Суми» (120,1 тис. грн.) та ТОВ «Маш - Сервіс» (40,3 тис. грн.).
Станом на 12 грудня сума загального боргу складала 79,6 млн грн.
Його накопичили 27 підприємств: 6 – економічно активні (47,6 млн грн.), 10 – підприємства-банкрути (30,5 млн грн.), 11 – економічно неактивні (1,3 млн грн.).
Питома вага боргів –60 % – належить економічно активним підприємствам (ПАТ «Сумське машинобудівне науково - виробниче об’єднання» - 58 %); підприємствам - банкрутам – 38 % (ВАТ «Selmi» - 31 %); неактивним підприємствам – 2 %.
Охорона здоров'я
У міському клінічному пологовому будинку за останній тиждень з'явилось на світ 34 дитини (за попередній тиждень – 36): хлопчиків – 17, дівчаток – 17.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, склала 444 особи проти 336.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 196 (переломи – 62, травми зв’язок – 26, рани – 40, вивихи – 9, інше – 59).
Вуличних травм – 212 (переломи – 71, травми зв’язок – 35, рани – 28, вивихи – 9, інше – 69). Виробничих – 3, дорожньо-транспортних – 2, спортивних – 2, вуличних травм, пов’язаних з нерівностями тротуарів – 10, інших – 9.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернувся 21 переселенець із Донецької та Луганської областей: 18 дорослих (16 – з приводу лікування, 2 – на медогляд) та 3 дитини (всі госпіталізовані).
Медичної допомоги потребували й 8 військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО (двоє лікувались стаціонарно). Зареєстрували 2 телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовиків, котрі перебували на Сході країни, та їхніх рідних.
Освіта
Заклади освіти міста працювали у звичайному режимі. Відновлено навчально-виховний процес у школах і позашкільних закладах.
Температурний режим у закладах освіти відповідає санітарно-гігієнічним нормам.
Відбулося нагородження учасників І (міського) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017». Переможцями визнано вчителів шкіл № 1, №22, лауреатами – педагогів шкіл № 2, №6, №10, №12, №15.
На базі Сумського державного університету організовано майстерню громадської участі в форматі OpenSpace, де обговорено актуальні питання громадянської освіти, створення проектів з активізації співпраці органів місцевого самоврядування та громадян.
Організовано семінар для сестер медичних старших з питання загартування дітей в умовах дошкільного закладу.
Відбувся ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з астрономії, хімії, екології.
На харчування учнів шкіл та вихованців дошкільних закладів виділено 1,2 млн грн.
Стартував другий етап проекту «Школа Енергії», що реалізується Асоціацією «Енергоефективні міста України», у якому бере участь школа №5.
У школах №1, №12, №26, №30 дошкільних закладах №12, №13, навчально-виховних комплексах № 11, №37 тривають капітальні ремонти, які виконуються за рахунок державної субвенції.
Керівники закладів освіти взяли участь у громадських слуханнях з питань проекту міського бюджету та Програми економічного і соціального розвитку м. Суми на 2017 рік.
Працює Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період із 9 по 16 грудня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 88 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 16 грудня перебували на обліку, складала 2058 осіб, із них 1686 осіб (82 %) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 662 одиниці: для робітників – 428, службовців – 189, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 45, навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становить 3 особи.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 4129 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2012.
Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 119 осіб.
До проведення громадських робіт із початку року залучили 991 особу з числа зареєстрованих безробітних: 521 особа працювала в КП «Зелене будівництво», 16 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат» та 454 – в управлінні соціального захисту населення.